1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533564 inlägg · 4126 ämnen
« · 97049 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Pierre Hedin flyttar?
MartinS:

Enligt Hedins agent så har Toronto inte visat något intresse alls under sommaren.
Ser ut som om ni får behålla er bästa back !

Pierre Hedin flyttar?
Hedin verkar själv väldigt sugen på att flytta. Frågan är då hur intresserade Toronto är, någon som har hört nåt om det? Kolla in länken.

Sv: Den nya målvakten?
Det finns ju ett antal duktiga "spårhundar" här på HS. Någon som kan undersöka vilka målvakter som ej har kontrakt klart i finska ligan. Hörde ett rykte att det är en finsk toppmålvakt som Modo har på gång. Kan det vara Myllis ändå? Det passar ju in på Hedins snack om skräll iaf. Jag kommer inte ihåg exakt vad Hedin sade om spel i moderklubb. Var det att han spelat i sin moderklubb under hela sin karriär eller att han spelat i sin moderklubb under den denna säsong? Om det är det sistnämnda så passar det väl isåfall in på Myllis.

MartinS: Varför inte Eilert himself i mål?? :)

Han finns ju redan på Hirsch målvaktshjälm så han skulle nog tas emot med öppna armar...haha. Stabil andremålis som motar bort puckarna med höftvickningar i klass med The King, när han levde.

MartinSedin: Mitt tips är att Hasek gör kommaback som Eilert skulle ha uttryckt det och blir en stabil backup åt Hirsch...

Jonsson8: Mitt tips är att målvakten som kommer att presenteras aldrig tidigare har spelat för något svenskt lag.

Jonsson8: ja det blir verkligen spännande att se vem Mv är!Men jag tror att det är en bättre mv än Mr Hedin vill framhäva i sin intervju,men det är ju mina spekulationer.
Vi får helt enkelt vänta och se.

Hej då

Det vore synd om målvakten som ska presenteras är en okänd medelmåtta vare sig han är svensk eller inte. Är det "bara" en medelmåtta hoppas jag det är en svensk, dels för att han är billigare och dels för att inte fylla kvoten av utländska spelare (såvida han inte är från t.ex Finland eller något annat EU-land). Den kvoten är bättre att fylla med en toppspelare, endera en toppmålvakt som Lasak eller liknande, eller en toppcenter. På andra sidan Atlanten finns det nog en del duktiga centrar, ser att Skellefteå gjort ett fint nyförvärv idag och vi skulle ju kunna göra detsamma, det finns säkerligen många duktiga spelare i AHL eller nere i Europa.

Hur som helst, det som talar för att den kommande målvakten är mer än en medelmåtta borde väl vara att det tagit sådan tid att presentera honom, en medelmåtta (typ hygglig allsvensk målvakt eller liknande) skulle man nog kunna fixa på nolltid, men en stjärnmålvakt kan nog dröja lite längre att fixa allt med. Det är ju bara spekulationer i och för sig men hoppet är det sista som dör, skulle inte direkt bli besviken om man signade till exempel Lasak eller någon annan. Eller vem vet, kanske det är någon målvakt som varit i Elitserien förut som Tim Thomas eller Boris Rousson? Kanske gamle Modobekantingen Marko Leinonen? Även om det inte är Lasak eller de ryska målisarna hoppas jag det är någon känd målvakt, inte typ "Anders Svensson från Mörrum eller Pelle Persson från Grums" eller nåt sånt, då kunde man lika gärna satsa på Zacke. Men nu känns det nära, så den som lever får se! ;)

MartinSedin: Tror knappast målisen presenteras innan helgen. Möjligtvis kommande vecka. Men tror du verkligen att det är en utländsk medelmåtta? Låter konstigt tycker jag. Men om han är svensk så har iaf inte jag några förslag. Alla de bästa lär väl vara tagna. Kanske är det då en nordisk spelare? Finsk, dansk, norsk?
Knappast en till dansk...möjligtvis en finne.

Hedin sa 'klart konkurrensduglig till Peter Hirsch'. Låter faktiskt som att Hirsch blir förstemålis. Men det kan han faktiskt klara av med den ypperliga backbesättning som vi har. Däremot känns det lite surt att veta att vi har haft både Pasi Nurminen och Jan Lasak på kroken...men att vi kanske får nöja oss med Hedins 3:e val.

