1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537028 inlägg · 4132 ämnen
« · 237991 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchtråd VF-Modo
Björn VII:

Som sagt det HÄR ÄR HELT JÄVLA KÖRT!

westerlind:

Jag gör en understrykning på slutraden, helt klart i klass med forna tider - även om snart hälften av ståplatserna försvunnit.

Freddan VF:

Vassego!

Björn VII:

Jag har just pratat med Frisco - han lät aggressiv och upprörd då han verkade tro att jag skulle ringa och håna honom. Han och NuMo började ge upp och ville nästan inte se sista perioden. Efter att jag peppat honom lite så bestämde sig ändå Frisco för att gå ut och kriga till slutet.

Tydligen är det bra fart på läktarna ändå om jag förstod rätt.

Björn VII: För fem år sedan ja.. :o))

Förresten var inte ni klara för semi redan, snacket gick väl så här?? Man kan aldrig räkna bort Frölunda :o))

Vf chefen:

Men då har du aldrig sett Pirro i båset för ett division ett-lag som förlorat under en hel vår...det har jag. :-)

Björn VII: Om ni hade varit Hv så hade vi varit oroliga men när era spelare uppträder som sydafrikas landslag så känner jag mig ganska trygg. Vi ses till hösten.

Björn VII:

Hörde att vaktmästarn hade nått skumt i vfs kaffe så seger chanserna ökade med en 136% =)))

Roberth:

En elak, jävligt elak Pirro i omklädningsrummet just nu - svarta ögon hos Werner och ett måk innan det har gått fem minuter...och jag tror på det här.

Märker f.ö. att HockeyLive-människorna har glömt att slå av micken i pausen, Hasse A är nöjd med säsongen...tydligen :-)

Björn VII:
Det är det alltid.....första is passet i sommar när är de???närå det här vänder vi....

Roberth:

Hmm, nåja...det där var ju iaf en orättvis seger. :-)

Björn VII:
ole gunnar

westerlind:

MoDo hämtade in 0-3 mot Djurgården efter två perioder, för fem år sedan. Det gäller bara att hålla sig på banan i sudden sen.

Björn VII:

Ser lite tungt ut för er just nu. Men omöjligt är det inte - vände inte Luleå 0-4 mot Färjestad i sista perioden för ett antal år sedan?

Roberth:
Uppför för frölunda ja,,,,fan va gött

nu är de uppför.

Sv: Lycka till
Tre Kronor: Nåja, jag tycker nog att MODO får inrikta sig på Frölunda innan FBK ska slås... eller vad tror du själv..? ;P Haha!

Kom igen nu MoDo..!!Ni vinner över FBK..!!De e ja helt jävla säker på..:!!

Wewillwintoday: Känns kanske som att spelare helt enkelt inte passar in i olika miljöer. I fallet Huselius drog Frölunda en verklig vinstlott. Men flera spelare som är riktigt bra har inte lycks i vårt lag. P Djoos är ett sådant exempel. Riktigt duktig i Brynäs men hade riktigt svårt att producera i Frölunda.

I dagsläget tycker jag också det är riktigt synd att man inte behöll eller lyckades behålla Högardh.

scim m fl: Som sagt, lycka till: Jag tippar 3-1. Wernblom sätter sista i öppen kasse.

kung mjällby: Bästa exemplet på detta är väl ändå när Färjestad bänkade Huselius och så drog han till Frölunda.(Det där kan du bättre än mig dragan).

Dragan 2k: Ja jag håller med

kung mjällby: Så är det nästan alltid känns det som och framförallt brukar de göra succé mot laget som han spelade för tidigare.

blir det några fler matcher för Hlinka tro?
Ska vi slå vad att om han går till en annan klubb nästa år kommer han att göra sucse`

Sahlander:
Men vad i....
Ska du ge dig av redan? Tar väl inte någon längre tid att åka till Kempis. Nej visst ja, du har ju ståplats.

Nu ger jag mig av till kvällens drabbning... Må bästa... Ähh MoDo-seger är det enda som gäller...

Vi ses!

MoDo har gett uttrycket "äckligt disciplinerat" ett nytt, fräscht ansikte.
Lite Lusth över Wernblom, får man säga. Harlitt!

Lycka till
mot Frölunda ikväll. 2 pytsar av Wernblom, månntro?

The apparently contextual, situational, character of perceptions of concepts and phenomena, and the resulting causal complexity (Ragin, 1987), severely limits the usefulness and adequacy of the nomothetic approach of traditional cognitive consumer buying behaviour theory and attitude theory. At the same time, the number of observational units (interviews) desired to attain as much diversity as possible regarding outcomes (the chosen materials) and possible causes incapacitates a pure idiographic approach. The present problem, to try to understand the choice of floorcovering material, calls for what Ragin (1987) terms a synthetic approach, i.e., a comparative research strategy that integrates aspects of variable-oriented and case-oriented methods. Boolean algebra provides such an approach, in allowing examination of more than a few cases, embodying the comparative logic of experimental design, enabling data reduction, etc. (Ibid.).

