1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536573 inlägg · 4131 ämnen
« · 214566 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Färjestad - Modo
westerlind: OK, TjuvKika blev bättre!!

westerlind: Tjuvkika var vackert men i övrigt har jag många gånger funderat varför man ska ändra nånting som fungerar bra till nånting som är sämre.
En gammal Amazon eller PV fungerar bättre än de flesta moderna bilar. Det går inte lika fort men funktionsmässigt finns allt man behöver. Gas, broms och radio.
Nej, mot Kempis nu för att se MoDo Hockey, du vet ett av de 11 lagen i elitserien som haft sportchef denna säsongen.

Ciao

Frisco:

Jo, visst är det besvärligt - det var chockartat med färg-tv i början också, men man vänjer sig. Titta t ex vad fint Marcus har gjort i "Tjuvkika".

Sv: Ny arena
Hittade en ny video upplagd på SVT-sporten om just arenan. Se länk.

westerlind: På så vis. Men det var ju längesen. Vi lever i den plottriga hockeysnack4 tidsåldern numera.

Frisco:

Du storspammare? Nä, det har jag aldrig påstått. Det är NuMo som antyder att du blivit lite mer entusiastisk sedan "Bifoga fil" kom.

Där fick man så att man teg...
Kvällens båsöppnare i hemmalaget i Kempehallen är en av de 12 förstemålvakter som intervjuats i en enkät, utförd av comhem och Canaldigital.

www.modohockey.se/lopsedlar.cfm?id=83&read=senaste

På frågan: "Vem har elitseriens bästa plock?" sätter han oss forumister på plats med ett hejdundrande:

"Peter Hirsch, MODO, är blixtsnabb med plocken. Både att fånga och att spela ut."

Har du sagt det så, Juuso. :-)

Zigge: Yep, hittade den. Se länk.

Sv: Det saknas någon i GM Place
scim:

Vet inte om man vågar säga det egentligen med tanke på vad som håller på att ske i år med en viss dansk - krånglande ljumskar under de två sista åren (åtminstone) kombinerat med att han försökte/blev pressad att spela pga MoDos läge innan de var återställda. Jag vet inte den exakta diagnosen, men skulle gissa på att det blev någon form av kronisk inflammation och karriären var slut i januari '92.

Samma sak som hände en tidig "planta" f.ö. - Urban Nordin. Man vill ju inte sitta och bygga upp drömbilder av vad som kunde ha varit, men om man haft en rutinerad Nordin som andrecenter och en frisk Lantz att slänga in i en Foppa-kedja så skulle nog...suuuuck

Oturligt nog var försäkringsavtalen för idrottsinvalider i början av 90-talet knappast i närheten av det som Hostak/Kucera m.fl. kan hämta ut idag.

Hur som helst: att man tar det lite lugnare med Kim Staal än vad "Läktartränaren 2" på officiella forumet vill förstå tycker jag nog bara är ganska skönt.

Björn VII:

Det var inte det faktum att han hade #30 (Vilket nummer, dessutom), utan att han var slående lik mannen du har på bild i din presentation. Det tillsammans med att han endast spelade 23 matcher säsongen 91/92 fick mig att våga mig på en gissning.

Vad var det som tvingade honom att avbryta den där säsongen egentligen?

Alla: Jag letar febrilt efter ett "awaymess" som lyder "Stänga av burken för att sätta in det nya nätaggregatet jag just köpt på Clas Olsson för 399kr eftersom mitt förra brann upp(!) i tisdags och killen jag lånar detta nätagg. av gärna vill ha tillbaka det".

Hittade inget sådant så jag struntar helt enkelt i det. Vi ses... om operationen går lyckat dvs.

westerlind: Vad menar du? Att jag är en storspammare? Nej nej nej.... Jag är bara på mellanlandning på väg mot Templet. Sen blir det tyst ett tag igen.

scim:

Tänka sig, jag satt och funderade någon sekund på om jag skulle lägga en svart ruta över #30 på hjälmen, nåja...

Ditt pris: Ett bärande av en #30-tröja, med stolthet i blick under resten av din livstid, med eller utan slovaker i MoDo.