Iofs är en målis i Tobbes kaliber (+ dessutom motiverad!) ett alternativ som lär stå sig väl så bra som förra säsongen. Men frågan är väl om det räcker till i slutspelet?

Sv: Ersättare till Weinhandl?
Sundancekid: Haha...du har det inte lätt du med dina kryptiska radbrytningar och inlägg som huggs av innan de slutat. Vad har du gjort för ont? Eller, snarare...vad har ditt tangentbord/dator gjort för ont? :)

Nu försvann min avslutning igen. Suck!

Jag skrev: kanske Kimby? Robert Kimby alltså.

Blablablablabla, jag skriver lite extra så kommer inte det viktiga bort.....

samjo: Jag håller med dig Samjo. Såååååå viktigt är det nog inte, men en
spetsvärvning tror jag ändå är att föredra. Att ha en stjärna kan vara bra för
youngsters.
Hentunen går dock knappast att hoppas på. Som synes på statistiken har han vräkt
in poäng i finska ligan och borde vara eftertraktad. Men ger man honom ett riktigt fett
kontrakt (Weinis lön borde ha varit rätt hög, den slipper Modo nu), så kanske han
väljer Ö-vik, där ju redan Mika Lehtinen och Kari Haakana finns. Jukka Hentunen är
dock ytterforward och inte center. Nog är det väl ändå en förstecenter vi behöver?

Vad har vi egentligen för juniorer förutom Almtorp att hoppas på? Framåt alltså?
Peder Ståhl stack ju till Troja. Modo har ju redan slarvat bort två NHL-spelare,
nämligen Fredrik Sjöström och Martin Samuelsson. Finns det nu någon som man inte
bör slarva bort i junislaget? Kanske

samjo: Jag har numera tagit bort de båda ryska målvakterna från min lista. Bara en dag kvar om målvakten ska presenteras denna vecka och jag tror mer och mer på en skräll. Mitt tips är att målvakten som kommer att skriva på för MODO inom kort har INTE diskutterats här.

Mitt tips innebär också att det är en utländsk målvakt och med tanke på Hedins uttalande i TÅ häromdagen så kan nog Hirsch vara första målvakt kommande säsong också.

Redan innan spelaren har presenterats är jag ytterst tveksam. Självklart hade jag välkomnat en Lasak, Sokolov eller liknande målvakt men varför värva en jämnbördig målvakt till Hirsch? Är MODO ute efter MIFs rekord i utländska spelare?

En utländsk målvakt kostar betydligt mera än en svensk och varför inte testa någon svensk ung målvakt? Jag har två förslag men dessa kommer inte att spela för MODO kommande säsong.

Mikael Bohman född 1979 och Martin Eklund född 1982. Båda har MODO som moderklubb och gick på hockeygymnasiet här innan de försvann ut i hockey världen. Eklund var i norska elitserien förra säsongen och kommande säsong är båda målvakter för Arboga IK som numera är farmarklubb till Leksand.

Mitt tips är att den nya målvakten inte har spelat i NHL/nordamerika och inte är ryss eller från annan öst stat. Så frågan är vem är målvakten?

Ersättare till Weinhandl?
För att spinna vidare på förra tråden. Sundance kid nämnde Jukka Hentunen som tänkbart alternativ. Klicka på länktipset för hans stats.

Fler förslag på spelare någon? Eller behövs det verkligen???

Personligen hoppas jag att Karlins övergång genomförs. Då har vi ju värvat två (Green och Karlin) och tappat två (Wahlberg och Weinhandl). Sedan har vi ju talangfulla ungdomar i truppen (ex. Almtorp) som i och med Weinhandls flytt borde ges fler tillfällen att prova på Elitseriespel. Man kan kanske vänta med värvning av ny spelare till framåt vårkanten. Då kanske en center är mer välbehövlig än en vass ytterforward. Sådana har vi ju rätt gott om i Modo, med Wennerberg i spetsen...

Sundancekid: Aha...förlåt mig min okunnighet angående Engren och hans kontraktskrivande med Boden. Jag måste ha missat det helt enkelt.

