1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen
« · 99306 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inför nedsläpp
Taddy: Svårt att få miljarder människor att sluta cykla.....

Sv: Några funderingar.
1. Tvåa

2. Semifinal alla gånger

3. Högardh

4. Högardh

5. Jesper Damgaard

6. Hedin - Milo, Karlin - Öhman - Tommy Pettersson

7. Pierre Hedin

8. Kung Cannabis

9. Högardh

10. Mer

Taddy: Du kan börja kalla mig experten redan nu.

1. Sju.
2. Kvartsfinal.
3. Kim Staal.
4. En skräll – Anders Söderberg.
5. Erik Lewerström.
6. Hedin/Milo – Staal-Hlinka-Lindström
7. Mattias Wennerberg.
8. Juuso Riksman.
9. Stefan Öhman
10. Mindre.

1. Trea

2. Minst semi, kan bli mer med lite flyt

3. Kim Staal

4. Peter Högardh

5. Mattias Wennerberg

6. Hirsch - Hedin/Milo - Wernblom/Karlin/Högardh

7. Werner på ett grymt slagskott med sin nya 2500 kr klubba :)

8. Hirsch

9. Öhman

10. Tyvärr något mindre, ser bättre ut bakåt men något svagare framåt.

1. Fyra. Färjestad tror jag vinner och HV 71 samt Frölunda ser också starka ut.
2. Svårt att svara på. Semifinal tror jag stenhårt på. Om det blir Frölunda i semi så kan det bli final igen. MODO har lätt för Frölunda i slutspelssammanhang.
3. Kim Staal. Jag tror att han blommar ut den här säsongen.
4. Kim Staal
5. Peter Öberg. Han har temperament på isen!
6. Hirsch-Hedin,Milo-Wernblom,Öhman,Högardh
7. Hedin. Han blir ännu bättre offensivt den här säsongen.
8. Hirsch. Brithén petar inte honom i första matchen.
9. Hedin
10. Mindre. I dagsläget ser det ut som om MODO har förlorat i slagkraft framåt.

1) Trea

2) semifinal utslaget mot Färjestad

3) Har MODO någon poängmaskin nu för tiden? Hur som helst så lägger jag min röst på Miroslav Hlinka.

4) Peter Högardh, dock beroende på vem som blir center i den kedjan. Werner är mitt andra namn

5) Wennerberg var utvisningskung i J20 SuperElit för några år sedan, dags att visa samma takter i Elitserien också.

6) Riksmannen Hedin-Milo Högardh-Hlinka-Staal

7) Jag tar i med en knall här och säger Jonas Almtorp och garderar med Jocke Lindström.

8) Riksmannen från Suomi

9) Stefan Öhman

10) Mindre

Taddy: kombination. Måste tro på det här laget...
tror på att så många kommer att höja sig ett snäpp att det bara kan bli bättre..

Wewillwintoday:

Var inte någon feghet där inte. Frågan är om det är vad du hoppas eller vad du utifrån spelarmaterialet tror?

Taddy:

1. Etta.
2. Vinner slutspel.
3. Wernblom
4. Högardh
5. Wennerberg
6. Hedin, Agu- Hlinka, Lindström, Wennerberg
7. Högardh
8. Riksmannen
9. Hedlund
10. Mer.

Roger J:

Skall väl lägga ett eget förslag, fastän jag vet att jag kommer vilja ändra på det direkt efter det att jag postat det.

1. Modo's placering när serien är slut? 5:a

2. Hur långt går modo i slutspelet (Om det blir slutspel)? Semi utslaget mot frölunda.

3. Bäste poängmaskin? Känns riktigt svårt men som sagt Hlinka dominerade i slutspelet så vi chansar på att han fortsätter.

4. Bäste målgörare? Är väl nästan ett brott om man inte hoppas på att Högardh skall bevara formen.

5. Busen nr 1? Av någon anledning känns PÖ eller Wennerberg som ganska troliga alternativ. Men backar brukar ju ofta ligga bra till. Blir dock Peter Ö som får min röst.

