1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536934 inlägg · 4132 ämnen
« · 226325 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jocke L skrev kontrakt på två år!
westerlind:

Nej, men jag har för vana att alltid sova lite för länge när jag ska gå till skolan på morgonen.

Sv: Biljetter???
matsby:

Passionerat skitsnack, MODO Hockey har aldrig påstått att man skulle sälja några biljetter via Ticnets internetsida. Det enda som varit aktuellt är ATG-ombud och BiljettDirekts gamla telefonförsäljning.

knaskamilla:

Äter du några finska kosttillskott? Jag springer 2 km på 10 minuter.

scim:

Det tog mig ungefär 30 minuter att gå till Kempis, och då gick jag i rask takt. (Det tar mig ungefär 13 minuter att gå 2 km - så har du något att gå på när du ska räkna om tiden till avstånd.)

knaskamilla:

Ähh, det är väl bara nån kilometer att promenera isåfall. Jag är optimist.

scim:

Långt att gå blir det när bussen man kommer till Övik med är sen och tanterna på bussen inte fattar att man ska ta på sig kläderna så att man är klar att gå av bussen när den stannar.

Sv: Friscos bildgåta #100
Frisco: Jag chansar på Fiskjaskolan.

Frisco:

Föresten, behöver man säga till busschauffören att man ska till Kempis om man har tröja #30 på sig? ;)

Frisco: Ser ut som Färjestads Herrgård som även funkar som FBK´s kansli...

Frisco: Kanske det, men det var lite väl långt att gå.

mike66: Hittills har alla fel på bildgåtan. Är den så svår?

scim: Kanske buss från Öviks Busstation också?

Frisco: Posas föräldrahem?

knaskamilla: I Jönköping gick biljetterna på 20 minuter till de första två kvartarna. I Leksand är det redan nu slutsålt till match 1.Sittplatsbiljetterna i träarenan i Timrå såldes slut på 7 minuter. Undrar hur de som går på rutin där känner sig idag?

samjo: I modohockey.se-forumet har jag både sett Lidköping och Lindköping faktiskt, men fenomenet är säkert vanligare söderöver.
Nu har man kirrat biljetter till morgondagen, imorrn blir det buss till Öviks busstation, härligt!

scim: Som vanligt kan inte Aftonbladet skriva av en vanlig text. I pressmeddelandet på www.modohockey.se så står det klart och tydligt att han är från Skellefteå. Inte lätt att vara storstadsbo dock. Man kanske lätt blandar ihop Norrlandsstäderna med nästan samma namn.

Gör vi norrlänningar samma sak? Linköping / Lidköping ?
Tror inte det.

scim:

Av erfarenhet gissar jag på att det inte är några problem alls att komma in i Kempis imorgon...

FreddanVF: Klart vi drömmer! Gör inte ni?

Frisco: Det vackra Dekarsön.

Frisco: Disponent-villan i Domsjö?
Påminner om Herrgården i Väja-Dynäs , fast fel färg.

scim:

Som vanligt har sörlänningarna svårt att skilja på Sollefteå och Skellefteå. Det är ju samma sak. Måste få berätta en liten sak när jag ändå är inne på det.

En av K2 IT Solutions tekniker från Stockholm hade flugit till Umeå, han skulle göra ett jobb där. Efter detta skulle han till Sollefteå för att hjälpa de på sjukhuset där. När han var i Sollefteå skulle han ringa till en av de som jobbade på IT-avdelningen där. Visst, det gjorde han. Han stod utanför ingången. Man gick ner för att möta honom men såg ingen. Ringde därför upp och frågade vart han stod någonstans. "Mitt under skylten Skellefteå Sjukhus", blev svaret.

Avdelningen:
Hoppsan, svängde jag höger istället för vänster?

samjo:

Härligt, men inte visste jag att Lindström kommer från Sollefteå (se länk).

FreddanVF:

Om du tror att det kommer att gå lätt mot MODO så har du nog inte insett vad slutspel är. Tro inte att detta slutspel kommer vara någon dans på rosor för Frölunda.

