1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536938 inlägg · 4132 ämnen
« · 226644 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tidig silly season...
Hmm. Nu känner jag mig missbehandlad. Om scim får skriva om hur en fil fungerar borde jag väl också få göra det?

Fy fanken för överMoDorering! ;P

Sahlander:

Den fungerar utmärkt för mig.

Sv: Jocke L skrev kontrakt på två år!
NuMountain:

Enligt god gästbokssed tycker jag nog att du bör redovisa dina källor. Ändå undrar jag: När anser du att man kan säga att man uppnått onormal promenadtakt?

Dream Team: Din fil är skappligt korrupt... Den tolkas som en mp3 med en storlek på 0kb...

Sv: Modo - Frölunda
Imorgon ska fjädrarna ryka i kempis. Riksmannen var nog ett bra val, såg stabil ut mot Linköping även om han inte hade så mycket att göra.

westerlind:

Nej. Jag klarar nog att hålla 7 km/h till Timrå, så det är ingen fara. Skaru med?

knaskamilla: Fruktansvärt. Blir du liksom jag upprörd på folk som går till överdrift?

NuMountain:

Så du menar att miiike tog i i överkant?

En normal promenadtakt lär vara ca: 6 km/h

Det gäller att pengar hamnar i RÄTT ficka...

westerlind:

Min klocka går faktiskt bara tre minuter för fort. Möjligtvis fyra.

knaskamilla:

"km"? Menar du då en kilometer eller en kamillometer - det vet vi ju att dina måttenheter skiftar avsevärt beroende på vilket som passar dig bäst.

Dina 13 minuter verkar rimliga, men jag tar dem ändå med en nypa salt: Det är ju för alla bekant att varenda tjej ställer klockan 5 minuter framåt för att komma i tid. Det tar alltså 18 minuter för dig.

westerlind:

Äh. Vi kan väl spela TP i stället?

Nu har jag kollat lite. Gula sidornas kartfunktion är rätt tokig - den tycker att jag ska gå 4,8 km för att ta mig från mig till centrum. Det innebär att jag ska gå en omväg över E4:an, men det kanske är det bästa alternativet? Annars så är det nog så att det är 2 km till skolan om jag går den väg jag först gick, och ungefär 1,5 om jag går min genväg (utan Drutten). Det innebär alltså att jag går ungefär 1,5 km på 13 minuter (för tretton minuter vet jag med säkerhet att det brukar ta!).

knaskamilla:

Äh, det där går jag inte med på - Skulle du vilja ge mig en omgång så skulle jag kräva omgång i nästa omgång.

NuMountain:
Låter som ett perfekt tillfälle för en liten bild!

knaskamilla: Gena så träffar du troligtvis Drutten.

westerlind:

Om du frivilligt är ute och springer får du skylla dig själv om du blir omgådd av mig. Så det så.

För övrigt börjar jag känna mig lite lurad. Jag får nog forska ytterligare i hur långt det är mellan min lägenhet och skolan. Kan mätaren på bilen ha visat fel? Kan det vara så att den genväg jag går nu som jag inte gick i början faktiskt är gen? Kan det bero på att jag inte går i A-huset utan i P-huset (eller O eller vad fanken det nu kan vara) nu?

JK: Lägg ner... allt är bara lösa spekulationer. Man är givetvis medveten om att man tappar ett antal spelare, vissa man inte kommer förlänga med och att man självklart inte får alla som man vill ha...

Självklart är det inte ett hållbart scenario. Om man tappar backar får man värva nya backar, och samma sak med centrar och forwards..

Sen sa jag att jag var ambivalent inställd till Warg och är således inte säker angående förlängning. Om han fortsätter spela som senaste matcherna är kan jag gott tänka mig det.

Till sist:
Hur orkar du?

Wewillwintoday: Du vill att MoDo ska förlänga Jonas Almtorps, Stefan Öhmans, Peter Högardhs, Fredrik Wargs, Kim Staals och Miroslav Hlinkas kontrakt.

Du räknar med/vill/tror att Martin Johansson, Pierre Hedin och Martin Wilde lämnar MoDo.

Du vill att MoDo ska värva Mikael Petterson, Per Svartvadet, Samuel Påhlsson, Andreas Salomonsson och Mikael Wahlberg och dessutom ge juniorerna Johan Agu och Kristofer Persson chansen.

Din vision är alltså att MoDo ska (om jag räknat rätt) ha en trupp på minst 31 man varav 8 är centrar och 13 ytterforwards.

Sv: Friscos bildgåta #100
Frisco: Dorotea..

Frisco:

Jajjemän, något som vi istället ser fram emot blir ju då Friscos 101 skatteavdragstips för norrbottniska-hockeyföreningar-in-need.

