1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479941 inlägg · 4078 ämnen

MoDo-Almtuna 2022-02-16

2293982 · » Till forumet


Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Frontschwein: vi lägger ner fansens spelare och lägger pengarna på riktiga kanonbrudar till de spelare vi bygger på!
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Frontschwein:
Väntar bara på att alla skall börja skälla på dig😀
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nooky: och jag vidhåller att om dansken får rätt kamrat och fint familjeliv har vi nästa generations Skröder.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
TickledDonkey: Jo det syntes.
Konstigt att han inte åkte där?
3 st solklara grejor, Domaren sa bara till honom!
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
KB65: Du har helt rätt. Jag tycker också att vi visat att visat styrka mot bra motstånd och det är riktigt vackert att vi vinner så mycket. Vi har en grym grupp och en genialisk tränare. Men ibland kommer oron över mig, att vi inte ska klara att stå upp ordentligt mot de lag vi 'ska' slå ut innan vi möter HV/Löven. Men, återigen, du har rätt och faktum är att vi hela tiden lyckas trycka in en sen kvittering och vinna.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
TickledDonkey:
Var också på plats höll också på att få frispel på Sylwander. Blev förvånad då det hela började med att han fick en sjyst tackling som han lackade ur på, trodde han kunde ta det bättre.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Thors 22:
Den hinner du på lugnt! Försökte styra samma själv men brorsan jobbade.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Thors 22: högriskmatch tydligen, Bajens alltså spring fort ;-)
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Heyerdal: Blir tight för MoDo och ännu tightare för mej och sonen som först skall se gnaget mot MoDo och sen springa över till nya Söderstadion för att se Bajen vinna i svenska cupen. Vi får försöka lös halsduksfrågan :)
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
KB65: för de som inte noterat så börjar MoDos match mot Hästen kl 1500 på lördag och mot AIK kl 1400 söndag
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
TickledDonkey:
Jag kommer ihåg för några år sedan när han åkte omkring i ett helt byte och pucklade på allt och alla bara för att han tappat humöret. Det var hur tydligt som helst att han skulle åka på en utvisning och det gjorde han. Konstigt att han helt tycks tappa konsekvenstänket ibland.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Esox: Man kan ju vända på det där med slutspelet också, det finns ingen poäng att spela om. Handlar bara om att vinna, och det är vi bra på. Lägger oss extremt sällan helt platt i ordinarie tid.

Det enda laget som jag tycker tydligt har orkat mer än oss i längden är HV71 nere i Jönköping. Då vad vill dock ganska kort om folk.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Hakning-Henrik:
En rolig grej angående klubbor som håller. Tror det var Eastons klubbor som för några år höll för ”bra” Så efter det gjorde man så dem enklare skulle gå sönder.
Det är som med allt en business.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Heyerdal: den gick ju av.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Hakning-Henrik: tänkte på kostnaden då Tex gav bort klubban till nån grabb efter förra hemmamatchen, tror det var då, målvaktsklubban lär inte vara billig, möjligt den var defekt
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Fan vad jag älskar att vi har en riktig match-coach, som också är en slipad taktiker. Det är flera saker igår under match som inte hade hänt med en tidigare tränare, även om man kan tycka att det nästan är en självklarhet.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nu har jag inte riktigt scrollat igenom allt sedan gårdagens match, men:
Sylwander äventyrar MoDos 3-3 efter full tid. Var på plats på matchen, vet inte om det syntes på tv, men hade ett byte nån minut innan kvitteringen (har jag för mig) där han gör extremt idiotiska grejer bara för att han är lite putt. Hade domarna varit uppmärksamma hade de kunnat ta minst en av dessa händelser som en tvåa, och MoDo skulle aldrig hämtat ikapp. Vad är kraven på en kapten? Sådär håller inte en kapten på i min värld iallafall.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter:
Perfekt analys utav EJK som jag tycker gör jobbet varje kväll.
Har även en bra inställning.

Däremot ser jag gärna Ohlsson ihop med honom och Aagaard.
Antar att Jelisejevs hamnar i 1:a linan.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Esox: refererar till inlägget om anslutningen inför slutspelet. Det finns tid att vila och putsa på både på kropp och själ. Sen håller jag också med om EJK. Jag ser honom som en bra tvåvägscenter, bra spelförståelse och ansvarstagande. Däremot är nr 15 helt iskall men kanske kan han komma mer till sin rätt i slutspelet. - Även om jag fattar att det aldrig kommer hända så tycker jag OP och nr 15 kan få byta plats.
Även fast det är kul att vinna och vi ligger verkligen bra till i serien, så är jag orolig för 3-poängarna. I slutspelet är det inte 3 mot 3 och straffar. Räknar kallt med att D.B och Näsan har en växel till i det defensiva. Tycker båda har varit rätt svaga i egen zon den senaste tiden. Offensift är de fantastisk och jag är säker på ett Karlin får ordning på deras försvarsinställning till då vi börjar spela slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter: Lysande analys.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Gusse: Tycker spelet generellt är väldigt bra mot bättre motstånd. Vi har dock blivit straffade på individuella misstag ett par gånger mot de lagen. Borta mot KIK och BIK sticker ut.

