1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536520 inlägg · 4131 ämnen
« · 210265 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Maten på Nygatan (dagen till ära)
Frisco: Mot Frysen, med en Lilling!!

Sv: Samjos bildtävling #1
Dream Team: Yess! Har Du defraggat hård-diskken?? ;-)

Zigge: Lösningen på allt...

Sv: Maten på Nygatan (dagen till ära)
Frisco: Tråden till ära, var jag in på Det Stora Varuhuset, och se, vad finns där, om inte upphovs-rätten till denna tråd?!!
3 Werner för Sextio TRE KRONOR !!!
En händelse som ser ut som en tanke...behöver jag tillägga att nu är det Full Frys!

Dream Team: Sent om Zider kommer här helpen för Dig o din storartade dator:

Mål vi minns (Mål vi aldrig glömmer)
11 november 2002
Brynäs - MoDo 0 - 1 (0-0,0-0,0-0,0-1)
Målskytt: Pierre Hedin (Peter Högardh)
Publik: 4587

Sv: Trådar vi minns.
knaskamilla:

I det här fallet tror jag inte att det funkar med ett: "Kejsaren är naken". Den verkliga världen innehåller ett mycket större mått av pragmatik än vad jag tror är greppbart för dig, däri bottnar nog mycket av den här situationen skulle jag tro.

Lev utan profilskapet eller skapa dig ett självpåtaget?

knaskamilla: Protest igen. Ren spekulation.

NuMountain:

Menar du att jag hör dåligt? Va?

scim:

Det kanske är så att personen jag hörde det av heller inte har läst tråden isf.

knaskamilla: Då har du inte läst tråden! Den beskrivs ju in i minsta detalj där, tillsammans med mängder av exempel.

knaskamilla: Protest! Hörsägen.

NuMountain:

Jag har hört av en person som känner dig att det inte är någon som förstår sig på den där teorin (men att det var roligt när den uppstod).

scim: Nu är ju konsekventvinkeln applicerbar nästan överallt. Det skulle ändå vara intressant att se knas lyckas föra in den i alla möjliga malplacerade sammanhang.

NuMountain:

Jag betvivlar starkt att knas skaffat sig större förståelse för vinkeln då, eller närsomhelst.

knaskamilla: Här skjuts inget upp. Vi har hela tiden sagt att vi ska det till veckan.

NuMountain:

Jag tycker att det är dåligt att ni skjuter upp det hela tiden.

Scim: Man får ju nästan gåshud. Det var en mycket trevlig kväll på HS och jag minns den mycket väl. Vi har däremot inte lyckats implicera begreppet "konsekvensvinkel" i debatterna som vi tänkte. Jag tror vi profiler får ta och skärpa till oss.

knas kan fortsätta vara knas alltså. Vi tar väl upp hennes fall om profilering till behandling till veckan scim?

Knylan: haha! Den var verkligen INTE snygg :)

Zäta blev förresten "3:rd star" i nattens match mot Colorado. Etta blev förstås Roy som höll nollan för 64:e gången i sin NHL-karriar. Delad etta med Belfour bland nu aktiva målvakter.

Jonsson8: GULD! Dagen är räddad.

----------------
Betänk att dessa på den tiden var "högklassiga" spel. Inte f*n snackade man om grafikkort och RAM-minne och såna komplicerade och framför sllt dyra saker. Det var bara att ratta lite på skruvarna och köra STENHÅRT!

Knylan: Souvenirer vi helst vill glömma...

Dream Team: På länktipset finns några kul spel till din hårdvara, bara att ladda hem och köra hårt!

På tal om fula souvenirer...

Players next season
Hej! I`m a girl from berlin (germay). I have a website over the swedish hockey, but only in german.
My english is not so good, i hope you understand me.

Now i have a question!
Which players have already a contract for the next season? Are players they not stay in our team, where it then plays? (klara or Rykten).

When you can help me, please send me a mail to my accornt: [email protected]

Tack så mycket

www.schwedenhockey.de -> the first page over swedish hockey in german!!!

knaskamilla: Motsvarande läge här snart, dvs vågrätt...

Gonatt!

Dream Team:

Oj. Stackars!

Nu ska jag sova. Gonatt!

knaskamilla: Nostalgi, för dej ja, för mig = pure fucking vardag... :)

Dream Team:

Javisst är det skruvmejsel med, men det mesta går att fixa med hammare och tejp.

Dream Team:

Åh, Ghostbusters! Nu blev jag lite nostalgisk.

westerlind: Komplett med skruvmejsel till tonhuvena??

EA Sports NHL 2003, FIFA, Colin McRae, Myst, vad är det?

Detta är min verklighet...

mike66:

Vargmössan ful? Nej, nej, nej - den är fantastisk! Denna ljuvliga skapelse är en delikatess, ett smycke, en blivande klassiker bland souvenirer. Tro mig - inom endast några år kommer denna att vara en raritet bland objekten på andrahandsmarknaden.

Själv ska jag ska genast köpa in denna mössa och customisera med ett klassiskt klubbmärke. Vilken kvinna inbillar ni er kan motstå denna manlighetssymbol?

knaskamilla & Dream Team:

Tyvärr jag har årsmodellen före med pickup och auto-reverse.

mike66:

?

