1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481692 inlägg · 4079 ämnen

Modo - AIK 161221

1785898 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK 161221
Carl Lejonkräk: Men när han väl har fotbollsfokus så äger han även där ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: Inget ont om asperger för övrigt. Hade nog själv fått diagnosen aspergerliknande drag om jag växt upp idag... På den tiden satte man inte sådana diagnoser på människor...

Gregor von Konow kan vara snäppet värre på statistik, men vad vet jag. Han sticker inte ut hakan och syns på samma sätt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: Dock är han överjävulsk på just statistiken. Oöverträffad vill jag hävda.

Finns ju en anledning att han har Sheldon Cooper som profilbild på twitter. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
dempa: Jodå, men ingen av de du nämner är på kvällsdrakarna.

Robert Pettersson är för övrigt mycket mer av en räknemaskin än någon egentligen kompetent hockeyskribent. Det är väldigt lite subjektiv bedömning eller analys, utan han litar i princip till 100% till statistik. I mina ögon extrem Aspergervarning på den killen, men som sagt väcker han känslor:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Sven Tuta: Tack och god jul på dig:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Nucky: Niva är bäst på som du skriver djuplodande reportage och livshistorier men speciellt mycket fotbollsfokus r det ju inte i det han skriver.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: apropå skribenter så finns det ju ändå några som är intressanta att läsa på hockeysverige. uffe bodin är duktig. pettersson är ju som han är men väcker ju lite känslor iallafall :)
sen vet jag inte men är han inte från ö-vik han jonatan lindquist eller vad han heter? som ofta rapporterar från nhl.
han är ju snäppet vassare än håkan hellström-lovern per bjurman iallafall.. :)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: Men du är en bra "läktarcoach" :-)
God jul på dig
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
mr_brasco: När jag är är en opartisk journalist som betecknas expert kan du komma tillbaka. Nu är jag ingen journalist och jag är knappast opartisk. Jag skulle heller aldrig dröma om att kalla mig expert...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
hk: Gör ännu ondare när man ramlar ur SHL
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Costanza: Gör ont att förlora när man tror på vinst.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Monno: Sant. Att jag snackar voodoo har egentligen att göra med att vi modoiter borde visualisera framgång. Det finns något som heter Attraktionslagen. Tror vi alla på vinst så vinner vi ;-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
mr_brasco: Ja folk som konstant påpekar att det kommer gå åt helvette kommer också vara dom som kommer vara stolta när det faktiskt går åt helvette.
Frågan man kan ställa sig är väl om man bidragit till att det gått mindre åt helvette av att konstant hävda att det går åt helvette?

Vill nog påstå att det är betydligt ovanligare med "vad var det jag sa" attityden när någon haft rätt om att det kommer ordna sig.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
atomragnar:
En hockeyns motsvarighet till Kalle K skulle dra läsare...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Carl Lejonkräk: håller helt med om niva. Gillar honom väldigt bra skribent, definitivt lagd åtnupet hållet. Jag ser mycket fotboll och ibland svävar han iväg lite i studion haha. Men underbar karaktär ska bli kul att se han i på spåret - jag är inte så gammal i år men i sinnet ja.

Vill man läsa bra fotboll med en som är så enormt kunnig, Kalle Karlsson på Aftonbladet spelar i en helt annan liga. Han har även coachat Karlberg fotboll denna säsong parallellt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: "Wennerholms bedömningar av Modos framtid brukar i stort sett undantagslöst vara felaktiga."

Snacka om att kasta sten i glashus!!!

Du liksom majoriteten här inne har haft fel om Modo i åratal.......

Vi är ett fåtal Modo-pessimister här som kan gå med huvudet högt, dock med samma bistra min av besvikelse.....
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Carl Lejonkräk: Tycker Niva är helt fantastisk.
Känner verkligen inte igen det du skriver att det bara handlar om känslor och upplevelser, mer djuplodande reportage och livshistorier som blir intressanta även för folk utan ett brinnande intresse för fotboll.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K:
Wennerholms alster hittills är ju att "någon borde sparkas" "laget kommer att stiga el sjunka i tabellen" sen minns jag inte om det var han el Ros som tyckte att Macke o Foppa skulle tas in som resurser i båset. Att spotta ur sig ett blogginlägg varannan vecka med drastiska/ogenomtänkta lösningar blir lätt lite farsartat. Till MW försvar så är han inte så mkt för att vara "tuff" i sin kritik.

Nyström däremot kombinerar okunnighet med spefullhet, kass kombo. Lyssna på hans podd när Boorken var med, Boork var intressant att lyssna på för det fanns en tanke och han förklarade ofta varför han tänkte på ett visst sätt. Nyström däremot kunde erkänna att han knte hade koll och samtidigt tycka att fans var fel ute som kritisera honom för det.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: Själv är jag ingen vän av niva som sportjournalist, han är förstås en fantastisk skribent, kanske rent av en poet men som mest hanterar känslor och upplevelser i sina texter.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Carl Lejonkräk: Men, tyvärr ganska relevant. Wennerholms bedömningar av Modos framtid brukar i stort sett undantagslöst vara felaktiga. Sedan behöver man givetvis inte kalla honom Wennerskämt för det, men jag har förståelse för den raljanta tonen med tanke på den extremt dåliga träffsäkerheten i journalistens så kallade analyser.

Läste att Nyström rankat SHLs tränare i dagens expressen. Det slog mig att jag inte ens vill läsa trots att det handlar om hockey. Apan Ola har förmodligen ungefär samma träffbild på den bedömningen...