6. Första formationen? Hirsch. Hedin-Milo, Högardh-Hlinka-Werner.

7. Vem gör första målet? Hoppas att det blir Wennerberg, med tanke på vilka chanser han hade i slutspelet och att det nästan verkade omöjligt för honom att få in den. Så hoppas jag på att han gör ett snabbt mål för att sedan fortsätta på denna linje.

8. Vilken målvakt står första matchen i serien? Hirschan.

9. Bästa +/- liraren i modo? Öhman är ju som du säger ett bra alternativ.

10. Mer eller mindre poäng än förra säsongen? Skulle bli otroligt förvånad om modo skulle ta fler poäng än förra säsongen. Känns som om det är en aning minus när man ersätter Walle, weinis och MP med Karlin och Green.

Taddy:

1. 4:a

2. Semi (förlust mot HV 4-2 i matcher)

3. Miroslav Hlinka

4. Peter Högardh

5. Dusan Milo

6. Hirsch, Hedin-Lehtinen , Högardh-Öhman-Staal

7. Magnus Hedlund

8. se 6.

9. Öhman

10. Mindre, tips 86 poäng

Inte så stor sensationellsvarning på detta tips!

Sv: Uffe Dahlen
MoDo87: Oavsett vad vi svarar så blir det för dig bara ett rykte.

Uffe Dahlen
Är Ulf Dahlen på väg till MoDo eller är det bara ett rykte?
Jonas Almtorp,Johan Agu,John Lind och Mikael Zajkowski kommer nog att spela med ÖSK i år eller vad tror ni.

Några funderingar.
När det är så lite snack här försöker jag starta en tråd som vi kanske kan få några svar på.

Någon som orkar försöka gissa svaren på dessa frågor?

1. Modo's placering när serien är slut?

2. Hur långt går modo i slutspelet (Om det blir slutspel)?

3. Bäste poängmaskin?

4. Bäste målgörare?

5. Busen nr 1?

6. Första formationen?

7. Vem gör första målet?

8. Vilken målvakt står första matchen i serien?

9. Bästa +/- liraren i modo?

10. Mer eller mindre poäng än förra säsongen?

Om någon lyckas få in alla rätt, skall jag utan tvekan kalla den Experten varje gång jag svarar på något här på forum hela nästa sommaren.

/Taddy

Taddy: Klart det varit problem i cyklingen men jag tycker att just Tour de France är ett mycket bra föredöme när det gäller att motarbeta dopingen.
Vad gäller friidrotten så dömer inte jag nån före de åker fast. Ska bli intressant att se vad som kommer att komma fram i USA snart... de öppnar ju några tidigare hemliga dokument om nån vecka.

Svar till mig själv.

Säsong och säsong kanske inte direkt heter så för cykling.

Men man kan ju troligast kontra med att jag tror att alla som springer final på 100m i vm någon gång varit dopad.

Frisco:
Så du antyder på att det inte under flera säsonger varit så mycket problem med cykling så att man funderade på om det inte var lika bra att lägga ner allt?

Lumber Jack o Taddy: En pungkula kontra ingen mjälte..... Snacket om doping som Taddy säger köper inte jag heller när det gäller Touren. Snacket om Roberto och Anders sätt att kommentera köper jag till 100%. Vilka fantastiska kommentatorer. De lägger ibland in lite uttryck på Dalmål då känner man sig extra mkt hemma=)

Taddy:

Visst är det lite Baseball-varning över dopningen inom cykel. Men touren har en stenhård policy gentemot stall som är inblandade i dopinghärvor. T.ex får inte Mario Cipollinis stall medverka i år, och ifjol fick inte Pantanis stall vara med, om jag inte missminner mig. I Girot däremot flödar prepararten, men det är väl det italienska sättet att bedriva toppidrott...

Lumber Jack:

Brukar tycka TdF är ganska ointressant. Man kan nästan säga att de som vinner är dopade.
Nu har det ju detta år om jag inte minns fel varit en drös med tester som faktiskt alla varit rena. Frågan är bara om det nya medlet som det skrevs om, som skulle vara bättre än EPO och alla andra nu har kommit. Det skulle ju som sagt ta minst ett år efter att det kommit innan man skulle ha tester som kunde läsa av det.

Inför nedsläpp
Idag körs den sista bergsetappen av Tour de France (snyft) och ni som ej har upptäckt eurosports fullständigt lysande sändningar har fortfarande en chans att njuta av Roberto och Adamsson.

