1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537049 inlägg · 4133 ämnen
« · 241362 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Oleg Kvasha?
poffa:

Gör om gör rätt:

Skyll inte på mig, skyll på tanläkaren. Det var han som stoppade in tussen mellan tänerna.

Hur länge dröjer det innan scims modoreringstarm börjar suga?

poffa:

Har du bomullstussar i tangentbordet också?

knaskamilla:

Skyll inte på mig, skull på tanläkaren. Det var han som stoppade in tussen mellan tänerna.

poffa:

Jahaaa...du kör med bomullstussar. Det är ju lite mesigt, förstås.

knaskamilla:

Försök att ha en bomullstuss i munnen när du tappat tannen och se om du inte sluddrar du också. Just tan är väldigt svårt att säga.

poffa:

Hmm. Du menar att du har lite speciella täner? Jag har aldrig sluddrat av att tappa en tan.

knaskamilla:

Den som kommer på besök då man tappat en tan... Det är inte helt lätt att prata då man tappat tannen. Man sluddrar liksom.

Dragan 2k:

Jo, man häpnar ibland över hur folk gör en höna av en fjäder. I detta fallet en hel hönsfarm av ett litet dun från en kudde.

poffa:

Vem är Tanfén? Jag känner inte igen namnet... ;)

Dragan 2k: Han kanske har´ett eget jet som flyget fort som fan. han såg säkert en jättebra deal på en lägen het som han bara inte kunde tack nej till.

Bra lägenhet till NHL-proffs till mycket låg hyra. obs egen flygplats runt hörnet.

poffa: Hehe. Blev lite intresserad när man såg denna "nyhet". Han flyger snabbt denna Kvasha med tanke på att han lirade mot Edmonton igår.

Det tillåter säkert NY Islanders.

"Excuse me boss. I've got to go to Sweden to look at an apartment. Is that ok?"

"Yeah sure. just be back for our thursday game against Edmonton."

"I'll do my best, sir"

TerrY: Bulan har gällande kontrakt med Luleå.

TerrY:

Själv såg jag Tanfén och Påskharen förra veckan. De var på Matex och handlade, tydligen skall de spela i en fruktad förstafemma med Wernblom. Det ryktas också om att Jultomten eventuellt skulle bosätta sig i Övik om inte Bollnäs skulle gå upp ett snäpp i seriesystemet.

Allt är inte guld som glimmar...

Oleg Kvasha?
Nu är det saker på gång för MODO!
Fastighetsbolaget Övikshem har i veckan visat runt ryssen Oleg Kvascha för att hitta bostad. Kvasha är en kanonvärvning från NY islanders. Mats Lindgren vill hem till norrland och kommer att spela för MODO om inte Skellefteå går upp i elitserien. Någon har också sett Bulan Berglund i stan och ute vid Kempehallen, inte samma kanonvärvning men ändå en bra center, det som MODO behöver.

Sv: Kval- och ångesttråd, vid sidan av sådär
Björn VII: Jag får gratulera dig till AIKs seger mot Björklöven i afton.

westerlind:

Det känns som att Skellefteå verkligen förtjänar en plats i elitserien. Det vore därför roligt om de gick upp. Om Brynäs går upp tillsammans med Skellefteå blir det också en ganska okej kustlinje, tror jag... ;)

westerlind:

Jag säger som jag sagt till scim tidigare. Tegs SK spelar kvalserie till allsvenskan. Det är en fin förening som förtjänar all framgång i världen. Over and Live-fönster out!
¨
ZZZ

Björn VII:

Trevligt att du gläds å mina vägnar W-sterl-nd. Jag hoppas att Brynäs och Skellefteå tar de två platserna i Elitserien. Har inga rationella skäl, tycker bara att Björklöven är ett skitlag som spelar skithockey, medan Skellefteå har tradition och en hängiven publik och därför förtjänar en plats i Elitserien.

