1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537993 inlägg · 4134 ämnen
« · 261655 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hockeymagasinet
MartinSedin: Robert Pettersson borde inte få bedriva en sån stor hockeysite när han har sånt gediget hat gentemot MODO Hockey. Djävla skandal är vad det är...

Hockeymagasinet
Citat från hockeymagasinet
"För första gången lyckades Modo plocka fram Årets Rookie i Elitserien. Plantskolan har tidigare märkligt nog inte lyckats med den bedriften. Men idag utsågs backen Tobias Enström till Årets Rookie."

Jag tycker inte alls att det är märkligt att MODO aldrig haft en vinnare av Årets Rookie titeln. Detta beror på att de unga talangerna allt som oftast fått debutera några säsonger tidigare än talanger i andra klubbar, tex var Sedinarna blott 16år när de gjorde debut osv.

Sv: Asplöven - ÖSK
Wewillwintoday: Detta är helt enkelt inte ÖSKs säsong. I och med att Almtuna vann över Botkyrka så är ju inte chansen helt borta ännu. Två raka vinster mot Botkyra och Almtuna så kan det fortfarande gå vägen..

Det positiva är att ÖSK möter Almtuna i sista omgången och då är förmodligen Almtuna redan klara för Allsvenskan och har inget att spela för. Vet något hur ekonomin ser ut för Botkyrka, Almtuna och Teg? Har de möjlighet att gå upp? Ganska mycket resor i Allsvenskan? Det kan ju komma återbud och ÖSK klarar sig kvar även om de kanske blir fyra, vem vet...

Att Frölunda hade ett antal 83or är en av förklaringarna till att de vann. Ex MODOiten Lennon gjorde 32 poäng, Sami Idris gjorde 30 poäng, Svensk gjorde 4 poäng och Leetma hade fem poäng(dock på bara 10 matcher). Dessutom hade Jönfelt i målet näst bästa GAA av alla målvakter. MODOs bästa sistaårsjunior Tomas Jonsson hade åtta poäng.

Till sist GRATTIS Tobias Enström. Jag var nästan helt övertygad om att överhypade Nilsson skulle vinna.

Frisco: Man vinner skotten med 55-24, och gör 3 mål och släpper in 6. Ej acceptabelt...

Nu är det stor undran var dessa juniorer kommer att spela och vilka som kommer tas upp till a-laget.

Det var ju en perfekt lösning med att ÖSK fungerade som ett farmalag, där man kan utveckla och behålla juniorer som Agu, Lind och Persson.

Kristofer Persson antar jag får chansen att spela till sig en plats i A-laget, men resten lär ju försvinna, inklusive de spelare som är födda 84 i J-20. Visserligen kan man spela ett år till, men det är väl inte så vanligt i MODO, eller speciellt utvecklande(Dock är det hela 5 st i Frölunda som var födda 83 i år, inte så konstigt man vann?).

Frisco:

Varför kommer Husum på andra plats? Den där Björn har inte lyckats förklara det för mig.

knaskamilla: Nej nej. Inte onödiga repriser. Repriseringar göres bara vid tillfällen då jag anser det absolut nödvändigt.
6-3 nu. Troligen slutresultatet.

Hockeylagsranking i Örnsköldsviks kommun 8 april 2003:
1) MoDo
2) Husum
3) ÖSK (kanske)

Frisco:

Jag trodde att du skulle lägga ut bilden på mig på fotboll igen... =)

DÅLIGT ÖSK! Var finns glöden? Offerviljan?

Det här är inte bra för MODO... Nu kan vi säga bye bye till
Daniel Sondell, Holmkvist, Agu, Lind etc...

Jättetrist..§

knaskamilla: En del är intresserade av sport, en del av såpa.

Frisco:

Kennedy...jag känner igen namnet...få se, det var han som var med en liten stund i Big Brother, va?

knaskamilla: Inget går rätt väg?
1 - 0 (9) Christer Fursth
2 - 0 (50) Peter Markstedt
3 - 0 (80) Kennedy Bakircioglü

=)

scim:

Varför känns det som att inget går rätt väg nuförtiden?

Frisco:

5-1, godnatt allsvenskan.

Frisco:

Till Asplöven?? Det är sanslöst!

Wewillwintoday: 4-1 till Asplöven nu.

OOPS. 2-1 till Asplöven och pausvila.

20-4 skott till ÖSK. 50 procent av Asplövens skott gick in... ÖSK har vidare fortsatt problem med effektiviteten...

knaskamilla: Kristofer Persson har kvitterat. 1-1.

Hoppas Bengan Hedin antecknar...

scim:

Finns det inte en särskild ÖSK-bok? ;)

Äh. 0-1 är väl inget?

Asplöven - ÖSK
06:13 in i första så gör Asplöven 1-0, det ser mörkt ut för ÖSK.

Sv: Enström årets Råki
Wewillwintoday:
Men innan han blir super bra ska han till nhl å slita ner sig i 12 år sen kommer han hem å lirar halv hjärtat en säsong....

Knylan: HÄRLIGT TOBBE!!!
Starkt att han kunde vinna :) Så enormt välförtjänt och bra.
Nu får han fortsätta och jobba hårt, så kommer utvecklingen ännu mer och vi får en riktig storback :)

Knylan: Det är på något sätt Modos år, när det gäller spelare. Lars Jansson är tillbaks t.ex.

Knylan:

Äh, det där har vi vetat hela säsongen, ju! ;)

Enström årets Råki
Känns skönt att vara först med denna nyheten i denna gästbok där det haglar inlägg hela tiden. Hur som helst så har eran sparv Tobias Enström utsetts till årets rookie. Man får väl gratulera, eller nått.

