1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537012 inlägg · 4132 ämnen
« · 236197 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchtråd VF-Modo
Dream Team: Om jag har förstått detta med lottningarna riktigt så ska detta kunna vara en möjlighet - eller?

mike66: Det är inte Frölunda som ska vända, VF leder med 3-2 i matcher och allt kan fortfarande hända. Var inte så säker på saken. Frölunda har inte allst spelat som i Grundserien, varför vet jag inte men rätt vad det är så kan dom vakna. Fortfarande fördel Frölunda som sagt var. Modo ska vinna en till i Scandinavium. Och Hirsch håller nog inte i evighet.

Sv: Falcon Rinksite
Frisco: Du vet din plats - fortsätt att ligga kvar där för jag vill inte se några skrällar ikväll ;)

mike66: Kanske kycklingarna i Gbg tar ut påsklovet i förtid. Vem vet, faller lotten i så fall rätt och vi ser TIK-MoDo i final, ja "Slaget om Norrland", får vips helt nya proportioner...

Dream Team: Hoppas? Efter matchen som var ikväll så vänder aldrig Frölunda på detta - för mycket nerver i Frölunda som vanligt. MoDo vinner de två kvarvarande matcherna nu.

Skulle vara jäkligt skoj om vi får möta MoDo i finalen - Vi går över daggstänkta berg fallera...

Detta var inget test - det funkar ändå!

mike66: Lycka till. Jag hade bara ettor mellan Färjestad och Leksand=)

ModoAnte: Är lite långsökt att vi skulle ha säsongskort hos er ( c :
Men visst faan skulle vi ställa upp om ni behöver oss. ( c :
Men så illa skall det väll inte va, va ?

Frisco: Detta är ett test, får se om det funkar?

Hoppas MoDo spöar Frölunda...

knaskamilla: Kolla in min rad mellan VF-MoDo:

1X
1
2
X

Den däringa raden lär man aldrig lyckas med igen - Nu borde jag flyga upp i ensam majestät till toppen för att stanna - X-boxen är snart min.

Grattis till segern ikväll men inte var det mycket till hockey som MoDo visade upp int - Knarkarn var juh ruggigt bra juh - once in a lifetime ungefär dårå. Kul att hinna med och kika på lite andra matcher också.

Lycka till mot VF på tisdag.

Sahlander: Har man säsongkort som jag behöver man inte oroa sig för sådana saker:)

ModoAnte: Om man är där 9.00 så får man tag på biljett menade jag ju... Det förstod ni väl. ;-)

Sahlander: biljetterna släpps kl 10:00

Sahlander: 10.00

Helg Ernest: Biletterna släpps väl i morgon 9.00 på ATG & Biljett direkt.

Sahlander: Jag ny fyller vi kempis på tisdag.Frölunda är inte lika bra hemma som borta hoppas att det gäller på tisdag.Hoppas att alla kommer till kempis på tisdag.

Helg Ernest: Det var ju inte utsålt i Scandinavium idag heller.

Bara att Gratulera till segern ! Hoppas ni fortsätter i 2 matcher till .
Finns det biljetter , så kan ve ev. komma upp och stödja er ?
Men det torde väll vara bättre uppslutning nu än i början då det inte var slutsålt ?

Dragan 2k: Det blir an helt annan matchbild på tisdag. Det blir mer som i onsdagens match.
Allt under 5200 på tisdag är en skam. Nu fyller vi Kempis och hjälper de våra till en 7:e avgörande.

knaskamilla: Jag tyckte det lät som Milan Duso (kanske Arne sett för mycket italiensk fotboll på sistone?).

knaskamilla: Låter som en bra taktik. hehe:)

Jag har kommit på en urbra taktik inför nästa match. Först gör de allt vad de kan för att få 1-0, och när de fått det tar de utvisningar resten av matchen så att VF får spela ett konstant PP... =)

scim:

Trevligt att höra.

knaskamilla:

Jag ska göra mitt bästa för att skymma dig jag också.