Sen att scim hamnat i Umeå av någon märlig anledning kan ändå inte få mig att känna sympati för deras raggarlag.

Sv: Trevligt
Björn VII, westerlind, knaskamilla: Tigerränderna går aldrig ur.

knaskamilla:

Smakpolisen säger dock ja till gula tigerränder på svart bakgrund från Västerbotten, men definitivt: nej till vita lejon på blå bakgrund med Hjalle & Hjulius-dialekt och fantasitempel...för visst hette de så, Paddan?

Nej, nu tänkte jag mig fiska upp en nygammal tråd och hälsa Skellefteå välkommen till kvalserien, ett smakligt lag med en kompetent ledning och ett genuint intresse i staden.

För första gången sedan man ramlade ur senaste gången 1990 så är man alltså i ett direkt kval till elitserien och vi jag glädjer mig åt Westerlinds möjlighet att få svettas och våndas i en rikkti håkkistad (eller framför radion).

Va'sa? En match kvar? - nej det är nog bara en illusion ska du se.

Björn VII:

Då får du den här kartan... ;)

(Men erkänn att det var en rätt snygg kustlinje på den förra!)

knaskamilla:

Om det där skulle ha gått igenom, hur skulle vi då ha kunnat fortsätta med vår "barnarovsverksamhet"?

Oforza Norrland, i största allmänhet, för MoDos bästa.

westerlind:

Jo. Ursäkta. Jag ska försöka låta bli att prata om bangolf i fortsättningen.

Bifogar en karta över hur fint utplacerade elitserielagen skulle ha kunnat vara nästa säsong (om inte Löven dummade sig och förlorade mot AIK, förstås...).

knaskamilla:

Hmm, pratar vi om samma sak - kan du inte försöka koncentera dig på sport emellanåt?

westerlind:

Jag vet inte om jag lärde mig så mycket. Det var något om olika mjukhet och hårdhet och studs till olika banor. Om du ber honom snällt kanske du också får titta på hans bollar när du hälsar på nästa gång.

Wewillwintoday:

Det är jag också. Märkligt att klubbar ska behöva bli ekonomiskt bankrutt innan de inser att det är via juniorverksamheten man bygger upp ett långsiktigt bra lag. Frölunda har väl sällan varit bättre än sedan deras tidigare finansiella problem tvingade dem att satsa på juniorerna.

westerlind: Jag är imponerad av AIK. De håller på att bygga någonting stort. Nästan samtliga spelare i truppen är födda på 80-talet. De hade 3 spelare med i J-VM(Jämtin, Beck och Hagos)..

scim:

IF Björklöven - AIK 0-2 efter två perioder. Jag tackar för din inbjudan till Umeå, men det ser ut som att jag kan avnjuta Brynäs kvalmatch nästa fredag på närmare håll.

Kul att Skellefteå krossar Arboga också, 9-1 inför tredje perioden.

Juniorrapport
MODO P16 spelar just nu POJK SM slutspel.

Efter två perioder leder Linköpings HC med 2-1 över MODO. Målskytt som vanligt för MODO, Johan Nilsson(har spelat B Junior hockey de två senaste säsongerna).

Fick just en rapport från Stockholm där Djurgården besegrat SSK med 3-1 i kvalet till J20 SuperElit. Believe it or not, men de krävde 50SEK i entré till den matchen.

Till sist så leder SAIK med 7-1 mot Arboga och Bohman har lämnat över målvaktsspaden till Eklund.

knaskamilla:

Berätta mer: Vad fick du lära dig om golf för de som vägrar att motionera - eller "gummikrocket" som är ett mer passande namn.

Lumber Jack:

Jag hittade en intressant sida på nynorsk som stöder dina märkliga påståenden. Men som vanligt i all mytbildning så finns inga fakta att belägga de fantasifulla uppgifterna om matchresultatet. [Se länk]

westerlind:

För att citera Laila K: "Again and again".

