1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480236 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Almtuna 2020-01-03

2019955 · » Till forumet


Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo: spelat i Kölner Hale senaste fem åren med en räddningsprocent på 93-91'ryktas till Sverige, 34 år
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: Alltså det är ju en fantastisk målvakt, eller iaf var en fantastisk målvakt, men är han bra fortfarande?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Trilske: Almtuna fick ofta spela upp i lugn o ro från egen zon, kom snabbt fram på kanterna och in i vår zon där de snurrade friskt och la många puckar mot mål, Modo stod inte upp i mittzon och forecheckade inte alls som de brukar, inte samma energi igår
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo: ser att Wesslaus kontrakt bryts, kan han vara på g tro?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Rytter: Såklart hänger det ihop, lika mycket som att en bra defensiv bäddar för en bra offensiv.
Dock kan man inte ta ifrån Canata att han är seriens bästa målvakt med råge oavsett försvar, att sedan Löven spelar riktigt bra försvar gör ju att Canata blir ännu bättre och det skapar tryggheten för försvaret att kunna spela mer avslappnat.

Modo behöver en målvakt som är så pass jämn i sitt spel att försvaret vet vilka avvägningar men kan göra för att det inte sa bli mål, nu kanske man försöker hjälpa sin målvakt extra mycket och därför blir bortspelade i egen zon.

Som sagt, Modo behöver en Målvakt, en back och eventuellt en forward men det 2 första känns viktigast
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Trilske:

Tror du har rätt. Tror cannata skulle vara mer mänsklig om han stod bakom vårt försvar som det agerade igår.

Kolla vinstmatcherna mot löven och Timrå samt matcherna där vi hade 12 raka. Då fungerade spelet i försvarszon då forwards hjälpte till och offrade sig och nästan alltid vann sin duell. Då såg lundin ut som en riktig toppmålvakt. Försvaret är inte bara backar utan de tre forwards har en stor roll i ett bra försvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Trilske:


Blir orolig inför varje match nu, vet inte vart
Modo står riktigt?
Spelat 34 omg och känns som vi har bara 1:a linan att lita på.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo: Det skadar inte med ett måls handikapp, tänkte jag i alla fall.

Men jag förstår att folk blir irriterade, trots vinsten, när man ser hur Almtuna lyckas bita sig fast i zonen och snurra upp Modos försvar gång på gång. Svårt att uttala sig om målvaktsinsatsen när försvarsspelet ser ut som det gör, men det kan inte vara helt lätt att vakta kassen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson: Ska man vara helt ärlig så tror jag Modo vinner matchen för att man får övertaget direkt efter 7 sekunder.
Almtuna var hetare, smartare och bättre hela matchen men vi får direkt 3 mål att gå på, det tvingar Almtuna till ett chansspel som höll på att ta dom upp till 3-3.

Jag är så sjukt förvånad över hur så många kan spela så långt under sin kapacitet, hade vi mött Timrå igår igen så hade det nog slutat på precis samma sätt som förra mötet, varför är vi inte bättre?!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo:

Min reflektion från igår

Tydligen svårt att leda med 3-0, måste va nån omedveten avslappning som gör att det blir så här.
Saknar även dom två bästa backarna, skönt att Norlinder kommer tillbaka till onsdagsmatchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
J F K: Åström är utlånad resten av säsongen, men går Modo till slutspel och Almtunas säsong tar slut så bör väl Modo kunna ta tillbaka honom direkt antar jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Hägga är beydligt mkt bättre än Sylwander i det är spelsystemet, de är ju helt klart. De är ungefär lika kantiga, men Hägga är har ju farten som systemet kräver.

Ska nån sitta så är det Sylwander, det är helt klart.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
J F K:

Jag är nöjd med att låta Max vara den junior som får speltid just nu. Han känns som den som klarar seniorhockey bäst, och kan flyttas runt i kedjorna då han är hårt jobbande.

