{10884}: men sluta! Har du ens skrivit ett positivt ord om MoDo sen match 2? Nu väljer jag att du och jag slutar bråka och istället stöttar vårat lag i vårt hjärta: MoDo ! Ok..
Bössa 68: Jag tycker att du ska ta dit hat och ilska och rikta det mot Engsund och Ignberg Nilsson i stället för mot mig. Jag kommer in här som fredsmäklare och sen skriver du så där om mig...
Nesse: Nu har jag inget minne alls av vad vi typ körde för formationer på försäsongen, men minns att jag tyckte det kändes hyffsat. Och att jag tänkte att laget nästan tog ut sig själv.
Det jag dock minns, är att till premiären hade Karlin totalt möblerat om hela laget. Och minns att jag och polarna sa att vi fattade absolut ingenting av det han gjort.
Och då började vi ju också serien genomuselt, och sa i princip godnatt första 10 omgångarna.
Bössa 68: Nä, har sagt att han ska sitta på läktaren och tidigare hört inifrån laget att Karlin är för snäll. Kanske blir ett mirakel dessa två matcher om MoDo blir skogstokiga och vill och vågar vinna.
hanzon: eller är det för att vi inte låste teken med 2 sek kvar mot Leksand? Eller är det för att truppen helt enkelt inte hållit för att leverera i de avgörande ögonblicken?
{10884}: när det handlar om negativ energi så kanske du ska hålla käften totalt! Du är så klockrent idiotisk med tanke om det hat du har skrivit om MODO! Du måste seriöst tänka: suger jag? Yess jag suger..REBOOT.
hanzon: Nja, är väl inte bara en crosschecking i förra matchen som gjort att vi efter en hel säsong är en match från degradering kan jag känna. Även om crosscheckingen är en av många andra idiotbeslut denna säsong.
{10884}: konstig du är, du har skällt på allt å alla och det förstår jag, verkligen,. Men idag är dagen när män blir loosers eller vinnare! Upp till bevis 👹
Så är väl det nog, på papperet så är det väl kanske lite bättre än som de presterat, Våra spelare ville inte spela för laget och klubben i år, bara vissa matcher då de fick en gnista från någon stans.
Vi hade inget klasslag i år, det är tydligt Men om spelarna i laget hade hittat lagkänslan och hittat viljan tillsammans att vinna Hade det sett annorlunda ut?!
För sent började lagledningen bänka de ruttna äggen i korgen
dempa: Det finns ju visst flera potentiella hemvändare. Men de flesta är rätt unga än så länge. Bara Hedman har åldern inne men eftersom han är bäst i världen så kommer han aldrig komma tillbaks.
Tror ändå Hägg och Victor Olofsson kan vara på tur att komma hem. Hägg är från Uppsala men har ingen koppling till nån klubb förutom Modo. Inte ens Almtuna.
Jag ser ändå positivt på kommande säsonger. Men då måste rannsakan av klubben vara gjord och gå tillbaks till 2021 där vi började bygga ett lag som spelade för varandra och inte överflöd av egoister som det är nu
Bössa 68: Tycker detsamma, (även om jag stör mej på hånfulla inlägg även skrivna under MoDo-flagg). Ser inga hånfulla inlägg från Honken72 dock, men kanske missat inlägg.
Nu tar vi byte för byte ikväll, gärna första målet, resten blir historia
Sigge: synd att vi inte har några hemvändare som vi kan hoppas på, som Brynäs. Allt slår verkligen fel.
Jag har gett upp, men nånting i mig ser det ändå som en fullt möjligt chans till bortaseger ikväll. Hoppas laget är förbannade över hur det såg ut sist.
Jadå, det finns utrymme för förbättringar Men hur mycket enklare skulle det kunna har varit för Karlin om han haft ett bättre material, Alla har väl testat och fått bytt och spelat med alla andra genom säsongen utan att det blivit bättre
Rätt, det tog tid innan han bänkade de spelare som inte spelade för laget, men det fanns gott om dessa i år…som inte ville jobba för laget
KRB: Karlin har ändå godkänt att dessa skräpspelare har värvats hit. Hinken upprepar gång efter annan att han inte tar besluten själv. Så nog ska även Karlin sågas för att lagbygget blev för dåligt?
KRB: Nej han gjorde inte allt i sin makt. Han började bänka spelare som underpresterat fört i omgång 48 ish. Han fick ett skitlag, ja. Men han har varit en skitdålig coach i år.
KRB: problemet är ju att man värvade två spelare för att centra första och andra kedjorna (Jasek och True) som inte alls passade för det. Det tog ju mer än halva säsongen innan det övergavs och man fick någorlunda fungerande formationer. Dessurtom har det defensiva spelet varit uselt och islla fall en del av spelarna verkar inte riktigt förstått sina defensiva roller. De här två faktorerna är överlägset viktigast för att vi nu riskerar att rsmla ur. Vem har huvudansvaret för det?
KRB: heart of Hockey myntades ju under en period där vi hade många forna modospelare av varierande kvalitet i Nhl. För att kunna komma tillbaka och spela gäller det att man slutar i Nhl innan man når hockeypension. Enström, Sundström, Påhlsson, svartvadet, Forsberg, näslund, jonsson, timander kom ju alla hem och spelade. Då har jag säkert missat flera också
Det gäller att lägga av på andra sidan innan kroppen och viljan är slut. Sedinarna var för gamla när de slutade, även om jag gärna sett dem i Modo. Hedmans kontrakt går ut när han är 38.
Hägg, goalofsson, ullmark och Forsberg är de som eventuellt skulle kunna sluta i tid för att kunna spela i Modo. Nylander och kempe kommer aldrig tillbaka
Jag sa nog inget om att sparka Karlin, tvärtom Karlin försökte in i det sista att få stjärnorna att spela för laget, vi glänste i några matcher men materialet totalt sett var för dåligt.
All heder till Karlin som behållt lugnet säsongen igenom, han har väl också områden som det finns utrymme för förbättringar, Karlin gjorde ändå allt som stod i hans makt med detta skitlag
Nesse: Tycker inte ni ska behålla han tyvärr alldeles för oskärpt och lat behövs en med pondus, som står vid sitt lag kanske Roger melin, det är en skarp tränare
Fattar inte vad dom håller på med. Blir fan galen.