Lance Armstrong, ett idrottsunikum som Peter Forsberg fast med bara en pungkula i behåll.

Sv: Första träningen
knaskamilla:

Dagens träning var riktigt rolig. Stationsövningar som brottas(alt. försvara pucken vid sargen utan klubba), dra en annan spelare bakom sig. Hoppa hopprep. Bråka medans man håller i en medicinboll. (alt. kast bollen högt i luften och ta emot) , skott träning, direktavslut. Dribbelstationer, glida omkring med en 20kg vikt. Och lite annat smått och gott.

Werner knölade ihop någon efter träningen så han var tvungen att kyla ner näsan med is. (Såg inte vem den andre var, hade jag inga brillor på mig så det kanske inte ens var werner. Men det kändes som han)

Ulf Dahlen
Jag läste på hockeymagasinet.com och dom har tagit bort uffe Dahlens namn på rykten så det blev inget MoDo för uffe.synd

Sv: Mattias Karlin
MoDo87: Boston äger fortfarande rättigheterna till Mattias Karlin ett år till, men Mattias har bett att få slippa det sista året på kontraktet (av ursprungligen tre). Enligt Bengt Hedin har Boston givit ett muntligt besked om att så kommer bli fallet. Mattias kommer alltså med största sannolikhet att spela i MODO kommande säsong. Även om det inte står på något papper ännu. Det lär nog ordnas till säsongsprämiären.

Karlin tränar med truppen just nu men rehabiliterar sig fortfarande för en knäskada han ådrog sig i januari. Han kan inte delta i "fullkontakts"-övningar ännu, men till hösten beräknas han vara fullt frisk. Han kommer bli mycket nyttig för MODO under vårsäsongen tror jag.

Sv: Första träningen
Frisco:

Inget är som det ska vara. När MoDo hade första träningen gick Frisco och sorken hem medan alla spelare fortfarande var kvar på isen.

Sv: Mattias Karlin
MoDo87:Vad jag hört vill han hem till Ö-vik och Modo. Problemet är bara att Boston inte vill släppa hem honom.

Mattias Karlin
stämmer det att Mattias Karlin är klar för MoDo? en kompis till mig säger att Karlin var med på senaste isträningen.

Första träningen
ÖREBROS FÖRSTA ISTRÄNING:
Måndagen den 5 Augusti, inbjuds alla HC-supportrar till ”The Late Night Pirate Training”.
Klockan 20:00 håller nya tränaren Hasse Ljunggren en föreläsning. Där han tar upp sin syn på hur ishockey ska spelas och hur han vill att HC ska spela.
Klockan 21:00 är det dags för Piraternas första isträning. Träningen inleds med att Toyotahallen släcks ned och alla spelarna åker in på isen i ett maffigt intro. Efter det presenteras spelarna en och en av Filip Jondelius. Filip kommer även att intervjua alla nya spelarna i truppen.
Efter detta tränar grabbarna som vanligt.
Cafeterian och HC-shopen har öppet mellan 19:30 - 22:00.
------------
SKELLEFTEÅS FÖRST ISTRÄNING
Nu är det klart - Jason McBain och Brett Harkins kommer till årets första isträning den 1 augusti!
Årets första isträning i Skellefteå har år efter år lockats allt större publik och frågan är vad som kommer att ske nu i år då man förutom hela den övriga truppen kommer att visa upp de två riktiga toppspelare som man lyckats värva?
NHL-spelaren Brett Harkins, från Columbus Bluejackets och topprankade backen Jason McBain från den tyska högstaligan.
Årets första isträning i Skellefteå har ibland lite avundsjukt kallats ett "pr-jippo" (bland fansen hos andra klubbar). I så fall är det ett i högsta grad spontant jippo som startade när det helt oannonserat dök upp 1 100 personer på isträningen för några år sedan.
Året därefter kom 1 700 - till ett "jippo" som i princip bara bestod av allmänhetens åkning, presentation av truppen och sedan träning. Det är ishockeytokiga Skellefteå och publiken som skapat och som byggt upp årets första isträning till vad det är. Det har snabbt blivit en tradition och lite grand av en instution i och omkring Skellefteå.
Program
16.00 Allmänhetsns åkning - AIK:s bluesband Steamin Jesaja värmer upp publik och spelare nere på isen med klassiskt "tung-gung".
17.00 AIK 2002-2003 presenteras och sedan är det träning i vanlig ordning.
Inget inträde.
Alla varmt välkomna!
----------------

När Modo hade första träningen satt inte ens H-Höger på H-Höger utan på sektion C. Högardh kom en halvtimme försent och träningen startade 9.50. Hallen var iskall och nåt kaffe att värma mig med såg jag inte till.

