1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537010 inlägg · 4132 ämnen
« · 235966 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchtråd VF-Modo
Aben:
Nån till stakare måste det väll finnas?

Roberth:
Så kommer Peter Hirsch...igen, og igen, og igen

Aben:
Danmarks 1, 2 och 3 har jag hört. vem kommer sen då?

Aben: Jättebra :)

Aben: Og Hirsch har taget 42 af 43 skud...ikke dårligt

Og nu det, som er et rent mareridt for indædte fans...sudden death....

Bortdömt mål för VF..

nikki88: Ok. Trodde du hade läst fel...

Portello: Jag var bara lite ironisk.

nikki88: Läs vad jag skrev igen...

Portello: Hirschan har ju räddat 29 skott så så dålig kan han ju inte vara :) Kan bara hoppas på ett tidigt Modo-mål och sen kontrar vi in 3-1 av bara farten...

ingen vidare match att kolla på .Men Greens 1-1 mål var väldigt snyggt.
Bäst på plan hittills enligt mig:Peter Hirsch

Sv: Falcon Rinksite
westerlind: Högardh gör 1-2 nån minut in på sista, sen lyckas vi hålla ledningen denna gången, till skillnad från i Fredags. :)

knaskamilla:

Jamen jag hade ju X2. Synd. Men nu verkar det som MoDo tänt till. Bara Wernblom tittar ut från utvsiningsbåset emellanåt så kan det här säkert gå vägen för er.

Virker som om Wernblom er rigtig opsat i dag....har fået en del udvisninger sammen med VF-spillere...

Domaren verkar vara lika rättvis som vanligt ;)

Aben:
Jaaaaaa...Morten Green!!!!

knaskamilla: Ser du matchen på tv??? hvordan er matchbilledet???

Att det kunde vara psykiskt påfrestande att se hockey på TV visste jag, men detta är baske mig fysiskt påfrestande också. Hur trötta ska då inte spelarna vara? Fast de är väl iofs mer vältränade än mig...

westerlind:

Jag har naturligtvis helgarderat MoDomatchen. Tur att man inte hade en tvåa på första perioden, eller hur?

Sv: J-20
MartinSedin: Leksand verkar rätt ok. Norra divisionen är dock bättre än Södra, det måste ju vara uppenbart där nästan alla slagit alla?

Ah förstod nästan det att det hade att göra med målvakterna lite grann. Följde en match för några veckor sedan när det stod 2-2 efter första perioden med 25 skott för MODO och 2 (!) skott för Timrå...

Wewillwintoday:MODO har haft problem på målvaktssidan denna säsong. Nu finns ju även de två 85orna(Westlund och Öhman) tillgängliga inför slutspelet. Vem blir MODOs målvakt?

Jag håller med dig om att J18 har varit ineffektiva denna säsong. Kanske dags att ändra på detta?

Både MIF Redhawks och Västra Frölunda har mycket starka lag men som det ser ut nu så kommer Frölunda att få möta Leksand. Om nu Leksand åker ut mot Färjestad så kan Leksand J18 förstärka med en viss Robban Nilsson. Helt ok förstärkning va?

MartinSedin: Men med de 4 förstärkningarna blir ju j-18 ruskigt starka ser det ut som iaf på papper.

Om man kollar på skottstatistiken i varje match har man dessutom vunnit överlägset trots nån förlust, men varit väldigt ineffektiva.
505 skott och 61 mål.

Tror det blir guld där för J-18 i år. En sån sak att Sebastian Håkansson och Oscar Sundh båda landslagsspelare spelar i fjärdekedjan säger väl allt..

westerlind:

Äsch då, min enda religion här i livet är pragmatik, så jag förstår precis din situation. Nu blir väl bara frågan om du kan förena pragmatiken med ett romantiskt förhållande till ett nytt hockeylag. Då blir jag imponerad.

Frisco: Jag tror att J20 hade kunnat bli en outsider i slutspelet om AJSM om Lindström och Enström blivit tillgängliga. Nu är säsongen över för J20 och vi passar också på att tacka Löf, Strömgren och Jonsson för denna tid.