Sen har vi ju rent krasst tappat 1 mål/match med tappet av Modigs och Aagaards frånvaro.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
KB65: Poängen trillar in. Men tycker spelet ser klart sämre ut nu än tidigare. Men är nog bara slutspelsnerver från mig.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Robin Ztorken L:

Han är ju ingen playmaker utan mer en stabil tvåvägscenter som gör sitt jobb. Han är varken superbra eller värdelös. Hade vi haft bättre spets på centersidan hade han varit perfekt som tredjecenter.

Tycker han får oförtjänt med skit, folk hade förväntat sig en poängspruta men det har han aldrig varit på högre nivå.

Så förväntade man sig en poängspruta och playmaker är man nog besviken. Själv tycker jag han prestar efter förväntningar, dock kanske lite i underkant och man hade hoppats på att produktionen skulle ökat lite mer på denna nivå.

Är vi kvar i HA nästa år så hoppas jag han tar ett steg offensivt eller blir tredjecenter.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Saleva: Samtidigt har han många goda intentioner i anfallszon men tyvärr måste han träffa mål när han skjuter.
Tycker han är en av få som söker skott i slottet istället från omöjliga vinklar ute i hörnen av våra forwards. Men sen blir han oftast bortplockad...
Samtidigt är det kanske meningen att vi ska spela så, våra forwards går väldigt djupt och backarna är de som tar avslut ganska nära mål i många fall. Aja jag vet inte.

En reflektion efter igår, rätt många tusenlappar som rök i klubbor. Finns det fördel med kompositklubbor vid tekningar? Annars är det kanske dags att ta fram en träklubba för viktiga tekningar så att den inte går isönder...

Ibland saknar jag träklubbor. Upplever att det var mindre petande med klubborna på handskar och motståndarnas klubbor förr om åren.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nucky:
Svenningsson måste verkligen skärpa till sig.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Robin Ztorken L: Håller med om att EJK och andrakedjan överlag är för slätstruken offensivt. Kanske McM kan väcka den kedjan alternativt placeras på en kant istället för Sven som jag börjat tappa tron på.
Han är en gnuggare som sliter kopiöst men har på tok för oskarpa avslut.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Heyerdal:
Intressant att höra andretränaren i modochannel igår angående det myckna resandet som var nytt för honom. Jag har inte tänkt på det så mycket men det är en gigantisk nackdel som Löven och MoDo har och som säkert kan förklara en del svajiga matcher. Vi sitter i buss när andra lag kan träna och återhämta sig. Till slutspelet blir det säkert mer flygresor istället.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nucky: MacM lär ju vara tokladdad för ett slutspel. Kul att han känns som ett nyförvärv, för många undrade nog lite vad vi har värvat där.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nucky: Nu kanske jag svär i kyrkan men en spelare jag gärna sett mer utav är EJK.
Tycker inte han är rätt man att leda vår andraformation för det händer väldigt lite runt honom, väldigt anonym i matcherna och liten produktion från hans sida.
Man hör aldrig hans namn nämnas i något sammanhang, vare sig bra eller dåligt.

Jag kanske har fel men det är vad jag tycker och hade betydligt högre förväntningar.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Icing-Ove: McM svagheter var just fysiska spelet, även fast han inte backade undan så ramlade han i nästan varje närkamp vilket vingklippte hon rätt rejält.
Om det blir bättre nu efter operationen lär vi får se ett helt annat spel från honom, för teknik, speluppfattning och farten har han ju.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter: låter bra kan behövas inför ett tufft slutspel däremot har jag fått för mig att vi ofta gjort sämre matcher då vi haft spelledigt fredag till onsdag och då menar jag onsdagsmatchen, har ingen statistik på det men ofta tänkt vad bra nu är vi utvilade fram till onsdagsmatchen men blivit besviken.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Saleva:

En fördel med att vi spelat några fler matcher än andra lag är ju att vi får luft i spelsystemet i slutet.

Vi spelar match mot HV 4/3, sedan är det 5 dagar till nästa match mot AIK och sedan ytterligare 5 dagar till nästa match mot Västerås den 14/3.

Har vi spelare som är slitna och behöver rehab i slutet så kan de vila matchen mot AIK och få en period på 10 dagar utan match. Sedan avslutar vi med 2 matcher där den sista är 16/3, och det är sedan 6 dagar vila innan kvartsfinalerna börjar.

Så det finns chansen till vila och återhämtning för spelare som matchas hårt eller har skavanker.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Gusse: Det här med formen är ju ganska intressant. Sett till hela säsongen så har vi ett exakt snitt på 2.00 och det brukar oftast leda till en topp 2 placering. BIK ligger på exakt samma snitt just nu men har även bäst form i serien sedan december.

