Angående Benson kan man ju ha vilka känslor som helst.
Epitetet 60 metersspelare verkar ju ha fått vissa att tro att han skall göra en massa poäng. Sanningen är nog att han bedöms vara en 0-0 spelare.
Noll har tyvärr varit hans Nemesis. Skönt nu att han äntligen får göra ett mål. Så viktigt för klubben,
Vi är med i matchen, helt klart. HV kör inte över oss, trots deras lyckliga start. Vi är med typ 50/50.
Och det är ungefär som jag trodde själv att att vi skulle vara med i den här matchen. Jag förutspådde att vi skulle förlora förra matchen, vilket tyvärr inträffade.
Nu har vi chansen att stjäla den här matchen. Vi är med och jag har ingen aning. Det finns inga speciella riktmärken.
Modo-Målet: Tror Olofsson är tagen av stundens allvar tyvärr. Tappade ju också platsen till LP helt rätt. Funkar inte att ha en som slår chanspass hela tiden.
Keriksson: Jag är modoit sedan mer än 40 år men viljans vackra namn är en riktigt dålig låt fullt av floskler. Det är betydligt bättre drag i HVs låt, totalt fall av MoDo där.
smyl: Bra period av Modo som utnyttjar att man är bättre på skridskorna. Fortsätt så här med lite större marginaler bakåt så har vi fin chans på seger. Jag tror att en lång och jämn match blir nog HV mera nervös av.
Heyerdal: inget. Såååå fegt! Hoppas de dock kan se till att de inte kan få göra vad de vill. Skönt å se iallafall att de inte gått på någon av hvs filmningar än.
Ja jag känner igen mig. Är uppe i 40 år själv. Såg många matcher live med MoDo när jag var barn, trots att jag bodde i Sollefteå. Men jag höll på Leksand. När jag började kunna åka på matcher själv med mina kompisar så insåg jag att jag smöghöll på MoDo och sen så erkände jag det för mig själv. Det gick inte att hålla emot. Så egentligen är det kanske 45 år. ;)
Zource: hockeysverige är livrädda att degradera hv. Dom skulle säkert hitta nåt kryphål för att skeppa ner oss även vi skulle vinna kvalet mot alla odds.