1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537023 inlägg · 4132 ämnen
« · 237165 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nattens NHL
Frölunda85: He he.. Ironin var tydlig hoppas jag? Samma fråga kan du ställa på torsdag, då får du se vad som är pinsammast...

Sv: TIK-MoDo
scim:Vi har slagit dem förr.

Dream Team: He he, ja förlåt. Ingen vill ju vara Modoit, det vore ju pinsamt

Lapp på luckan
Ett citat från expressen
"Nu är det också tillbaka till Kempehallen och landets kanske mest demoniska publik.
Frölunda borde darra."

Bara o hoppas på slutsålt imorrn. Vilket det med största sannolikhet blir. Trots att det är en tisdag och canal + zap sänder och det är molnigt ute och våren inte riktigt infunnit sig än osv.

Sv: ÖSK Innebandy - JIK
poffa: Bollsäker men inte speciellt (snällt sagt) snabb numera. Han är lite för lugn framför eget mål också men visst ger han rutin i laget? Förhoppningsvis kan han ta ut det sista i kvalet och lägga av för gott som vinnare.

Sv: Vem hädar?
Tillägg: Seriesystemet för årets säsong ligger redan fast och Brynäs eller något annat lag kommer inte att kunna rädda sig kvar på ngt annat sätt än sportsliga, ändringgen sker tidigast till hösten 2004 och då kommer det ju kanske att komma upp andra möjligheter...

Sv: ÖSK Innebandy - JIK
Frisco:

Ja, själv förstår jag inte vad Janne tänkte på då han tackade ja till att spela i år. Redan förra gången han lämnade innebandyn så verkade han vara lite på dekis och inte har han väl gjort speciellt många glada den här säsongen heller.

Wewillwintoday:

Tror nog att Westerlind tål både det ena och det andra ;-), men iaf: ska bli mycket intressant att följa utvecklingen vad det gäller förslag till nya serieindelningar under våren och tidig sommar. Till hösten måste ju förutsättningarna vara klara, och förhoppningsvis har man redan idag en bra koll på hur många och vilka lag som kan tänkas vara aktuella både för ES och Allsvenskorna/an.

ÖSK Innebandy - JIK
Eftersom jag trodde dagens match var den sista för säsongen och i eliten för ÖSK tänkte jag memorera lite. Bland annat denne värdsmästare. Men det blir fler matcher. Dock är det troligen sista säsongen för denne man.

Jag har känslan av att inget elitserie lag KAN åka ur, eftersom man säkert kommer att utöka serien, och därmed bli inbjuden igen.

Det blir säkert 14 lag nästa år?

westerlind:

LIVE-n är behändig - lektion #37

Äsch då, jag försöker bara sprida lite storebrodersaktig stämning bland mina norrländska bröder av avog - jag tycker gott och väl att vi kan kosta på oss en hel Brynäsvecka här nästa säsong när ni inte får vara med bland elitserieböckerna.

Såg en kul poäng faktiskt, MoDo kommer att passera Brynäs i maratontabellen nästa säsong med ovanstående scenario i full effekt och övertar plats nummer tre i svensk modern hockeyhistoria. Tänk vad lite 12 eller 13 flaggor i taket betyder då... Eller historier om svunna tider på Pigalle. ;-P

westerlind: Trodde de va slutspelet för tv-pucken dom lagt in:)

poffa m fl:

Vilken högtidsdag. Även om det bara var för ett kort ögonblick fick ni förmånen att se Brynäs lysa upp er arma själar som suktar efter hockey. Jag ser att det blev en del oro och kvidande, men ta det inte så: Vem vet - doften av guld kanske kan sporra er till stordåd?

Sv: ...
saoss: Vart fick du luft ifrån då?? Borde inte alla sundsvallare ligga och dricka bärs, bli lönnfeta och vänta på kommande säsong?
För eran säsong tror jag tog slut redan förra veckan, om jag inte missminner mej...

Ha en bra försäsong!

poffa:

Kyckling. :-)

Halv-Z pårej!

scim:

Vad? Vilket vad? Vad då?

Björn VII:

I så fall har du missuppfattat det mesta. För jag antar att du menar Sundsvall. Den sthlmswannabee-dialekt som du pratar om stötte jag då aldrig på under mina fem år där nere.

scim: 95 sekunder.

poffa:

Apråpå vadet du ingick där du var tvungen att gå till Timrå ifall de tog sig till final, gäller det än?

poffa:

Hmm, har för mig att det finns en stad/område med ganska saftig sthlmswannabee-dialekt något högre upp längs kusten, men den diskussionen tror jag att vi sparar till SM-finalen. Till den (finalen) tror jag att jag ska till närmaste sportpub faktiskt. :-)

poffa:

Äs som ass.

poffa:

Det var så gräsligt att jag tappade förmågan att stava. Illa. Brynäs skall det ju naturligtvis stå.

scim:

Med tanke på hur otroligt fult det var så tror jag INTE att jag skall gå till Bryäs GB för att se skiten igen...:)

Björn VII:

Brynäs är inget Norrlandslag, trots sin strategiska placering norr om dalälven. Brynäs är ett Stockholmslags-wannabe. Ungefär som hela Gävle.