En del klubbar satsar och en del inte.

Sv: Mästarcupen?
MartinSedin:

Trevligt. Tar ut en del i september och sedan får man se.
Var ju så kvick att söka så jag var tvungen att ta ut efter semesterperioden.

Taddy: Jag har haft två veckor och har två veckor kvar av min semester som jag tar ut i augusti månad.

MartinSedin:

Har inte du haft semester nyligen?

Taddy: En annan har semester då, är dock inte hemma så då jag kan inte åka med till Norrtälje.

MartinSedin:

Har funderat på det, men vet inte om man måste jobba.

Skulle annars vara ett ganska roligt nöje att få åka ner och
ta sig en grogg.

Sv: Ny tråd av ingen anledning
alla:
Inline-VM
NÜRNBERG, TYSKLAND.
Sverige-Chile 58-0 (13-0, 18-0, 17-0, 10-0)
Period ett: 01.30 1-0 Johan Lilja assist Johan Olsson och Mattias Luukonen, 01.46 2-0 Björn Eriksson assist Anders Broström och Andreas Svensson, 03.16 3-0 Mattias Luukkonen assist Björn Östlund och Jonas Bergman, 03.37 4-0 Mattias Luukkonen utan assist, 04.01 5-0 Johan Olsson assist Mattias Luukkonen och Johan Lilja, 04.08 6-0 Björn Eriksson assist Eric Örnberg och Andreas Svensson, 05.05 7-0 Eric Örnberg assist Johan Olsson, 05.51 8-0 Mathias Wrååk assist Björn Östlund och Johan Larsson, 07.11 9-0 Eric assist Björn Eriksson, 08.02 utv 1,5 min Sebastian Castro slashing, 10.05 10-0 Andreas Svensson assist Björn Eriksson och Eric Örnberg, 10.39 11-0 Niclas Norlander assist Johan Larsson, 10.53 12-0 Mathias Wrååk assist Niclas Norlander och Johan Larsson, 11.10 13-0 Björn Östlund assist Mathias Wrååk
Skott: 26-2.
Period två: 00.21 14-0 Mattias Luukkonen assist Johan Olsson och Johan Lilja, 00.36 15-0 Johan Olsson assist Mattias Luukonen, 02.33 16-0 Magnus Rotevall assist Björn Östlund och Johan Larsson, 03.23 17-0 Jonas Bergman assist Johan Lilja, 04.15 18-0 Eric Örnberg assist Jasper Felder och Björn Eriksson, 04.41 19-0 Björn Eriksson assist Eric Örnberg och Andreas Svensson, 05.06 20-0 Björn Östlund assist Magnus Rotevall, 07.29 22-0 Niclas Norlander assist Mathias Wrååk, 08.02 23-0 Magnus Rotevall assist Johan Larsson och Mathias Wrååk, 08.13 24-0 Mattias Luukkonen assist Johan Olsson, 08.31 25-0 Johan Olsson assist Mattias Luukkonen och Johan Lilja, 09.16 26-0 Björn Eriksson assist Jasper Felder, 09.32 27-0 Eric Örnberg assist Andreas Svensson och Jasper Felder, 10.01 28-0 Niclas Norlander assist Johan Larsson och Magnus Rotevall, 10.39 29-0 Mathias Wrååk assist Niclas Norlander, 11.03 30-0 Johan Olsson assist Jonas Bergman och Eric Örnberg, 11.51 31-0 Mattias Luukkonen assist Johan Olsson
Skott: 28-5.
Period tre: 00.33 32-0 Björn Östlund assist Mathias Wrååk och Johan Larsson, 01.18 33-0 Niclas Norlander assist Björn Östlund och Mathias Wrååk, 01.34 34-0 Jonas Bergman assist Magnus Rotevall och Johan Lilja, 02.54 utv 1,5 min + 1,5 min Camilio Caez holding + tripping, 03.07 35-0 Niclas Norlander assist Mathias Wrååk i spel fyra mot tre, 04.11 36-0 Björn Östlund assist Mathias Wrååk och Johan Larsson, 05.59 37-0 Eric Örnberg utan assist, 06.15 38-0 Björn Eriksson assist Jasper Felder, 06.38 39-0 Jasper Felder assist Johan Olsson och Björn Eriksson, 07.19 40-0 Björn Östlund assist Mathias Wrååk, 07.41 41-0 Jonas Bergman assist Magnus Rotevall, 07.53 42-0 Johan Lilja assist Magnus Rotevall, 09.47 43-0 Björn Östlund assist Andreas Svensson och Mathias Wrååk, 09.56 44-0 Niclas Norlander assist Mathias Wrååk, 10.05 45-0 Johan Larsson assist Niclas Norlander, 10.15 46-0 Mattias Luukkonen assist Johan Lilja, 10.28 47-0 Björn Östlund assist Johan Larsson och Mathias Wrååk
Skott: 29-1.
Period fyra: 01.10 49-0 Jonas Bergman assist Johan Lilja och Mattias Luukkonen, 01.10 50-0 Magnus Rotevall assist Jasper Felder, 04.00 51-0 Johan Lilja assist Mattias Lukkonen, 04.38 utv 1,5 min Camilo Gaez hooking, 05.06 52-0 Björn Eriksson assist Magnus Rotevall och Mattias Luukkonen i spel fyra mot tre, 06.59 53-0 Johan Larsson assist Mathias Wrååk och Björn Eriksson, 07.32 54-0 Johan Larsson assist Magnus Rotevall, 07.44 55-0 Johan Lilja assist Jonas Bergman, 07.50 56-0 Johan Olsson assist Mattias Luukkonen, 09.32 57-0 Magnus Rotevall assist Jasper Felder, 09.53 58--0 Niclas Norlander assist Mathias Wrååk och Johan Larsson
Skott: 24-1. Totalt: 107-9.
Utvisningar: Sverige inga. Chile 4x1,5 min.
Domare: Andreas Siegl, Kurt Neuwirth, Österrike
-------
Nygatan firar med ett drinktips (obs bara för de över 20 år)
RÖDA VINER, medelfylliga
Subsol Carmenère 2001 (nr 6524)