Sv: TIK-MoDo
poffa: En indian i kanot? hehe :)

Sv: Holmgång 6. Slaget som gud glömde!
poffa: 200 bilj kvar?? OM detta stämmer, blir det nytt ATH denna säsong.
NuMo: Du har väl inte...?... För DIG är det FULLT!!!

poffa: Härligt och se att det blir helt knökfullt i Kempis. Riktig härlig slutspelstämning! :)

Klinth:

Håller med dig till fullo vad det gäller whiskeyn.

NU drar jag. I'm gonna go, I'm going, I'm gone.

Jag lämnar nu hockeysnack för idag för att försätta mig i någon sorts förväntansfullt, ängsligt, psykadeliskt tillstånd som förmodligen kommer att vara ungefär till 17.45 då undertecknad blir bryskt uppryckt av en telefonsignal som förkunnar att jag borde rappa på lite och pallra mig ner till bilen för utfärd till Kempis.

Utdrag från ÖA-chatten med Kimpa och Werna:

[Micke] Kim > Fick du en lika häftig klubba som Werner har i present? Om inte, när ska du byta till en sån?
[Kim S] Micke> Nej, jag har nio säsonger kvar innan jag får spela med en sådan!

[Micke] Kim S> Vad saknar du mest från Danmark? Kan det vara pølse??
[Kim S] Micke> Ja, en indian i kanot är aldrig fel!

Nyfiken] Magnus W> Vem är "elakast" i laget, (gör mest tjuvnyp och så) på träningarna?
[Magnus W ] Nyfiken> Det är Stalle. Näe förresten han tränar ju aldrig.

Hela chatten hittar du på länktipset.

poffa: En gudagåva som Skottsk single malt får absolut aldrig blandas med någonting, förutom eventuellt en liten skvätt vatten, allt annat är att oacceptabelt.

Skall man blanda med whiskey så kan man blanda med Statesman, det duger fulwhiskey till......

Paddan:

Den sörjan går endast ned om man tillsätter lagom mängd med färgad läkarsprit eller segerwhiskeyn (i olika former, själv föredrar jag nog en mildare om man skall blanda det med smörja, å andra sidan, skall det inte blandas med sörja kan jag ta mig en Oban eller kanske en Lagavulin).

poffa:
Jaha, färgad läkarsprit menar du. Nej tack, sånt använder jag mig inte av. Brukar räcka med den där egendomliga sörjan som serveras i Kempehallen och som felaktigt marknadsförs som kaffe...

Paddan:

Vem snackar om segerwhiskey? Jag snackar om sprit i rent medicinskt syfte.

poffa:
Låter frestande, men jag tror jag väntar med segerwhiskyn tills efter den sjunde och avgörande sm-finalen i Timrå Isstadion då vi äntligen återigen får höja SM-bucklan mot skyarna.

Paddan:

Jag lovar att inte skvallra för någon. Ta dig ett par stadiga du.

poffa:
Nja, jag tror inte det är så lyckat med ett par Laphroaig så här mitt i veckan.

Sv: Holmgång 6. Slaget som gud glömde!
poffa:

525 biljetter kvar klockan 13.30.

Paddan:

Haha. Kanske är läge för att ta någonting lugnande för att klara av stressen och pressen i väntan på kvällen?

Ajdå, var ju jag som talade timlön.
Tydligen för mycket uppe i varv inför kvällens drabbning för att klara av att skriva, läsa och samtidigt förstå...

poffa:
Vem sjutton har talat om timpenning, nu snackar vi månadslön.
Inte lätt att vara IT-tekniker ;)

Paddan:

I så fall är det inte mycket till timpenning...:)

poffa:
Jo, det är klart. Supporten från brorsan väntar jag fortfarande på, men jag antar att han kör med timdebitering ända sedan mitt första samtal till honom för något halvår sedan. Torde väl räcka med en idolbild på Wilde så har jag betalat av skulden...

Holmgång 6. Slaget som gud glömde!
Enligt modohockey.se är det nu 580 biljetter kvar till försäljning (klockan 11.50). Detta borde då innebära att vi kommer få en publiksiffra som överstiger 5000. Något som egentligen borde vara en självklarhet.

Paddan:

Det är en stor skillnad på supportpolare och supportERpolare...:)

poffa:
Hmm...var det inte supportpolare, eller får han heller ingen hjälp med sin dator?

Ouch ikv blir det hårt men innerst inne börjar jag ändå se fram emot det oundvikliga, TIK - Modo i semi. Helst final men en sak i taget. ;)

Kom igen nu Modo, ikv vill jag se att det brinner i baken på dom. ska vi säga storseger till nåt av lagen? 5-1!

Klinth:

"With friends like these, you don't need enemies"

« · 237991 · »