Lumber Jack:

Jaaaa... Honom kanske jag syftar på. Tack.

Vad roligt, LJ, nu får du en chans att blockera sikten för mig igen. Det var ju ett par matcher sedan du lyckades med det.

knaskamilla:

Du menar Milo Ducha ?

Arne H är så jävla slut att han borde bannlysas från alla kommentatorsbås i Sveriges ishallar.

Vad är det de kallar Dusan Milo hela tiden? Milo Dusan? Dilo Musan? Duso Milan?

Snyggt kämpat MODO jag tror ni kommer att ta en plats i semin,vinst hemma nu,sen kommer VF få ett riktigt nerv daller och så vinner ni med 3-2 i 7 avgörande,och sen får vi hoppas att vi får mötas vore kul med ett het derby i semin.
LYCKA TILL

westerlind:

Jag hade ett kryss på målen i första perioden, så jag fick inte in den heller... Däremot tror jag att jag spikade FBK-LIF.

westerlind:

Tack, och trevlig fortsättning!

Huge:

Gör en Brynäs? Ska vi låta gamlingarna spela och hamna i kvalserien? ;)

Vad skönt det här var! Jag satt och filade på hur jag skulle sammanfatta säsongen, men det slapp man alltså göra idag...

Jag trodde när vi gick in i slutspelet att vi skulle få möta Sveriges bästa målvakt, men så visar det sig att vi HAR Sveriges bästa målvakt. Kul svar av Öhman på den (okunniga?) frågan om Hirsch och ryggen... =)

Grattis till segern!
Hirsch e ju fantastisk!
Lycka till på tisdag, ge seriesegrarna en tuff kamp om semifinalplatsen...

Trots att det svider i mitt hjärta så vill jag ändå gratulera till vinsten.
Det jag såg av matchen (såg inte hela) så var Ni värda segern idag.

Huhu...nu är väl läget att ta detta till en 7:e match i allafall lite gyllene :)

NuMountain:

Jahapp, jag ville inte avslöja det innan matchen för att förstöra spänningen, men min mor fyllde år idag och hon önskade sig bara en sak (egentligen). Såklart att de inte kan förlora då...

Jahapp, 600000-800000 kr till i den MoDoitiska kassakistan har hr Öhman säkrat nu - kosta på honom några hundralappar till i månaden då, tycker jag.

Annars då: så har vi alltså 2 levande matchserier till tisdagen och the battle of Sollefteå kan alltså gå av stapeln som (om)planerat.

Björn VII: Vavarejasa? Grattis.

Får väl passa på att gratulera till segern. Så olidligt spännande denna matchserie är...

Man får som fans till ett redan Semifinal klart lag ta o gratulera till segern.. Hoppas ni tar dom så tar vi er i semin..
:)

NuMountain: Härligt MoDo...kom igen nu och gör en "Brynäs".
Hirsch = Lill-Honken? :-))

NuMountain: Gud har skippad rättvisa nu vänder hela matchserien

Hahahaha! Vi vann. Otroligt rättvist. ;o)

scim: jAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, (kan ikke se noget hos Swehockey...hvem scorede?????)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Portello:

UNDERBAAAAAAAAAAAAART

TACK PETER HIRSCH, VINSTEN ÄR HELT OCH HÅLLET DIN!

Roberth:

OOJOJOJOJ Känns som om de kan vara lite tyst i frölundaborg2

Grattis till segern.
Hirsch var grym idag.

Roberth:

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Roberth: jhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Aben:

Sen har ni ju Peter Schmeichel att sätta in om de kniper

Roberth:
jo selvfølgelig gør der det....Jan Jensen fra Esbjerg Pirates, og Michael Madsen fra Rungsted Cobras...de er slet ikke dårlige overhovedet, men Hirsch er en soleklar etter, toer og treer

« · 236197 · »