Ursprung Chile Maipo
Producent Vistamar Wines

• Helbutelj 750 ml 65.00 kr

Färg Mörk, blåröd färg.
Doft Aromatisk doft med inslag av gräs, örter och mörka bär.
Smak Ung, fruktig, gräsig smak med ton av mörka bär.

Dags nu...
ZZZZZZZZZZz z z z z
zz z Z ZZZ Z ZZ zzz

Mästarcupen?
Så hur många tänker åka ner till mästarcupen i Norrtälje? 900kr för buss, hotell, 2 matchbiljetter, mat osv. Kolla in www.modohockey.se för mer info.

Sv: Spela in truppen...
samjo: Jag tycker man kan strunta i Brithéns gamla uttalande helt och hållet. Naturligtvis är det så att alla egentligen vill ha 20 stycken Öviksbor i MoDo likaväl som folk i Karlstad egentligen vill ha 20 stycken Värmlänningar i sitt lag, eller?

Spela in truppen...
Är på blixtvisit i Ångermanland i dagarna. Har inte haft så bra koll på senaste veckans händelser pga fint väder och kortare modemanvändning. Läste dock Brithéns krönika på modohockey.se och fystestresultaten såg ju lovande ut. Angående hans uttalanden om 8 utländska spelare i det egna laget så är man ju inte sämre än att man kan ändra sig, eller hur? Dessutom så var det garanterat en liten form av psykning mot FBK och nu råder det ju helt andra omständigheter, så det är bara att rätta sig efter dem. Tror dock inte Brithén klagar eftersom de flesta "utlänningar" håller mycket hög klass. I de allra flesta fallen dessutom....landslagsklass!