Kents yrke i det civila var(/är?) f.ö. reprotekniker, varför jag kostade på mig en liten uppsnoffsning av det gulnade vita pappersområdet som en liten extrahyllning.

Men nu ser jag att Frisco är online så det kanske kan bli någon sån där bildgåta som är svår också?

Björn VII:

Jag skulle tippa på att mannen i mitten är ditt eget officiella skyddhelgon här på HS, nämligen Kent Lantz, har jag rätt?

scim: Jag har precis författat ett mail till vår käre HS-utvecklare.

Ju mer jag själv tänker på idén desto mer gillar jag den. Kanske var inte kursen i "design och användargränssnitt" helt bortkastad ändå? :)

Det saknas någon i GM Place
Westerlind: "meningslösa inlägg"...psch.

I avsaknad av de två mest efterfrågade MoDo-hs-personligheterna får man väl ta och dra sitt strå ifrån stacken, jag bjuder på en bildgåta nämligen.

Er uppgift blir att fylla i den tredje länken i denna kedja av fasa. Två gallerpojkar spelar i Vancouver i natt, mannen i mitten gör det tyvärr inte. F.ö. en kedja som var ganska lyckad hösten '91, men den fick aldrig så många matcher ihop och när MoDos värsta enskilda period i elitserien (våren 1992) inträffade var den inte ens möjlig att tillgå längre.

Nåja, med eller utan tredjelänk tror jag att jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll, för att sedan gå upp okristligt tidigt.

samjo:

Anledningen till favoriternas nya placering är att de annars kommer bort för personer som använder en väldigt låg upplösning. Marcus meddelade just att han jobbar på en annan lösning, efter påtryckningar från min sida :-).

Din idé är förresten, inte alls dum, skicka den till marcus vettja!

scim: Kanske blir det kodningssvårigheter om man har dem i högermarginalen?

Visserligen tar det ett tag att vänja sig med allt, men visst är det så att favvogästböckerna kommer bort lite grand längst där nere på sidan. Speciellt om man har en stor skärm och kör en hög upplösning.

Ett alternativ kunde kanske vara att byta plats på "mitt HS" och "favoritgästböckerna" så att dessa hamnar längre upp på en synlig plats. Personligen använder jag länkarna under "mitt HS" mindre ofta än favoritgästböckerna.

Tror dessutom att det skulle synas bättre när man får meddelande om att man har olästa brev eller gästboksinlägg längst ner på sidan.

poffa: "Gud, så tråkigt att undanhålla det värdelösa skrivandet från oss alla"

Jag håller med dig, utan dessa uppiggande skriverier skulle MoDos gb ligga i jämnhöjd med AIK Härnösand i antal inlägg - upp till kamp!

poffa:

Jag har framfört önskemål om att favoritgästböckerna ska få återvända till marginalen, men marcus vägrar.
Det VAR bättre förr, ibland.

MartinS: Tyvärr är jag så erbarmeligt gammalmodig så jag läser Pappers-upplagan av TÅ :-(( (sid 9)
Visst vare bättre förr, jag tycker hs fått nån slags Parkinsson nu, skakar,hoppar o blippar, o nån Errold #4 dyker upp När&Fjärran.
Kan inte vi i hs-rådet rösta bort Errold #4 ??

NuMountain:

Okej. Själv vill jag ha tillbaka HockeySnack ver. 3. Det har blivit för mycket dumheter som snabbisar, favoritgästböcker i nederkant mer mera. Som mormor brukar säga: Det var bättre förr!

poffa: Skitsnack är ju naturligtvis tillåtet.

NuMountain:

Gud, så tråkigt att undanhålla det värdelösa skrivandet från oss alla. Skulle vi ta fasta på "snabbisen" skulle MODO:s GB här på HS fullständigt dö ut. Nä, mer skitsnack åt folket, säg nej till snabbisar...

Sv: HS-tält
NuMountain:

Jo jag kunde se den, men den var inte vacker.