MoDos poängsnitt sett över hela säsongen
September+Oktober - 12gp / 1.83
November - 9gp / 2.44
December - 9gp / 1.89
Januari - 7gp / 1.86
Februari - 6gp / 2.00
Totalt: 2.00/snitt

Jämförelse mellan topp 4:
December + januari
HV71 - 15gp / 1.80
MoDo - 16gp / 1.88
BIK - 14gp / 2.36
Löven - 14gp / 1.43

Februari
HV71 - 6gp / 3.00
MoDo - 6gp / 2.00
BIK - 6gp / 2.17
Löven - 6gp / 1.67


I övrigt så har vi bara vunnit en match mindre än HV71, men vi har väldigt många förlängningar.

Antal vinster:
HV71 32 av 41 matcher
MoDo 31 av 43
BIK 28 av 42
Löven 25 av 41
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Gusse:
Om så är fallet så skulle de knappast chansat att spela honom i det här läget. Han har linkat ut ett par byten efter att ha fått några smällar för att sen komma tillbaka nåt byte senare, inget att oroas över.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter: Kan Jelisejev ryska? Han är ju från Lettland och där har de ett eget språk. Han är ju född 1994, flera år efter att de blev ett självständigt land igen. Det är väl mer de som är födda när Ryssland (Sovjetunionen) ännu hade kontroll över Lettland som kan (tvingades lära sig) ryska?
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nått som oroar mig är att Sam har haltat ut från planen mer än en match. Och gjorde det igår igen. Ser nästan ut som det är knäet som är problemet. Jag undrar om han spelar halvskadad och det är därför ha sett sämre ut på senaste tiden. Inte alls samma kraft i spelet hos honom

Även om vi tar poäng så känns det som MoDos formkurva pekar lite neråt medans våra värsta motståndares går lite svagt uppåt. Jag hoppas det är en tillfällighet.
Och kanske är det bara bra att vi inte toppar formen för tidigt. Kanske jag som börjar se lite spöken nu när vi närmar oss slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter: ang Nikolaj så tror jag han har en del egna åsikter hur o med vilka typer av kedjekamrater han trivs bäst med, antar Karlin sätter sig o pratar igenom det med honom
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Foppatofflan:

Han var ju inte i OS samt att han blev klar flera dagar tidigare. Presenterades väl officiellt i Måndags och säkert klar någon dag tidigare. Så det gick nog snabbt att få honom på plats.

Vår Lett var ju fortfarande kvar i Kina den dag han blev klar.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Foppatofflan: Nikolajs är ju fortfarande i Kina på OS. Ryssen blev klar en dag innan och åkte direkt från Ryssland.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Foppatofflan: Nikolajs har ju lirat OS och har en bit att resa. Han bör väl rimligen få åka hem till Riga och plocka med sig lite grejer också.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Näsan: bra poäng!
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter: "Passa till Johnson så får du en assist" :)
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Monno: Ryssen i Västerås ser riktigt vass ut, baserat på att bara ha sett halva första perioden. Skumt att han kan vara på plats så tidigt. Hinken var inte säker på om letten kunde spela i helgen.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter: Jag tror absolut letten går in i första och man behåller andra som den är, sen om man vill skapa mer kvalitet i t.ex. andra så försöker man matcha andra line med bernhard och näsen som man gjorde ikväll mot almtuna för att göra den kedjan farligare, Alla snackar om att många kedjor ska producera men vi får inte glöma att vi har 2 av dem bästa offensiva backarna i ligan som sprutar in poäng och med ett bra offensivt backpar blir alla forwards 25% bättre, så jag tror man reglerar kedjorna inte genom att ändra i forwardsformationerna utan att ändra vilka backar man får spela mest med!
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
McCracken :

Nu var ju detta ett skämt som grundar sig i inslaget på CMore där Sylwander höll ryskalektion så de skulle kunna prata med Belov.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nooky: "Men får jag gissa går han in mellan Sylle och OP."

Berätta gärna vart det står att jag vill att han ska brunka 4e?
Det är en teori i att han inte är bättre än han var innan skadan.
Förhoppningsvis kan han producera, men det återstår att se.

Vad jag VILL är att han ska göra 3ppg och dominera. Men tveksam på den profetian.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Rytter: Slösa bort honom med Sylwander? Då är det bättre att han får skrik-tolka från båset.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Bad_Brett:

Jo det är nog rätt givet att man kommer testa honom där direkt. Men det som känns skönt är att det är Karlin och Jonas som har hand om laget. Märker dom att detta inte fungerar perfekt eller han har egenskaper som på egen hand kan lyfta en annan kedja och göra helheten bättre så kommer dom förändra.

Jag tror han kommer spela i första från start, men skulle gärna prova honom i en annan kedja vid tillfälle.

Egentligen borde han ju spela i fjärde med Syllwander som kan ryska så det inte blir några kommunikationsproblem.
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Trilske: Enig med ditt inlägg i sin helhet. Bra då behöver jag inte skriva nått! :)
Kommentera

Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Foppatofflan: Tror mycket på MacMaster, Aagaard och Jelisejevs i slutspelet. Alla tre verkar ha grispotential...Det är så man vinner och går upp.
Kommentera

2293982 · »