Gonatt!

knaskamilla: ?. ZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZ

Dream Team: westerlind kan nog hjälpa dig.

Nu - gonatt alla. ZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZäta x 40

Dream Team:

Westerlind kan nog hjälpa dig, han är expert på gamla datorer... ;)

Jag har haft problem med snabbheten med uppladdning av filer på HS under den sista tiden. Kan nån hjälpa mig med tips på vad jag ska göra. Länktipset visar hur min hårdvara ser ut.

Frisco: Hmmmm

Danmark møder Polen i morgen til Intrum Justitia Cup i Odense."Nøgleordet er tempo" siger landstræner Mikael Lundström til BT, der kan løfte sløret for kæde sammensætningerne.

Målmandspladsen bliver først afgjort efter dagens træning.

1. kæde:
Backs: Jesper Duus, Herlev, og Frederik Åkesson
Forwards: Mike Grey, Frederikshavn, Lasse Degn, Rungsted, og Nicolas Monberg, Rungsted

2. kæde:
Backs: Daniel Nielsen, Herning, og Jesper Damgaard, Modo (kaptajn).
Forwards: Jens Nielsen, Leksand, Morten Green, Modo, og Lars Mølgaard, Frederikshavn

3. kæde:
Backs: Dan Jensen, Herning, og Andreas Andreasen, Esbjerg.
Forwards: Ronny Larsen, Aalborg, Frans Nielsen, Malmö, og Bo Nordby Andersen, Aalborg

4. kæde:
Backs: Christian Schioldan, Frederikshavn, og Kristoffer Frederiksen, Esbjerg.
Forwards: Michael Smidt, Rødovre, Thor Dresler, Troja/Ljungby, og Henrik Børner, Herlev

Hvis Jens Nielsen kommer og er klar spiller han i 2. kæden.

Man kan købe billetter til kampene på Danbillet. Gør det ved at klikke herunder.

Siddepladser: kr. 105,-
Ståpladser: kr. 85,-

Kim Staal kommer også til Odense, men han vil kun træne let med og ikke spille kampe. Han er der af ren sociale årsager" slutter landstræneren.

z2

Frisco: På tal om Danskarna.

------8

Sv: Falcon Rinksite
mike66:

X-boxen. Hmm. Själv har jag 3 poäng upp till ligaseger. Den siktar jag på.

Sv: Dialekt
Kärran:

Så skönt att jag konstruerat min egna dialekt, där en spricka är en spricka.

Det är inte natt nu, det är kväll... ;)

westerlind:
Då måste det ha varit någon annan trevlig karl som fick tippset, det kanske var en Lyckselebo, när jag riktigt anstränger mig och tänker efter.Han kunde skriva mail på mål, det var rena njutningen att läsa dem.
På Stigmål säger vi brutet i stället för spricka, du vet.
Det kanske är åldern som spelar en annan en del spratt, så det var absolut inget försök till lögn.

Men det viktigast är att du hittat sidan så vi har samma utmärkta källa att utgå från.

Är det inte natt nu? Sovdags

Alla: Först en bildhyllning till våra landslagsmän.
Sen Z z z zZ Z Z z zzzzzzzzzzzzzz.....

knaskamilla: Låtsas? Jag har 3 poäng upp till X-boxen vettu. Jag krigar med näbbar och örnklor för att komma ifatt MammaMuh och allt vad dom heter. Ligger just nu på en 31:a plats så det är jämnt så det förslår.

Ps. Yooouucch, han är iskall!

samjo: Tack för din tävling och för att jag fick vara med. Hade jag haft ulvakläderna här skulle jag ha spytt på dom, så ful var varg-mulle-mössan.

Gonatt märe grappen.

knaskamilla: Tack.

mike66:

Du har rätt. Vi borde inte riskera att westerlind går om. Låt oss låtsas att det är en tävling!

PS. Ja, visst är han cool?

mike66: Med ditt och knas svar så blir slutställningen:

Ful-nalle-med-gula-stjärnor-på: 1 röst
FBK-varg-mulle-mössa-nånting: 5 röster

Godnatt kamrater!
Rinksitetippningen är ifylld och klar. Denna gången spelade jag t.o.m. Assistant Coach 2 för att få två extra garderingar. Någon som darrar?

Kärran:

Hmm, även om du skriver dina brev på en intressant och charmig Sidensjödialekt tycker i alla fall inte jag att det innebär att du har tipsat mig om denna trevliga språkforskningssida.

Så där kan man inte skarva med sanningen Kärran: Det är ju som att man skulle påstå att någon har brutit benet när personen ifråga i själva verket bara hade en spricka.

Nej, naturligtvis fann jag länken i den enda tidning en man behöver: Computer Sweden.

knaskamilla: Du behöver inte oroa dig. Jag lovar att hjälpa dig att behålla andraplatsen. "Det är ju trots allt bara en lek." Nja, om nu westerlind skulle gå om oss så tror jag inte att det skulle vara en lek längre.

Huvudsaken är inte att vinna utan med hur mycket man vinner med.

Ps. Cool kille förrseten som du känner ;)

Frisco:

Är det tänkt att man ska gissa vem som skrivit det? Jag gissar på inte NR22.

« · 210265 · »