Eller kanske inte?

Björn VII: Undrar om jag ska höra med dig innan jag lägger ut en ny bildgåta? Eller ska jag vänta till slutspelet är över? Jag tror på det sista.

Frisco:

Hmm...omörkad Fråga #1 för Paddan vs. Samjo...

Fråga 1:
Vita Hästen, Sleipner och andra ohästiga idrottsklubbar i all ära, men i Norrköping kan det bara finnas ett lag och en jättelegend i slutändan. IFK och en av Sveriges största idrottsstjärnor genom tiderna, Gunnar Nordahl såklart. Min simpla (?) inledande fråga blir alltså:

Vad heter Gunnar Nordahls födelseort?
(Det är f.ö. samma ort som företaget Mo och Domsjö Aktiebolag installerade sin första finpappersmaskin på)

Svar:

(Rätt svar = 5 poäng)

Nåja, nu får de en hockeyfråga till istället. :-)

Björn VII: Sorry att jag förstör för dig men så går det när du mörkar frågorna för resterande deltagare. Hörnefors är naturligtvis rätt.

Frisco: Umeå?

Frisco:

Hörnefors, Gunnar Nordahl-statyn

Grrr....nu tvingar du mig att skrota en av frågorna i Paddan vs. Samjo-matchen :-)

Frisco: Nehej nej, tvärgatan nedanför Timrås Spapshall dårå??

Sahlander: Tvärgatan nedom Kempis!

Sahlander: Fel, fel, fel.

Bilden är tagen av mig, dock ej i Örnsköldsviks kommun.

samjo: på nämnda sajt's gb var ju en skribent övertygad om att Foppa hade ritat på för Lindköping, vars nu det ligger...
Fö massor av trådar, med samma ämne, full anarki på den gb:n.

Frisco: Det är en av husen "bakom" Brux.

westerlind: Nej nej nej. Jag läger in bilden lite större nu med en viss hjälp kanske? Gissa på alla. En gång, flera gånger, som ni vill.

Frisco: Den mytomspunna staden vid Väsmans strand?

mike66: Det är helt fel men ändå en bit på vägen, dock ej geografiskt.

Frisco: Borås - ser ut som det är Ingvar Carlsson som står där i gul matchtröja och långfillingar med ett par Umbro-kortbrallor uppdragna upp till de håriga armhålorna?

"Joakim Lindström, som i går ritade på för två nya säsonger med MODO, tar Jannes plats med Kim Staal och Miroslav Hlinka."

Perfekt, luktar dominans lång väg... Heh, im blir det till att skrika halsen av sig i Kungälv. Det vill jag lova!

Björn VII: Teg är fel.

Modo - Frölunda
Vet inte om det har sagts redan men Riksmannen står im, dåligt val? Återstår att se... Pirro har iaf härlig inställning till kvarten:

"- Nu hoppas jag att Kempehallen kommer att koka, som det brukar vara i slutspelssammanhang. I övrigt är målsättningen, vi försöker vinna det här så fort som möjligt."

eddie1, frölundaindian:

Privata diskussioner kan ni använda gästboken till.

frölundaindian: undrar hur många kuponger det kostar hehe..så hur känns det angående imorgon då??

rådbjer: Det är inte jag som ska gissa utan ni. Vart Lars-Tommy föräldrar bor har jag ingen aning om.

Ni behöver inte gissa på huset. Gissa på en ort istället.

eddie1: Precis! det finns bara än och den heter 8.an konstigt nog :))

Frisco:

Många långa björkar - Teg?

Frisco: Lagerbäcks föräldrahem!

Björn VII: Fel, fel, fel.

Bilden är tagen av mig, dock ej i Örnsköldsviks kommun.

mike66:

Det låter mer som en mänsklig vandringstakt. Jag hoppas inte den där raketjäntan är ute och spankulerar i stockholmstrakten på kvällarna - jag tror inte det skulle stärka mitt självförtroende om jag skulle bli passerad av en gående knas någon gång när jag är ute och springer.

scim: varför inte ta en SPÅRVAGN :))) he he

knaskamilla:

Det verkar vara drygt 3 km mellan busstationen och Kempis, det tar alltså ungefär 20 min för dig att promenera den sträckan, eller 30 om du går i rask takt.

westerlind: Själv så har jag räknat ut att det ska ta ungefär 20 timmar att spatsera från Ö-vik till Timrå isstadion. Har då räknat med en snitthastighet på ungefär 7 km/h utan kissstopp med tre s dårå.

Frisco:

Gula Villan, Domsjö.

Isf har jag sovit där en natt våren 1992.

« · 226644 · »