Så jag tycker det är rätt att han får spela istället för LP.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Rytter: Ska man ta bort Hägga så faller det naturligt att sätta ihop Sylwander, Björka och Johan Forsberg. Förmodligen är det dessutom en bättre kedja än med Hägga.
I det fallet så kan Linus få spela i en annan kedja och i en helt annan roll helt enkelt.
Sedan känns väl Åström som den som skulle fått speltid i sådana fall, men han är väl utlånad resten av säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
hanzon:

Fast problemet är ju att LP inte kan ersätta Hägga. LP ska inte spela i en fjärdekedja som ska spela hårt och fysiskt och vara jobbiga för motståndarna, han ska inte heller vara inne och döda utvisningar som hägga gör. Så svårt för LP att ta häggas plats.

Håller med om att hägga inte håller måttet och vill inte se honom i truppen nästa år, men då ska vi ersätta honom med en spelare som klarar rollen och är en uppgradering på allt, en defensiv spelare som är snabbare, bättre spelsinne och en grym tekare vore drömmen mellan sylwander och björka.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Robin Ztorken L: Jag tror att Häggström bidrar mer på sidan av isen än faktiskt på själva isen, vad jag vet så är han omtyckt av lagkompisar, han har rätt inställning och är bra på att sprida energi, om det kompenserar upp spelet på isen vet jag inte men uppenbarligen tycker Björn det eller så finns det inga bättre alternativ i den positionen.

Häggström är en rollspelare och jag tror inte LP kan fylla den rollen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Robin Ztorken L: Han har 1 mål 8 ass, anser att Linus Pettersson borde ersätta honom snarast
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Costanza: Häggström bör/ska sitta på bänken nu.
Han håller inte här, i ett numera topplag, vad har han bidragit med så här långt??
Känns som han inte är bra på någonting, mest i vägen för alla andra.
Har han gjort en enda poäng?
Kommentera


Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Costanza: Greta är väl inte storbystad...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
J F K: Äh, sluta nu. Killen är nog fortfarande bakis. Det lyste "Storbystade Greta kommer att servera mig öl och annat kul" i ögonen hos alla kanadensare efter slutsignalen i Spengler Cup..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Monno: Och Tambellini får skärpa sig. Jag tycker att han var Ganska signifiktav gällande att spela svårt. Han passade bort rätt många skottlägen ikväll, trots att han har så bra skott. Jag tycker att en anledning till att det blir nonchalant är just att man slutar ta skott vid skottlägen, men dribblar ett par gånger extra osv.

Ta skott när man har riktigt bra skottläge och jobba på returer.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: Öhman sprider ju dock inget vidare i början av säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
RedNek: Ta på dig en MoDo-hatt och en guldmedalj och berätta vad du får höra för Västerbottenssanningar där på Olles. Jag kanske dyker upp där jag också. Var grymt att stå och hoppa med hela röda gänget i A3 Arena sist. Nu blev jag sugen på att ta tåget ner till hemstaden Ö-vik och hoppa lite till en 8-1 vinst.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
RedNek: Vi knäpper till dom där sura blötlöven med 3-0 i matcher i finalen! Sedan är det bara för er umebor att ta på er den finaste tröjan och riva umeå!!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Costanza:
Hahaha, ja det var verkligen roligt i klacken ikväll.
- Ska ut på olles imorgon å häva bira, känns bra att vara Modoit i Umå ändå, trots allt. Modo forever!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
RedNek: Kul att höra att ni verkligen lyfte laget i tredje! Bra jobb hela klacken!! Inte lika lätt att heja från TV-soffan i länet Twin Peaks där det ligger surlöv överallt. Gick ner och tvättade i alla fall mellan whiskeyklunkarna. Gav resultat...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson:
Nyss hemkommen efter matchen. Jag är jättenöjd med klackledarna: Roliga sånger & bra humör på alla på stå. Jag skrek mig hes, sjöng & kände samvaro. Tack alla på stå & definitivt klackledarna, tillsammans lyfte vi! Skål kamrater!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Ben Perrault: Vi vilade ju Norris och Toby och såg inte ut att ta i mycket i två perioder ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Costanza: värva ja, vila är nog inget alternativ
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Ben Perrault: Det du egentligen vill säga, är att vi kommer att pissa på andra lag när vi vilat och värvat klart?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
J F K: håller med alla här, skitmatch och under all kritik under 2 sista perioderna meeennn, vinner man såna här matcher visar det ändå på nåt, en sån här match hade vi loosat 1 el 2 år sen. Nu ska vi bara bli bättre o bättre och i mars/april är jag övertygad om att det ska mycket till om man ska slå oss
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
J F K:

Ja, tur att 2:a linan kom igång annars vete f-n om vi tagit poäng idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: Jag är fortfarande provocerad över hur vi genomförde matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Tarasov: definitivt Öhman, lite svårt förstå Hellkvist då han kört med samma backar match efter match, Öhman fick några minuter då och då, är väl bättre alla får speltid och inte som nu få vara med då andra saknas, ingen får självförtroende av att sitta på bänken, skadad visst, men innan dess fick han inte många minuter
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Monno: Kan ju förklara matchbilden litegrann iaf. Toby och Norlinder borta och sen Hedberg som faller bort efter halva matchen.
Cred till Wallinder och Öhman som gör en bra insats kring omständigheterna.

Jaja skönt med 3p iaf.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Costanza:
Jepp och han läser spelet väldigt bra, kan se både honom och Wallinder slå in sig i laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Trilske: Hoppas Anton Öhman får rejäla ryggdunkar i omklädningsrummet, för är det nåt jag gillar så är det spelare som visar toppklass även i motgång och inte gnäller och ger upp. Kan verkligen se killen avgöra mot FBK borta i höst.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Nucky: "Löjligt" var ett ord som jag mumlade för mig själv när jag konstaterade att Tamby hade 1+1 efter ~8 minuter.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Trilske: Migränattack på Hedberg enligt Allehanda. Kan förklara varför det var tvivelaktigt spel innan.
Skulle också ha svårt att försvara om jag inte såg ordentligt...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo: Håller med. Tror dock produktiviteten lossnar med ett bättre försvar. Nu blir det lite ängsligt, och jag tycker inte man vågar hålla i pucken och utmana riktigt, förutom förstakedjan som har så hög nivå att det nästan är löjligt.

Men 1-2 nya backar samt en riktigt stark målvakt så är vi iland.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: Ett par tre matchavgörande räddningar, helt klart (dock bra hemjobb av Öhman på ena friläget), men släpper väl 1-2 i "gubbhörnet" som känns som plockpotatis, men jag vet inte... Målvakterna blandar och ger.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
hockey_21: Precis, sen vet ju Häggström hur man slår Färjestad hemma med 10-3.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal:

Skönt att slippa vara favoriter. Förra säsongen var ju aik ha:s bästa lag någonsin. Hur det gick vet ju vi alla.

Man har inte vunnit nått innan man slagit ett shl lag i bäst av sju, oavsett ifall man går rent i serien.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Trilske: Hanses räddade poäng insikts perioden gjorde avgörande räddningar, ett par frilägen bl.a
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: Modo i sin bästa form är bättre än Löven, dock är löven alltid i sin bästa form, Modo inte så ofta så ser man det på de sättet så är Löven överlägsna och man värvar ju för att vara det också!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Bad_Brett: Vi har dock slagit dom tre lagen rätt bekvämt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: skitsnack, har han redan glömt förra matchen? Dock känns det som behöver modo bättre målvakt om man ska ta björklöven i en serie
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Bad_Brett: Det som känns så trist är ju att Modos adelsmärke denna säsong var ju bredden, minns första 20 omgångarna hur alla formationer var ett hot framåt och vid en del tillfällen så har defensiven varit superb, nu idag är det 1,5 kedja som kan bidra framåt och defensiven är slarvig och nonchalant, eller ja det är iofs spelet olika stort.
Hockeyn finns ju i laget men varför backar man 3 steg från den hockey man spelade för 1 månad sedan?!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Trilske: Luckner anser att Löven är helt överlägsen i allsvenskan, " inte ens Modo i sin bästa form har en chans" ja ser man till kvällens match stämmer det
Kommentera

2019955 · »