1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 20170117

1791259 · » Till forumet


Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
jeensen: Tidigare inlägg svarade jag på ett meddelande från JFK längre ner såklart hah.

Ygge83: Den spelaren ser helt klart ut att kunna lira :) Verkar var en trevlig snubbe med, fanns någon video på youtube.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
J F K: Inte sett det så, men du har nog helt rätt ! :)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Ogie Ogilthorpe:
Jag är hoppfull:) Mest för att jag tror att vi får 3 kedjor som kommer kunna få spel i anfallszon. Laget som det ser ut nu är bra, borde kunna bärga en topp 5 placering. formkurvan pekar uppåt. 9 treor på 13 matcher hoppas på nåt liknande de närmsta 13
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Tarasov: Om vi lämnar politiken lite då....;)

Vad tror ni vi kan klara av att få in för kaliber av spelare??? Jag är också oerhört hoppfull och optimistisk just nu. Känns som en tidsfråga bara innan Crosbys hockeybag anländer till ö-vik fpl....
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Tarasov: Ja, varför känns allt lättare en dag som denna?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
J F K:
Av nån anledning njuter man av vinsten en dag som denna, kan inte förklara varför :):):)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
jeensen: AJ verkar definitivt mer handlingskraftig än Svartvadet, men det är å andra sidan lättare att vara det när man blir lovad mer pengar. Jag tror att det sanningen är mitt emellan bättre förhandlare och mer pengar...

Dock kan man nog vara rätt säker på att förlängnigarna med spelare beror på att de vet att AJ är bunden i två år till. Jag tror inte att AJ som sportchef endast hade kunna knyta upp spelarna lika lätt. De hade helt enkelt inte stannat om de inte trott på honom som tränare. Plockar man bort AJ som tränare och han blir bara sportchef, ja då är jag inte alls lika säker på att hans jobb som sportchef vore lika lätt. Moment 22...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
modomille: Ok tack! Bra person / Företag :-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Robin Ztorken L: Enligt Amitiel så kommer pengarna från en person eller ett företag som en gåva.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
jeensen:
Nej han hinner "förmodligen" inte bli spelklar tills dess som jag förstod det på allehanda.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
modomille: Kan någon referera till vas AJ säger om kommande värvningar.
Verkar som vi fått losss en stor påse pengar, utöver Paris lön.
Var kom den degen ifrån?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
dempa: Japp, det var ungefär som jag skrev tidigare...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
dempa: Smotherman en helt okej värvning SHL mått mätt, HA mätt så är det en topp värvning.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
dempa: Verkar ha varit någon form av skada som upptäcktes vid en läkarundersökning i augusti som gjorde att han inte fick kontrakt med Iserlohn. Han gjorde sedan comeback i Monarchs/Thunderbirds i november och har spelat 23 matcher. Så förhoppningsvis har han kommit tillrätta med skadan och är tillbaka i samma form som under tidigare allsvenska sejourer =)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
jeensen: Smother en helt okej värvning med HA-mått mätt, men ställer mig lite orolig till att han inte spelat så många matcher denna säsong. Och endast 5 i AHL. Kul att det händer nåt iallafall. Nu väntar vi bara på centern..
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
jeensen: Tror ni Jordan spelar redan på Fredag ?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Vill inte vara sån, men vad tusan höll Svartvadet på med egentligen ? känns som Andreas har åstadkommit mer på denna korta tid än Svartvadet gjorde under alla år.

Detta skulle ha gjorts för LÄNGESEN. Svartvadet är en legend på isen men som sportchef körde han klubben i grunden.

Men men nya tider nu hoppas vi på några fler värvningar och SHL nästa år på Örebros bekostnad då dom verkar kass i år.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Carl Lejonkräk: Skulle söderut enligt höken.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Silly: Henrion nästa kanske?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Sven Tuta: Såg ej matchen idag men verkar ju inte vart en jätte miss ? skönt med 3p dock.