Jag tror säkerligen det finns många "doldisar" borta i NHL eller farmarligorna som skulle klara sig mkt bra i Elitserien. Det gäller bara att hitta dem. Hentunen känner jag inte till så mycket om...men varför inte?

samjo: Det är bra att du håller koll på Nashvilles spelare. Men du har ingen vidare koll
på Mårten Engren. Denne har nämligen redan skrivit på för Boden, så av honom blir
det inget i Modo.

Jag tror dock som du, att det varken handlar om Lasak, Sokolov eller Podomatsky.
Hedin har sagt att det är en "skräll". Det tror inte jag innebär en världsstjärna, snarare
en doldis. Så jag har en känsla av att vem det än blir, så kommer vi alla att bli
överraskade och (kanske) besvikna. Helt enkelt för att vi spekulerat felaktigt.

Men det där med "spela i Europa-spelarna" lär intressant. Nog måste det finnas
många sådana där borta. Jukka Hentunen kanske kan vara något för Modo? Som
ersättare till Wienhandl

Den nya målvakten?
Som flera tidigare har sagt, enligt TÅ-sporten så ska affären tydligen vara klar så att den nye målisen hinner anlända till Övik i tid till första isträningen (15:e juli). Vi behöver kanske inte vänta mer än en vecka då innan vi vet namnet.

Men en sak tror jag mig dock ha listat ut. Det kommer med största sannolikhet INTE att vara Jan Lasak som är den nye målvakten. Jag var inne och surfade runt på en nättidning som skriver dagligen om Nashville Predators och där stod bl.a. att läsa om att Nashville den 1:a juli erbjudit s.k. "qualifying offers" till ett antal spelare i truppen, och ett av dessa namn var Lasak. Detta betyder att de har förhandlingsrätten till dessa spelare, men de behöver inte nödvändigtvis stanna i klubben.

Tidningen nämnde tre spelare som med största sannolikhet skulle spela i Europa nästa säsong. Dessa var Cisar, Hentunen och Tenkrat (Lasak är alltså EJ nämnd). Nashville hade dessutom gjort sig av med ett antal farmarligespelare för att kunna ersätta dem med tidigare draftpicks. De nämnde namnen på några av spelarna som de trodde skulle göra en bra säsong i farmarlaget Milwaukee. Ett av dessa namn var Lasak. Så jag tror att de tänker fortsätta att satsa på honom som förstemålvakt i farmarlaget och hoppas att han utvecklas ytterligare (han är ju bara 22 år). Förstemålvakten Dunham har fått förlängt kontrakt till säsongen 04/05 och lär kunna känna sig säker på att få greppa förstespaden även kommande säsong.

Så om vi stryker namnet Lasak från listan så återstår två andra möjliga toppmålvakter. Enligt Martin Sedin (och många andra) är dessa två namn de båda ryska VM-målvakterna Podomatsky och Sokolov. Själv börjar jag dock bli tveksam. Jag tror inte längre att det är någon av dessa målvakter som är aktuell.

(Bengt Hedin, citat från TÅ): Det enda jag kan säga att att vi bedömer honom som klart konkurrensduglig till Peter Hirsch.

Klart konkurrensduglig. Tror nog att Hedin hade vågat säga mer än så om han suttit med en rysk VM-målis i rockfickan. Kanske kan det vara Mårten Engren (spelat farmarligehockey i USA). Han ville tydligen hem till Sverige igen. Jag pratade med en kille i somras som kände den killens agent och han sa att ett flertal svenska klubbar hade hört av sig. Några Allsvenska klubbar, exempelvis Boden och Rögle, men tydligen hade även Bengt Hedin varit i kontakt med agenten. Fast ryktet rann snabbt ur sanden. Det kan ju även vara en för oss helt otippad kanditat. Hur ofta är det egentligen som våra spekulationer slår in? :)

Mårten Engrens stats kan du se under denna länk:
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=10708
För att läsa mer om Nashvilles planer för Lasak så klicka på länktipset. (Dagens längsta inlägg. Hoppas ni orkade läsa allt.)

Sv: Weinis
MartinS: Tungt är det, att Mattias sticker. Särskilt för hans kompisar i Ö-vik, men även för oss Modofans. Dock är det bara att stämma in i kören som säger "Lycka till, Weinis". Vi ska ju ändå ha i åtanke att Weinis är från Ljungby och att han gjort några fina år i Modo, men nu gör rätt i att prova NHL. Jag tror också att han lyckas.