Nån som tittat på träningarna och redan kan urskilja kommande kedjeformationer, backpar etc? Kommer toppbackarna att bli Hedin, Milo och Lehtinen eller kan någon annan överraska? Läste att Karlin var med och tränade lätt med truppen. Någon som vet när hans knä håller för fullkontaktsövningar? Är han spelklar till säsongsöppningen eller kanske senare i höst? Hur som helst verkar det som att Karlin kommer att spela med Modo den kommande säsongen vilket är mycket positivt. Jag tycker alla de som känt sig lite avogt inställda till killen ska ge honom åtminstone fram till juluppehållet att hinna rehabilitera sig och spela in sig i laget. Jag tror det finns grymt mycket sparkapital i en frisk Mattias Karlin efter nyår. Killen är trots allt bara 22 år! Ulf Söderström (vinnare av Elitseriens poängliga ifjol) var väl knappt påtänkt för Elitseriespel vid 25 års ålder. Där snackar vi "late bloomer".

Sv: Tobias Enströms tur
smortbergs:

Oavsett efterkonstruktioner, syfte när han sa det, eller EXAKT hur han sa det.

Vad vill du att vi ska göra åt det?

Ta dina allvarliga diskussioner med vederbörande i stället för att vädra det här. Det varken går eller är någon mening att försöka ställa oss mot väggen för andras uttalanden ändå.

Taddy: efterkonstruktioner är ju som bekant alltid lätta att göra
man ska stå för sina uttalanden inte komma med löjliga bortförklaringar

smortbergs:

Om du går in på modohockey.se så står där en krönika där brithen antyder på att allt detta snack var försök till psykning.
Däremot lär han även om det inte var så, inte har något alternativ.

smortbergs: Ibland har man inget val.

MartinSedin: Brithen sa även förra året att han aldrig skulle vilja träna ett lag med så många utländska spelare som färjestad dom hade då 8 st utländska .
undrar hur många modo har i nuläget 8 kanske ?
eller ?
ska han då avgå som tränare eller ??

Sv: Ingen Haakana och Riksman klar
Frisco & knaskamilla:

Jag tycker gott att Conny kan åka en station med pendeln in mot byen istället (eller ska man skriva detta i ÖSK:s gästbok kanske, njaa...fy för gästbokssabotage).

Renen: Välkommen till HS, hoppas du kommer att trivas.

Sv: Första Isträningen.
Renen:

Ny på HS? Inte bekant med jargongen?

Något ska man ju ha att diskutera såhär i sommartider...

Frisco:

Ja, det är danskarna, Sollefteborna - åsså du... ;)

knaskamilla: Detta inlägget har jag kopierat rakt av från Helevs gästbok:
Conny til Herlev !
Vi vil ha Conny til Herlev !
Conny til Heeeeeeerlev....
Vi vil ha Conny til Herlev..

bum bum bum bum bum

Conny til Herlev !

Og så begynder vi bare forfra og bliver ved indtil vi har fået vores vilje, for......:

Conny til Herlev !

Renen:

Jag har väl aldrigt sagt något om att någon varit kass.

Jag skrev någonstans att det inte kunde vara lätt att vara målis på första träningen. Skrev även att det kanske var så att han hade lånad klubba.

Sedan sa jag att första isträningen är rolig att se eftersom man då som gammal spelare kan fantisera om att man är lika bra.

Jag har även skrivit om jag inte minns fel att det 2 träningar senare såg mycket bättre ut.

Tror det blir en bra kombo av målisar har jag även skrivit.

Taddy:Pinsamt! Att efter ett par träningar kunna bedöma om det ser bra ut är ju pinsamt. Kom tillbaks om ett par veckor, det är först då man kan se vad spelarna går för. På första träningen så stod Riksman i lånad utrustning. Hur bra ska han då vara i en egen utrustning?

Sv: Bäva månde de svaga
Taddy:

Alltså, jag brukar sortera det jag läser på modohockey.se till mitt korttidsminne... ;)

Sv: Bäva månde de svaga
knaskamilla:

Formationerna är ju redan klara.

Har du inte vart på modo's forum och läst om deras super femmor de vill ha. Ja vi har werner som center och bla bla bla.

« · 99306 · »