Sv: Lite mer hockey och silly season tack...
Frisco:

Ja, det skulle jag kanske kunna vara? Jag vet ju hur man gör en råbandsknop och ett dubbelt halvslag redan, så atte...

knaskamilla: Du kan kanske vara scout eftersom du brukar "hänga" på såna tillställningar.

Frisco:

Menar du att Hedin ska ragga spelare på sällskapsdanser?

poffa: >>>>Jag ser ju hellre Josef än MaJo eller Wästlund.

Du får köpa grisen i säcken och chansa
och hoppas att jag är en riktig jackpot för dej.
Det är ju det som är tjusningen med att gå ut och dansa,
att man får med sej en gris i en säck hem till sej!

Text och musik: Claes Eriksson

poffa:

Hoppsan, jag råkade visst ut för ett ögonblick av radblindhet, missade helt Tampa-matcherna...
...Hursomhelst så bör han ju överglänsa både Wilde och Majo, men det finns många backar som uppfyller de kriterierna ;)

poffa:

Förutom det så har han SEX matcher i år med Washington. På de matcherna hann han med ett mål och spelade i snitt 19:32 per match.

scim:

hallå där, han har faktiskt spelat FYRA matcher i NHL. En match för New Jersey och tre för Tampa.

Nog tror jag han kan vara vad MODO behöver på backsidan. En riktig riv och slit som inte småduttar i egen zon. Jag ser ju hellre Josef än MaJo eller Wästlund. Vi behöver en spelare av hans typ mer än vi behöver ytterligare en "smart" back.

poffa:

Precis som vi misstänkte så betydde "NHL-meriterad" inte mer än att han spelat en enda NHL-match.
Frågan är hursomhelst om han är den back vi söker, jag menar Björklövens Zarley Zalapski är/var en spelare av hög klass men han hade stora inställningsproblem som ledde till att han inte ens fick spela i viktiga matcher i slutskedet av säsongen...

sorken: Jo, nu verkar saker och ting falla på sin plats.

NuMountain:
Jaha, det var alltså så det var.
Ja, vad vet jag om sånt där, jag är ändå inte riktigt fisk...

sorken:

Tack för att du förklarar det självklara för de imbecilla...:)

Paddan: Jaså, det är ett stavfel. Fick för mig att det verkligen var ett uttryck, ungefär som: Bättre sex laxar i börsen, än sju i älven.

NuMountain:

Baby Sens = Baby Senators. Senators som i Ottawa Senators.

NuMountain:
Aha, du hakar upp dig på stavfelet.
Borde väl vara "Baby sense". Inte för att jag vet vad det har med omklädningsrum att göra.

Förresten, jag har ett "över" över, vill du ha det?

poffa: Det är väl framförallt uttrycket "Baby Sens" Jag funderar.

NuMountain:

Ungefär det som står. Han kanske är lite obekväm i sina uttalanden och är väl inte den där killen som skapar kanonstämning i omklädningsrummet.

poffa: Vad menas med det här, tror du? " However it has been reported (in more than several places) that Josef has a questionable attitude and was becoming a negative in the Baby Sens locker room. "

Minns alla att TÅ för ett par veckor sedan skrev att MODO hade varit i kontakt med en NHL-meriterad back och att man även hade varit i kontakt med Kari Haakana?

Den här NHL-meriterade backen som man pratar om skall enligt obekräftade rykten vara Josef Boumedienne. Josef är född 1978 och spelar för närvarande för Portland. Samma klubb som Andreas Salomonsson spelat för sedan han blev tradad till Washingtons organisation.

Josef Boumedienne är ursprungligen från Stockholm och spelade 1996-1998 för SSK och därefter två säsonger för Tappara i Finska förstaligan.

De senaste säsongerna har sett ut som följer:

Season Team League GM G A Pt PIM

1996-97 Sodertalje SEL 32 1 1 2 32
1997-98 Sodertalje SEL 26 3 3 6 28
1998-99 Tappara FNL 51 6 8 14 119
1999-00 Tappara FNL 50 8 24 32 160
2000-01 Albany AHL 79 8 29 37 117
2001-02 Albany AHL 9 0 3 3 10
2001-02 New-Jersey NHL 1 1 0 1 2
2001-02 Tampa Bay NHL 3 0 0 0 4
2001-02 Springfield AHL 53 7 25 32 57
2002-03 Binghamton AHL 26 2 15 17 62

Josef är dryga 180 cm lång och väger en sådär 85 kilo. Han är leftare och har ett hyggligt skott. För närvarande spelar han alltså i Portland Pirates och det verkar tveksamt om han kommer att få chansen i Washington. De flesta "experter" verkar anse att hans chans är att laget får många skador på backsidan. Han är för närvarande 8:e eller 9:e back.

I länktipset får ni en liten översikt över hans karriär och hur de bedömmer honom på andra sidan stora vattnet i väster.

Sv: Snart, snart!
knaskamilla: det är nog en ganska logisk förklaring till det inträffade...;)

Det är något konstigt med tidningen Hockey. Den verkar inte finnas alls. På bibblan är den spårlöst försvunnen, i affärerna finns den inte - och hemsidan fungerar inte. Är det måntro för att jag skulle vara med i den...?

Nu är det verkligen sovdags, grabbar!
Gonatt!

NuMountain:

Hallå, jag vill protestera. Man verkar inte få någon respons på snabbisarna.

NuMountain: NuMo och knas. Nu tar ni och skärper till er, eller var beredd och stå ert kast. Sånt här snack får ni hålla på med via snabbisar eller mejl.

NuMountain/ MoDorator

NuMountain:

Om jag får välja så ser jag hellre MoDo ta SM-guld än att jag får kramas.

knaskamilla: Ähh! Du vill bara kramas.

NuMountain:

Jatack, gärna.

knaskamilla: Vill du vara med och se?

« · 261655 · »