Vem ska ersätta honom? Kanske Jonas Almtorp. Har sett honom för lite för att bedöma hans potential, men varför inte? Annars är det ett tungt faktum. Modo har tappat W-spelarna Wahlberg och Weinhandl, två poängmakare - och ersatt de med EN dansk. Morten Green.

Alla som kan räkna inser att detta är en stor förlust för Modos offensiva kraft. Därför anser jag att det krävs minst en ny spelare, och då en som höjer sig över mängden, om inte Modos offensiv ska försämras jämfört med ifjol.

Mattias Karlin. Okej. Men vi behöver något mer.

Kanske unge ryssen Yuri Babenko? Är unrestricted Free Agent i Colorado och var på väg till Modo för några år sedan.

Står ingenting i ÖA idag om Weinis flytt, men Aftonbladet bekräftar så det är väl sant då...

Enligt TÅ. är det nu bara frågan om dagar innan målvaktsfrågan är löst. Karlins vara eller inte vara i Mododressen nästa år verkar heller inte vara långt borta. Länken berättar mer.

samjo: Verkligen jättekul för honom. Det var som sagt väntat och jag hoppas det inte kommer i så stor utsträckning påverka nästa säsong. Karlin är väl ingen fullgod ersättare men det är bättre än ingenting, dessutom öppnar det här för ...... (sschhh) eller en junior i truppen. ;-)

Hmm, ju mer man tänker på det ju tyngre känns det... Har vi nån som kan ersätta hans kyla i avgörande lägen?

Frisco: Det känns såklart tungt att tappa Weinhandl, men ändå inte i paritet med t.ex. Micke Pettersson. Det var väntat att Weinis skulle sticka...

Nu menar jag inte att Micke P är bättre än Weinhandl...absolut INTE! Men jag menar att hans kontraktskrivande med Leksand sved betydligt mer än vad Weinis flytt gör. Jag är den förste att önska Mattias Weinhandl all lycka i NHL. Jag tror dessutom (och det har jag även skrivit på modohockey.se) att Weinhandl kan överraska många och göra en bra säsong direkt. Han har visat att han kan spela väldigt bra i en bra omgivning. Men först kanske det blir ett år i farmen. Har inte kollat vilket slags kontrakt han skrivit ännu och vet inte så mycket mer än att det är flerårigt.

Nu får vi hoppas att Karlins övergång går att lösa. Han skulle vara ett bra komplement för Weinis, även om det blir mycket svårt att ersätta honom.

Weinis
Jaha.....

Sv: Ulf Dahlén
samjo: Om nu Dahlén verkligen väljer att lämna Washington pga terrorhoten så borde han väl lämna hela den amerikanska kontinenten bakom sig? Hur troligt är det att de slår till på samma ställe vid ett eventuellt andra tillfälle?

Imorgon är det förresten den 4 Juli, dvs USAs nationaldag och då är det nog en hel del amerikaner som håller andan.

Dahlén till Löven? Nej det tror jag inte. Kanske om Löven hade varit hans moderklubb, visst spelade bara Dahlén två säsonger för Löven innan flytten?

Dessutom skulle jag kunna tänka mig att Mr Dahlén är sugen på ett SM Guld om han flyttar hem och såna vinner man inte i Timrå.

samjo:

Gäller det bara terrordåden så måste det väl vara bättre med Övik eller Timrå istället för Kalifonrnien eller Kanada. Tror detta bara är en liten del av anledningen till flytten. Kan man misstänka att han suktar efter ett ettårskontrakt med muchos dineros på checken?

rådbjer: Det finns de som tror att han ska återvända till Löven men det får mig bara att skratta. Mitt tips är att han stannar minst två år till i NHL. Antagligen inte i en östkustklubb. Kanske kalifornien eller Kanada. Terrorhoten verkar ha skrämt honom. Kanske inte så idealiskt att bo i huvudstaden då.

MartinS: Klart han kommer att stanna i NHL o skulle han mot förmodan komma hem hit till Sverige så kommer han INTE spela för TIK, det är jag helt övertygad om.

Fast jag hoppas ju naturligtvis.

MartinS: Dahlén lämnar Washington - på grund av terrorrisken
.
Nu får samtliga NHL-klubbar bjuda på den svenske VM-spelaren

Så kanske han blir kvar i NHL om man säger så..

Läs mer på min länk.

