Modo-Målet: Nästa säsong så vill jag se Lukas Wernblom i MoDo. Ge han vad han vill ha och han slår nog poängrekord i HA om han får spela med några sköna lirare i allsvenskan. Problemet är dock att Hinken inte ens kan värva hem Sellgren på 300k i månaden så jag är skeptisk till att han ens kommer få hit Lukas oavsett.
{5647}: Ifall Hockeyallsvenskan bantades till 12 lag, så vi slipper lag som Almtuna och Tingsryd skulle det vara en rolig serie, men en bortamatch i Gränby ishall gör mig helt deprimerad.
För exakt en vecka sedan så var man överlycklig över 2-0 i matcher, men nu kommer vi ligga under med 3-2 i matcher när vi åker ned till Jönköping. Det går fort i hockey och det är inte helt omöjligt att det vänder för oss, men nu ska jag i alla fall börja intala mig att hockeyallsvenskan är helt ok för det kommer nog vara otroligt tufft mentalt på tisdag 21:20.
Nu hoppas jag verkligen att Vimmerby åker ur. Vill inte se Modo spela i den hallen! Det är som Pantern igen. Annars finns det många fina hallar i Allsvenskan.
Greenwolper: Surt som fan denna period. Ticket vi inleder ok. 5-0 i såg och tog aggressiva i vårt spel. Sen tar vi en så klassisk korkad utvisning. Hur fan har man inte lärt sig att det så eller blir 5min när man gör sådär? Den svagt BP. 1a är inte så mkt att göra åt men dom andra är för svagt...
Greenwolper: Dock får ju publiken ge sig. Kan inte ge upp. Förstår känslan när hv bara är fusk. Tar en femma på oss men bensin får inte med sig något. Engsund får dampa lös. Solklar 5-3 skulle vi haft.
19MoDo21: Usch vad uddlöst och meningslöst allt känns. Jag har alltid älskat modo för deras frejdiga spel och modo har alltid varit kända för sitt fina offensiva spel. Blir det HA så ber jag till högre makter att MoDo bygger sitt lag bakifrån.
Nucky: Övik får finna sig i att det går inte att leva på gamla meriter för att 70-talisterna var grymma. Allt pompöst NHL snack och hur alla andra lag är plastlag blir rätt komiskt. Nu ger jag upp för 10e gången den här säsongen. Sjukt jävla illa.
Sigge: Ser själv mycket hellre matcher i HA där det är mycket chanser och öppnare spel. Förvisso är det inte kul att se bortamatcher i skitarenor som Tingsryd, men en toppmatch i HA slår en toppmatch i SHL alla dagar i veckan enligt mig. Inget av topplagen i SHL spelar en särskilt rolig hockey, utan det blir en väntan på att någon gör ett misstag.
För den delen ser jag helst vi blir kvar i SHL, men jag uppskattar hockeyn mycket mer i HA.
Ja det är bara för Gradin att sjösätta allsvenska planen. Finns inte på denna världskarta att detta lag ska vända detta. HV leder fullt rättvist den utvisningen sänker hela laget och är helt onödig.
Sigge: Första säsongen är inget att anmärka på, hur vi förvaltar den första säsongen är däremot total katastrof även om det nu är 40 min kvar och minst en match.
Modo-Målet: Hinken: "Vi var inte först ut på marknaden och jag deltar inte i budgivningar såatteh.. men vi är bra över budget! Dyker det upp nån med modohjärta och bra karaktär så är vi såklart intresserade."
Confusius: så här, jag är också jävligt frustrerad över Måns utvisning, lassis målvaktsspel och att domarna missade en crosschecking i nacken. Men SNÄLLA, kan vi inte försöka hålla en så pass vuxen nivå att vi iaf inte håller på med sånt jävla skit som personangrepp av diverse spelare. Måns borde skämmas och hinkens värvningar håller inte måttet. Men ni som sitter bakom en skärm med diverse påhopp, ni borde fan skämmas mer. Det är så jävla låg nivå på alla sätt!
Nu hoppas iaf jag att Modo rycker upp sig och trycker in en puck så kanske det kan bli match av det här ändå.
Frontschwein: Att det bara blev två säsonger i SHL efter ökenvandringen är så galet underkänt. Det blir inte särskilt kul att kolla hockey nästa säsong med sopdåliga sändningar från diverse trälador i Småland.
dempa: På tisdag är allt vi har byggt upp som en förening dom senaste 3 åren bortblåst. Bernhardt, Woods, Aagaard etc. kommer alla dra. Kommer bli kul att se vilka som står på isen nästa säsong som är kvar från detta lag? Sebbe och OP? haha skjut mig.