Denna förlust betyder också att J18 blir starkare. Öberg, Hollström, Berglund och Rosenquist kan förstärka laget som har "vunnit" tre silver de senaste fyra säsongerna.

Silver verkar förresten vara populärt i MODO kretsar :)

Björn VII:

Hmm, vad är det här fasoner - insinuerar du att jag är en papperstiger? Jaja, det är tacken för att man som brynäsare tror mer på MoDo än medgångssupportrarna här.

Sahlander:

Ungefär som anledningen till att man sitter här istf Scandinavium, då. Grrr...surmuppar! Jag svarar självklart med en säker tvåa som slutresultat, även om jag inte orkar med i den sjövilde MoDoiten Westerlinds genomgående tvåor. Klart vi vinner, sen hoppas jag att all slutspelshockey avgörs norr om Vättern, suck...charlataner.

westerlind: Det är inte bara hon... Jag har hört många som säger att nånting (jag vet inte vad) är kört...
Åt dessa otrogna finns bara ett att säga: Skämmes ta mig fan!!!

poffa:

Som knas redan vet så tror jag stenhårt att MoDo kan vinna idag: Jag har tippat genomgående 2:a på match och perioder plus två X-garderingar. Nu gäller det att Werner m fl ställer upp och motsvarar mitt förtroende.

Hmm, knas påstår att hon kommer att rycka ifrån mig idag - är hon MoDo-supporter?

poffa:

Muahaha! Attsingen. Själv missade jag förra spelstoppet med en hel hockeymatch och lite till.

poffa:

Haha, missade du helgarderingsomgången...synd ;)

knaskamilla:

Damn!!! Jag missade spelstoppet med 4 minuter.

Väldigt intressant Rinksiteomgång. Är MoDomatchen med två ggr för att man verkligen ska kunna helgardera den, tror ni?

Paddan:

Aah, man känner sig som ung på nytt. Nu hoppas jag att SVT fortsätter med fler uppbyggliga program om Priest, Saxon, Purple, Rainbow, Sabbath och givetvis AC/DC med Bon Scott.

Äh. Nu är det snart match igen. Vad spännande. Ska de låta oss få se en till hemmamatch den här säsongen, eller ska poffa behöva raka av sig Janne Öbergs slutspelsskägg redan ikväll?

westerlind:
Tycker mig känna igen det där programmet. Är producerat av VH-1 om jag inte minns helt fel.

Jäklar vad man saknar gamla hederliga Headbangers Ball med Vanessa Warwick.

Just nu: IRON MAIDEN på TV2. (repris av Musikbyrån). Dagen är räddad.

Hoppas vi kontrar in 4-0 i första så att de slipper bli så spännande.

Sv: Nattens Modo-NHL
lycka till idag....

samjo: Fantastiskt! Det här har inte ens Piteå mäktat med.

Modoiter etta och tvåa i NHL's poängliga. Jag har kommit fram till denna slutsats: -MODO är bäst, ingen protest! :)

1. Markus Näslund, 89p
2. Peter Forsberg, 86p
(2. Mario Lemieux, 86p)

WOOHOO!!

Sahlander: Såg nyss Foppas mål på www.nhl.com/video. Det sista var läckert.

Sahlander: Det skall in ett "målisen" där nånstans

Sahlander: Peter the great saves the day... Ensam med Chechmanek så fintar han upp på läktaren...

Sahlander: Phi - Col 1-1 full tid, OT att vänta...

NuMountain: Dom jämförde nyss Foppas dragningar med nån ur Harlem Globetrotters fast Foppa hade "riktiga" motståndare...

:-)

Sahlander: En tankes märkliga irrfärder. Det såg ut som att du hade listat ut det. Häpen, javisst.

NuMountain: Vart tror du jag lista ut att det var Franta Sr...
Eller var det nåt annat du tänkte på...

Lyssna!!! ;-)

Lyssna!

« · 235966 · »