Lumber Jack:

Jag säger som en man från Dalarna: "Ingenting är omöjligt." Frågan är, inträffade detta mirakel före eller efter första världskriget?

Sv: Haakana på väg till MODO?
Wewillwintoday:

Det tror inte jag. Hlinkas agent har fått besked om att han bör se sig om efter en ny klubb. Jag tror inte man tvärändrar sig bara för att Öhman bestämmer sig att sticka. Man räknar nog iskallt med en eller två förstärkningar från NHL.

westerlind:

Arsenal hmm vad är det???

Jo visst ja, nu kom jag ihåg. Det är ju laget som fått stryk med 7 -3 mot West Ham. Det står helt klart att läsa ovanför huvudet på Dave Murray på Somewhere in time-konvolutet.

westerlind:

Grattis! Själv fick jag en lektion i bangolfbollar av Frisco häromdagen. Han är mångsidig också... ;)

Trevligt
Frisco är verkligen en trevlig man som bjuder på ständiga överraskningar: Idag fick jag en avi att jag hade ett paket på posten, så nyfiken gick jag direkt och hämtade ut det och såg då att det var poststämplat i Övik. Spännande.

När jag kom hem öppnade jag det naturligtvis genast och titta! en rödvit supportertröja med nr 9 på ryggen - och med en riktig autograf av Magnus Wernblom. Jag blev djupt rörd. Otroligt tjusig (för att vara en MoDo-tröja alltså) starkt inspirerad av Arsenal, så jag förstår varför Frisco valde just den när han skickade sin oväntade present.

Helgen är räddad.

Sv: Slutspelslutspelstråden
Mandomsprov [se bilaga]

Törs inte skriva här.

Frisco:

Även jag trivdes gott i Montreal. Var på ett trevligt etablissemang där de anställda damerna var klädda i NHL-matchtröjor (ibland i alla fall) och ordningsvakterna hade domartröjor. Ölen gick på 22 spänn och det var ett jävla drag. Nån kortfranska såg jag inte till.

Lumber Jack: Många trivs i Montreal. Jag som inte kan annat än att skiva långfranska håller mig på denna sidan av pölen.

Wewillwintoday:

Susse stormtrivs tydligen i Montreal, så han blir nog kvar.

poffa: Apropå dyra spelare. Jag har en känsla av att Hlinka trots allt kommer att få nytt kontrakt om Öhman väljer att lämna oss.

Hedin har nog lämnat dörren på glänt, och väljer nog ett "säkert" kort genom att förlänga med Hlinka om så är fallet.

Vad är oddsen att Sundström kommer hem redan i år? Det har ju visserligen börjat gå rätt ok sedan han kom till Montreal. Men annars har ju det varit en katastrofsäsong. Vidare har han ett väldigt dåligt NHL-kontrakt, där han var tvungen att gå till skilje-domstol...

Wewillwintoday:

Jag skulle nog tacka nej. Med tanke på hans förmodade lönekrav så tror jag att det kostar bra mycket mer än det smakar.

poffa: Lindgren har spelat till sig en ordinarie plats i canucks. Finns inte en chans att han lämnar NHL. Vissa verkar dock bara ha alldeles för mycket fantasi.
Men aldrig att man skulle kunna tacka nej till en spelare av den kalibern.

nikki88: Och angående Bulan, man vinner inga matcher på botbänken

Wewillwintoday:

Jag kan nog vara utan Lindgren också.

Wewillwintoday: Lindgren lär nog gå till FBK, och Kvasha lämna Islanders? Inte så troligt..

Enligt nån moron på modohockey.se(forumet) så skulle Bulan Berglund, Mats Lindgren och Oleg Kvasha vara påväg till MODO.
Höll på att ramla av stolen av skratt...

Jag tar gärna Mats Lindgren och Oleg Kvasha... men bulan?? HAHAHAHA nej tack.

Lulekickan:

Jämfört med Haakana är Bautin en mes.

« · 241362 · »