Ulf Dahlén
Jag undrar jag om Dahlén verkligen kommer hem. Nu när han blir free agent så finns det säkert en rad klubbar som är intresserade av hans tjänster. Tror någon att han INTE stannar om han får bud från lag som Detroit, Colorado eller Toronto?

Sv: Målvakten kommer i veckan?
MartinSedin:

Martin vad är det du säger? Har du fått någon info man missat.

Målvakten kommer i veckan?
Enligt rykten som jag hörde ikväll så ska målvakten vara på ingång. Finns han redan på plats i Övik eller kommer han senare i veckan?

Någon som har hört något mera om detta?

Mina tre stalltips är fortfarande Lasak, Sokolov och Egor.

Sv: Tidig isträning
MAStermind:

Visst är det så att det kan vara vettigt med att hinna spela ihop backparen lite när man har så pass många nya.
Var bara otroligt negativ när jag skrev men det är fortfarande så att det lag som gått först på is 2 säsonger i rad ramlat ner.
AIK gick ju egentligen aldrig av is så vitt jag förstått.

Sv: Bilder Final 1 02??
MoDoMartin: Inte många men.....

Det där med tidig isträning är inte bara positivt.

Får Tommy Sandlin i tankarna...brrrrr...

I ert fall är det nog ingen fara. Brithén verkar veta vad han gör. Dessutom har ni, som många redan skrivit, många nya spelare. Då kan det vara vettigt att gå på is tidigt.

Bilder Final 1 02??
Jag undrar bara om någon möjligtvis inte känner till någon sida där man kan se bilder sen MoDo-FBK final 1 02??
M.V.H. MoDoMartin

NuMountain: Vesku förtstår nog innerst inne att FBK inte kommer att vara lika överlägsna kommande säsong som de var ifjol (trots imponerande nyförvärv). Mycket hänger nog på om Gerber stannar eller inte.

En sak är iaf säker. Om en avgörande SM-final spelas med Modos nuvarande backuppsättning friska och hela...då kommer motståndarlaget inte kunna stå framför mål och raka in några returer. Och OM de skulle våga sig in framför målburen så skulle dom få ONT! :)

Jag har också höga förhoppningar vad gäller kommande säsong. Högre än på mycket länge! (på gott och på ont givetvis). Men till skillnad från förra säsongen så känner jag i år att det är berättigat att ha höga förhoppning. Förra säsongen visste man ju inte hur Brithén skulle sköta sig, men han har ju visat sig vara ett klipp!

Den tidiga träningen på is har troligen flera orsaker och troligtvis fler fördelar än nackdelar. Alla juniorer som vill ha en chans in i truppen t.ex. De nya spelarna är en annan orsak. Hur tidigt man går på is har enligt mig ingen som helst påverkan på framtida resultat. Jämför det med en fotbollspelare som får "gå på gräs" tidigt. Spelare spenderar hellre mer tid på is än på tråkiga kilometerslöparbanor i skogen, lita på det. Säsongen kommer att bli oerhört spännande att följa. Jag gissar att det här året blir ett succéår. Det betyder inte att det inte kommer att bli en besvikelse. Våra förhoppningar (I alla fall mina) är högre än på länge, -Det kan bli ett fall. Andra lag verkar inte inse det här hos varje fan, men vissa är riktigt oroliga, sanna mina ord. Modo hockey.se:s forum är belamrat med personer som försöker att få kontroll på sina känslor. Vesku t.ex.

samjo:
Måndag den 15 skall man testa spelarna och se hur de skött sin träning under semestern. Tisdag den 16 kl. 9.50-11.10 första ispasset. Detta pass ligger mellan sommar hockeyskolans ispass.
Det gör säkert en hel del roligt som vi inte får veta, något måste de få ha för sig själva.

Det märkligaste jag har sett i sociala lekar var när Boork ledde MODO och de fick leka Katt och Råtta. Då var en del NHL-proffs också med tex Foppa mfl. Vilken syn när de jagade varandra i bara understället ute på fotbollsplanen utanför Kempis ( temp. tror jag var +30 grader) Där stod de stora gossarna i ring och höll varandras händer.
En annan övn. var att slänga upp varandra i luften också och där minns jag att Antos fick en hög luftfärd, men naturligtvis var man bussiga och tog emot honom när han var på väg ner, man skulle alltså samarbeta. Detta gjorde man efter isträningen.