För er som saknar Brynäsloggan samt kvalserie-spelschemat så kan jag informera att den nu återfinns i brynäsboken.

scim:

Äh, ingen fara...det var ju bara reklam för ett norrlandslag, hade varit värre om du tryckt upp Almtunas program för kvalserien till NHA, JuH.

Wewillwintoday:

Jag erkänner, det var jag!

Jag var tvungen att hjälpa stackars kvalserie-westerlind med en liten uppgift, var då tvungen att använda mig utav modoboken för en kort stund, ber samtliga tusen gånger om ursäkt... ;)

Äh man vad i själva ***. Trodde jag tryckt på fel sida 3 ggr innan jag förstod.

Den som gjort detta, måste få ett enormt långt och hårt straff.

Som poffa sa.

SKÄMMES TAMEJFAAN!

poffa:

Det gör ont i ett hockeyöga!

poffa: Hehe. Den formligen skriker med sin gula färg.

Vem hädar?
Är det du Westerlind som har dängt upp kvalseriens program tillsammans med Brynäs logga här ovanför?

I så fall kan jag bara säga:

Skämmes, tame faan!

Sv: wilde
Sahlander: de va me den andra foten:)

...
hoppas ni går vidare och får bättre placering än Timrå i alla fall.

Sv: wilde
zuper: Det var inte pucken han föll på... Han snubblade på blålinjen!

wilde
wilde får ett friläge helt sop ren från mitt linjen straks innan för blå kliver han på pucken ramlar skriker straff till domaren som vinkar avvärjande.
sen vaknade jag:)
ses i kempis i morron

Sv: Matchtråd VF-Modo
Dragan 2k:

Om ni lovar att ta mycket utvisningar i morgon så lovar vi att försöka misslyckas med så många som möjligt...:)

poffa: om man kolla på det åt andra hållet så omhan hade vait på isen kanske ni hade gjort mål så.....det beror på hur man se det...allt e relativt..=)

poffa: Vi stoltserar med 18 raka power play utan mål. Det ni. Slå det om ni kan :)

ribba9:

Jo han har ju verkligen hjälpt er. Han har tagit massor med utvisningar vilket gjort att ni lyckats mäkta med hela.... ETT mål i numerärt överläge.

Wewillwintoday: ja mika har ju hjälp oss lite.....ps..dem som säger att wernblom har lungnat ner sej har nog lite fel...

Frisco: Tycker inte vi ska börja överdriva nu. Han har tagit som Hållberg flest 2 minutare i slutspelet, det är sant. Men i grundserien ligger han långt ner.

GO MIKA LEHTINEN #44!!!

westerlind:
Hmm...få se nu, gapa Westerlind... Men du, jag vet inte hur många gånger jag måste säga till dig att man inte skall äta upp fingerfärgen. Marsch iväg och tvätta bort det där #21 som du målat i pannan...

poffa:

Försök inte, du och Frisco har säkert redan tagit fram fingerfärgerna och håller som bäst på att muntert kladda fram en egen färgglad banderoll med "Her bor Mangnus W.."

Frisco:

Sånt måste ju uppskattas av spelaren i fråga. Jag skulle åtminstonde gjort det och tagit det med ett garv. Samtidigt kan det ju vara en väckarklocka för spelaren.

Förresten, vad har du att säga till ditt försvar, Westerlind? Göra så mot stackars Micke Lindholm.

poffa: >>>>>>>Sv: Matchtråd VF-Modo
Satt i natt och läste om MODO:s bravader. Var in på GP och hittade den här krönikan eller vad man skall kalla det. I vilket fall som helst så sågar reportern VF någonstans i höjd med fotknölarna.
"Modos Mika Lehtinen har nu under tre matcher i Scandinavium besökt utvisningsbåset så ofta att han borde betraktas som en stamgäst, en graverad namnskylt vore på sin plats."
-------------

Här börjar mitt svar:
När Micke Lindholm spelade i Brynäs för snart 100 år sen så blev några Brynässupportrar så trötta på hans utvisningar att de "bröt" sig in i Gavlerinken och satte upp en banderoll i utvisningsbåset med texten: HÄR BOR MICKE LINDHOLM.

Frölunda85: Vilket hån..:-)

Dream Team: sorry, trodde att du var Modoit

Frölunda85: Du bör helst kolla vem du skickar brev till. Det kan lätt misstolkas, vilket blev fallet här..

Om jag säger att mitt lag e Timrå, så fattar du Lumber Jack:s kommentar om Kapanen också...

Lumber Jack: Jag pratar om Hirsch

westerlind:

Lyssna på den, tar sig ton innan kvalserien ens börjat...:)

« · 237165 · »