Zigge: Vart lovar dom det? Länk! Vart, vart, vart? :)

westerlind: Varför gjorde jag nu så här? Jo. Jag ville bara göra er uppmärksam på "snabb-meddelande-funktionen, den så kallade "snabbisen". Med den kan man skicka inlägg som egentligen inte har någon annan uppgift än att samtala med en kompis om ditt och datt.

NuMountain: Hotaru oss? Skaru hålla på så där så kan du ta bort hela gästboken. Det blir ca 7 människor som märker det.

NuMountain: Nu 'lovar de' att presentera nya arenan i början av mars. Måntro vad det blir? Foppa-hallen? Banverks-banan?
O NCC ska bygga nya backar (ej Öl-dito) enl ÖA.

NuMountain:

SKyll intep å mig. Skyll på HS som klippte bort ungefär 10 rader av min fina text. Nu orkar jag inte ens skriva allt igen. Det verkar som om det kan bli ordentliga fel om man råkar posta ett inlägg samtidigt som ens browser håller på att uppdatera vänner-rutan eller dylikt.

westerlind: Jag hotar att ta bort hela tråden om det bara är jag som kan hålla mig til etiketten.

poffa: Skärp dig. Sånt vill vi inte se.

NuMountain:

Vad är det för mening med det? Det är bra att tänka efter - men det är bättre att tänka före, skulle jag lite snusförnuftigt vilja säga.

NuMountain:

Men ibland många inlägg...

NuMountain: Dessutom postar jag bara eftertänkta inlägg.

westerlind: Men jag skriver ju aldrig nuförtiden, så det lär nog dröja. Frisco har ju fått en nyrenässans iom. bildvisningschansen.

Lumber Jack:

Hahaha, NuMo är rolig han: Hur kommer det sig att han står och kommenterar Anjas storslalom-vinst i tv? Och vad är det för snack att han är ifrån Tärnaby? Jag förstår ingenting. Han skötte sig bra i alla fall.

Lumber Jack:

Tycker lite synd om jäntan - rimligen är det väl bara en tidsfråga innan Frisco och NuMo stormar förbi på den prestigefyllda topplistan.

westerlind:

Det går tydligen inte att skicka tomma inlägg längre, hur ska det nu gå för knas?

Lumber Jack: Jag tog bort hela inlägget. Vänta, jag lägger tillbaks det så får vi se om du får upp bilden.

NuMountain: Bild?

Jaha. Det var det det. Anja blev bara världsmästare. Hela sverige rörde sig, men det sket hon i.

Lumber Jack:

Ja du LJ, det är trevligt att bo hemma hos mamma, men det är inte alltid så lätt: Själv måste jag jämt ha långkalsonger och toppluva. Även om det är midsommar.

scim: Nytt försök. Ja, nu fungerar mina bokstäver igen. Puh!

Jag försökte öppna filen vilken visade sig vara hyfsat mycket större än jag trodde. Det gick inte, jag fick bara en radda bokstäver på skärmen, sen slutade mina bokstäver att fungera, så jag plaockade bort inlägget.

Kunde du se bilden?

scim: Vilken lustig tråd, ett svar på ingenting, vart börjar tråden kan man fråga sig.

NuMountain:

Vilka fina färger du har.

HS-tält
Ibland kan man få rebjudanden på HS.

Sv: MoDo vs. Burken Boys
Lumber Jack: Prexis! För mig fick det gärna vara matcher varje dag, nästan hela året om...

MoDo vs. Burken Boys
I kväll seglar vi vidare uppåt i tabellen när ytterligare en seger bärgas. Eller blir det som för ett och ett halvt år sedan när MoDo mötte WanHainen ?

2001-09-25, kl 19:00 - Kempehallen

MODO Hockey - Södertälje 1 - 3 (0-0, 0-1, 1-2)

Skottstatistik: 42-12 (19-2(!!!), 16-6, 7-4)!!!

Fan det känns som en evighet sedan det var en hemmamatch. Hur i helvete står de ut, fotbollsmänniskorna, med att vänta i två två och enhalv vecka mellan varje hemmamatch??? ( Att de sedan oftast får se undermålig underhållning gör det ännu märkligare.)

65 Selander: Du är en mycket myndig man.

« · 214566 · »