Undrar om tränarna snart får använda engelska när de ger instruktioner, det kan inte vara lätt med så många olika språk.
Skulle tro att en del killar i laget får fungera som faddrar och skola in dem. Dit hör nog Hlinka, Staal och Hedin (om han blir kvar).

Kärran: Jag tror som du att tidig Isträning är ett bra upplägg för just Modos trupp. För andra lag kanske det passar bättre att gå på is lite senare.

Hur länge är det kvar nu förresten? Drygt två veckor? (16.e juli tror jag jag läste någonstans). Innan dess måste alltså alla våra slovaker, finnar, danskar och svenskar vara på plats. Gör man inte också andra aktiviteter förutom att träna för att lära känna varandra och bli en homogen trupp? Det måste ju vara ett viktigt jonn att se till så att inte någon känner sig utanför.

Sv: SVT Text, avd. Tidigt!
GLMC: Hahaha, du är alltid lika charmig du. :-)

Tidig isträning
Att MODO går först på is av ES-lagen tror jag kan ha stor betydelse när man har såpass många nya spelare, och framförallt backar. Det ger dem lite större chans att spela ihop sig inom laget.
Vad jag vet så var väl MODO ute tidigt förra året med, och de gick till final (det var kanske ingen nackdel med tidig isträning)

Just i år så är det också många utländska spelare, vilket knappast kan underlätta i början på säsongen. Tror att det är ett bra val att vara med i flera cuper på bortaplan, så man får matchträning och "måste" umgås ganska intensivt under uppbyggnadsperioden.

De första 10 matcherna när serien startar är minst lika betydelsefulla som de på slutet. Jag menar att man kommer bättre förberedd om man varit på is och spelat träningsmatcher.
Någon form av träning ska spelarna ändå hålla på med.
Här i Ö-vik spolar man upp isen tidigt, också för att hockeyskolan startar i mitten på juli.

Nu tar kanske andra lag igen försprånget efter ett tag under hösten, men det är guld värd de matcher man tar 3 poäng i upptakten av serien. Ju längre in på säsongen vi kommer så blir alla lag mer samspelta.

GLMC: Go Brynäs!

Frisco:

Hmm..."Krossa Belgrad!"

Nato och Bajen Fans - de sitter i samma båt?

Det som på förhand var tänkt som sommarens första riktigt stora fotbollshöjpunkt avklarades förstås igår i div. 3 Södra Norrland. Drygbrynäs är dock tydligen, enligt hockeyns allra mörkaste lagar, även ett störningsmoment i fotboll.

GLMC: Ingen grund alls för det var inte mina ord (se länktips).

Sv: Funderingar om ett lag lite söder om oss
knaskamilla:

Förstod vad du menade men min negativa inställning till allt pga trötthet kan inte erkänna att något skulle vara bra eller roligt.
Nu somnar jag snart på tangenterna så jag säger go'natt

Taddy:

Skoj med isträning, för då känns säsongen närmare i tid. Just så.

knaskamilla:

Vet inte vad som är skoj med att isträningen börjar först av alla lag (om jag inte minns fel har detta fenomen inte direkt varit bra för andra lag som börjat mycket tidigare än de andra.) och att det är så mycket som 86 dagar kvar finner jag som en ren lidelse. Nej utöka antalet matcher så att uppehållet endast är 5 veckor, då behövs knappt någon försäsong och de får vila lika mycket som vanliga människor. (Räknar inte in lärare och studenter då)

Taddy:

Äh. 86 dagar till elitseriestart och bara lite drygt två veckor tills de går på is. Det blir skoj det!

knaskamilla:

Skriver som jag skrev på deras sida, inte skrämmer deras nyförvärv men man skall inte enbart bygga sina teorier på gammal statistik. Finns alltid en möjlighet att de spelare de värvat passar perfelt in och gör bra ifrån sig. Men jo nu innan känns det som om de är en av kandidaterna till att ligga risigt till.

Börjar faktiskt bli ganska less på att vänta och se vad modo skall komma med för ytterligare förvärv. Tänk vad behagligt det varit om truppen var klar nu.

Taddy:

Det har du nog rätt i. Fast är inte risken ganska stor att TIK åker ner ett snäpp inför nästa säsong också?

« · 97049 · »