Om det stämmer med att dessa pengar finns så jävlar ja då kan hoppet finnas.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Amitiel: Grymt👍 Strongt att det finns sådana personer/ företag som gör en sådan grej. Två mille samt pengar över för DP, kan bli intressanta dagar innan fönstret stänger. Kan det vara ett försök ändå att kvala upp?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Sven Tuta:
Rykte säger gåva från person / företag för att förstärka laget så stämmer det så ska pengarna från Paris inte räknas in i dom 2 miljonerna.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Robin Ztorken L: Vad har hänt med dig! Positiva vibbar ifrån dig👍
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Silly:
Nu borde vi kunna laborera så att vi får produktion på 3 kedjor ist för 2..
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
hockey_21: Var kommer dom pengarna ifrån? Var DP så åt he......: dyr? Om det stämmer att AJ har fått två mille att shoppa för, är det en satsning ändå att försöka gå upp redan i år?
Man får tycka vad man vill om AJ men han får ändan ur vagnen i alla fall, bra värvning och kontraktskrivningar
Kommentera


Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Amitiel: Fantastiskt spel av Hanses som bäddar för en skön vinst. Bik hade en del vassa lägen som Hanses avväpnade .

Överraskande i mina ögon med tre poäng dock inget stånd för mig iallafall😆😆😆😆
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
När vi är igång får vi gärna sno Jonas Rönnqvist framför Almtuna och Luleå.

Vem som blir tränare och vem som blir sportchef får Jonas och AJ göra upp om 😊
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Silly: Om vi hade fått loss 2 millar så borde vi ha minst typ 1.5 millar kvar efter smotherman
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Tarasov: Täta bakåt, en chans framåt som satt.
I övrigt helstabilt försvarspel och en suverän målvakt
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Supertrött:

Då kan vi med andra ord räkna bort Timrå också från utmanarna?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Silly: Minst en center, sen behövs ett seniorlag för att ens ha chansen till SHL.
Kommentera


Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
hockey_21:

Men vi måste fortfarande ha minst en center till..
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Silly: Enligt madhawk har modo fått loss 2 millar att handla för!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Mer att jubla åt ?....

Nu är han på väg in...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Blake: Ja ta mig fan. Detta var imponerande, skapa en chans göra det målet och sedan hålla tätt.
BIK lyckades inte komma fram till några superfarliga lägen, under hela 60 minuter.

Kan bara älska vår #11, vilken kämpe
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Steken84: Att wernblom tar en sån idiot utvisning det är nog jävligt. men en rutinerad. fy ffffff-
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Blake: Byron slänger sig med huvudet före och täcker skott. Det är en kapten det.

Blev lite oroligt på slutet men vi hade jäkligt bra koll i 3dje annars. Från att förlora typ 100% av 3dje perioderna är vi numera master killers! Det är kanske ingen rolig finhockey vi spelar. Men som Modoit tar man alla segrar man kan få!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Blake: Sedvanligt firande av bortavinst! Grymmt!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Blake: Årets 3:e lättaste seger efter dom 2 mot Timrå ;)

Nämen starkt att åter igen studsa tillbaka efter en förlust och framförallt starkt att kunna spela disciplinerat och vinna mot ett bättre lag!

Well done
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Monno: Helt kanon i kväll, inte för att bik träffade målet så ofta.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
NuMo: Härligt att få nolla inför fullsatt. Hanses! Kungen!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Biljaletdinov: Riktigt stark och imponerande seger med tanke på vad vi ställde på benen :)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Biljaletdinov:

Vad vi backade. Tur att de sköt så dåligt. Jaja. Vi vinner och det var verkligen disciplinerat, även om jag tycker vi sjönk för långt.
Kommentera


Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Biljaletdinov:
Såg bara sista 15 min men spela de så bra försvar hela matchen?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Monno: Hanses är duktig på hockey!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
Biljaletdinov:
YES!!! vilken jävla tomte till kommentator på sr radion,
märkte inte ens att dom vann.
MEN GÖTT!! :)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 20170117
NuMo: åh fy fan, ät taggtråd nu
Kommentera

1791259 · »