Fy fasen vad usla journalister/experter som jobbar för "riksmedia". Fotbollen har Niva och ett par till, men inom hockeyn finns inte en enda renodlad journalist som inte är fullständigt värdelös. Sanny är givetvis ett undantag, men han har ju spelat hockey innan han blev skribent och därför räknar jag inte in honom.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Amitiel: "Dags att bli riktigt orolig nu, Wennerskämt har nu vänt på kappan och tror på Modo."

Onödig kommentar av dig
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Amitiel:
Gissar att krönikan bygger på en match.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Mydar:
Spelare menade jag;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Amitiel:
Nu ligger vi pyrt till....
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Dags att bli riktigt orolig nu, Wennerskämt har nu vänt på kappan och tror på Modo.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Tarasov: Tycker det låtit så varje säsong efter guldet 2007 med
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Mydar:
Det lät iaf som att det var något på G in i intervjun med allehanda.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Costanza: Nice! Men jag har fortfarande svårt för då AJ sticker ut hakan "Vi kommer att bli bättre. Vi har flera juniorer som bara blir bättre. Nu börjar de komma och i februari kommer de vara ytterligare 25 procent bättre och det kommer göra oss ännu starkare, säger tränaren Andreas Johansson." saxat från AB. - Varför inte 12 procent bättre eller 27,4 procent? Ofta brukar han ha fått äta upp sina egna ord, tycker man ska hålla lite låp profil fortfarande även man har vunnit tre raka.Blir inte alls förvånad det kommer en ny dipp där man släpper in 3 snabba de 2 sista, eller 3 snabba de 2 första. (pessimist som jag är, tyvär)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Visst är det kul att vinna varje gång. Dålig WiFi här på Haiti...
VooDoo Hockey Institute™
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Robin Ztorken L: Sjukt imponerad av pågen hur rutinerad han är, på 1:a målet är det skröder som först jobbar pucken ner i sarghörnet trots hård bevakning och sen även vinner 2:a pucken till Byron mot 2 Aik'are, sjukt viktigt att ha forwards som går in i situationerna med rutin och kraft.
Sen på 2:an så är det helt å hållet pågens förtjänst att Hedman får skottläge eftersom pågen myyyycket rutinerat helt enkelt interfererar bort deras vänsterytter som skall upp och täcka skott mot blå å våran back får öppen gata, vacker täckning framför målet dessutom.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Tarasov: Fick sy över ena ögat, i övrigt ok tror jag. han var med i ÖA live sändningen efter matchen,
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Monno: Hade vi fått Hanses då, hade vi spelat i SHL. Thats it!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Silly: Jag funderar lite å vadet som hänt om Hanses kommit vid första ryktet till Modo. Minns jag inte fel så var det väl när vi värvade Reideborn istället?

Nåväl. Jag fattar inte hur jag missat tidigare att han är så jäkla duktig med klubban. Tänkte aldrig på det när jag såg SAIK.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Tarasov: Han mådde bra vid intervjun med Allehandareportern. Plåster i pannan.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
locken:
Hur gick det för Jesper L?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Petosöjä: Han är ju riktigt bra i kväll men..... jävligt ovårdat spel som leder till onödiga utvisningar. Men det är ju min åsikt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Tarasov: En match är iallafall början på en trend ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Hanses lyfte fram Eidstedt som bäste back tillsammans med Brejcak och Hedman ikväll. Vad kan Hanses ha sett i Eidstedt som inte ni sett? Själv såg jag bara sista delen av 3e. F.ö. gött med seger!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Carl Lejonkräk:
Han kanske var bra idag såg inte matchen, men en match bygger ingen trend:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Robin Ztorken L: Bra match, inte mycket till offensivt spel men kändes faktiskt som att försvarsspelet var stabilt. Den känslan har jag inte haft på länge. Nyckeln var att det inte blev så långa byten, kanske pga boxplay, där vi kunde skicka ner pucken.

Oscar Öhman vill jag lyfta fram. Tycker han gör det riktigt bra!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
locken: Hedman bra??? Öh
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K:

Har inte koll på Karlin som person eller exakt hur han är som tränare. Tänker mest på hans resultat med Västervik ifjol och i år, så något verkar han ju göra rätt iaf.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: Han gör, och har gjort något väldigt bra med Västervik i alla fall, så någon egenskap besitter han ju.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Rytter: Janne är verkligen en defensiv klassback, Men vad har hänt med Hedman? Så här aggresiv har man väl aldrig sett honom, men ändå kontrollerat.
Riktigt jäkla bra....
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Äntligen fick Hedman göra poäng.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Rytter: Han ser ut att trivas med Skröder i alla fall, de hittar varandra bra. Ericsson hade jag glömt...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Carl Lejonkräk:

Fel igen av dig. Har inte med Skröder främst att göra.

Lyftet för Byron kom främst när Ericsson kom in och avlastade som center, han och Rundqvist fick dra ett för stort lass i 5-5, BP och PP. Nu får dom avlastning och orkar hålla en högre nivå matchen igenom.

Men tycker Byron har varit stabil hela säsongen, ligger rätt, vinner tekningar och leder vårt lag.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Tarasov: Nu är det bara åtta poäng upp till Timrå. Nu kommer vi!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Rytter:
Precis vi har fått lite medvind dumt att ändra. Vågar man tänka på vad som hänt för 15 omg sen om vi hade åkt på 7 raka utv!?!??
Kommentera

Sv: Modo - AIK 161221
Rytter: Aldrig Karlin. Även om han vinner Stanley Cup kommer jag att tycka att han är en rätt puckad kille som jag aldrig kan tänka mig vara en bra tränare. Sorry...
Kommentera

1785898 · »