Friscos bildgåta #100
En liten snabbgåta. Vart?

FreddanVF: Gamla meriter? Menar du SM-guldet 1965 eller det 1979?

Jocke L skrev kontrakt på två år!
Årets säsong blev förstörd av ett otal axelskador. Nästkommande år kommer han nog att spela en betydligt större roll i MODO:s trupp. Kanske t.o.m. i detta slutspel?

Vem vill vara Weinhandl i år? Hlinka/Lindström och ...?

Zigge: Ni kan ju drömma om semifinal och final :o) Ska ni redan boka biljetter ni har nog inte insett hur bra VF är och att man inte kan leva på gamla meriter hela tiden.

matsby: Jaja, vi ska hjälpa Dig att få tag på en biljett framöver,
smyg-MoDoist som Du är!! Semi elr Final?

matsby: Du kan ju ringa billjett direkt och boka.

matsby: En stor skandal kan vara att man säger saker utan att veta fakta och det sen visar sig att man har fel.

matsby:

Hursomhelst är biljetterna släppta, och vem som helst som var ute i tid kunde skaffa via närmaste ATG-ombud eller Biljettdirekt. Men biljetter kan ta slut, sånt är livet. Själv ska jag ner till Kempis imorrn och har ännu ej några biljetter, men det ordnar sig nog.

scim:
bara glad att det inte drabbade mig själv :-))

matsby: Shit happens.

scim:
Faktum är att jag var inloggad där,,och det FINNS INTE biljetter till MoDo i kvarten,,eller fanns heller för den delen...
MoDo fanns överhuvudtaget inte upplagd där..

Nu var det inte jag som skulle ha bilj utan min kollega
men det är en stor SKANDAL hur övriga sverige blev behandlad av er

Sv: Tidig silly season...
Wewillwintoday: Lewerström är en ganska stor och stabil back som har haft svårt att ta plats i Fika Bröds Klubben. Bra scoutat! Skryter gärna och ofta med hur jag var med och scoutade fram Niklas Nordgren till MIF för 3 år sedan ungefär. Inget napp då, men landslagsman för Timrå nu. Häpp!

scim, matsby: Visst släpps biljetterna på Ticnet mendet verkar lite svårt att gå in på www.ticnet.se för tillfället som alltid när det är storbiljettsläpp.

matsby: Se länktips.

Frisco:
Så ticnet sålde alltså inga som helst på nätet?

Skandal för de som inte bor i övik och ville se..

matsby: Biljetterna släpptes 10.00. Jag var upp på Cigarrhandeln här i Övik och de fick ut ca 7-8 sittplatser sen var det bara ståplatser som gällde. Svårt att få ut även de.

Biljetter???
Säls inte MoDo:s biljetter på ticnet?

Är sittplats imorgon slut?

Björn VII: Apropå att peka finger... kanske denne man kunde hänga med Macke vid den stora återföreningen om några år och bli lag- och fiskekamrat med Werner? :)

Björn VII: Spårvägens FK (Friidrottsklubb) klingar inte bra. Bara SPÅRVÄGEN låter bättre. Gonattpåre.

Maratonlöpare, var det ju.

Z #3

(Froza knas-rally!)

Frisco:

Gott så, för vi ska väl iaf inte sätta in den där svenske medeldistanslöparen redan på lördag förmiddag?

Z #2

Studentaj*vlar, skulle man också kunna kalla det för...

ZZZzzzZZZzzzZZZ

Björn VII: Rödvin, undrar om man ska ladda lite imorgon kväll inför lördagens match med en vintetra. Kanske lite finskt lantvin eftersom jag tror att Riksman ska stå på lördag?

Frisco:

Heh...nu ska vi sluta peka finger här, tänk på att de är bra på att dricka rödvin och argumentera i den där stan. :-)

Björn VII: Jag glömde skriva innan slutspelet är över i mitt förra inlägg.

Frisco:

Jag tror trots allt att dessa saker är viktigare faktorer för lagbyggandet än vad intelligensmaffian på modohockey.se tycker om Bengt Hedin som person.

« · 226325 · »