1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480196 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21

2395494 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Trilske: tufft för materialarna efter matchen, först tvätta MoDos uppsättningar sen Biks ( som drog till Östersund ) o sist vänta in AIKs från Umeå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Heyerdal: Reagerade faktiskt över att han skymtade förbi i bild när dom zoomade in båset, märklig placering för en journalist som ska bedöma matchen tänkte jag.

Men det hade förklarat betygen på vissa spelare...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: intressant artikel i ÖA idag, Hägglund följer MoDo från tidig morgon till sen natt den dag de mötte Bik !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Jan-Erik :
Det väl bara vilken poängtakt han håller, Woods får öka förväntar mig 80-85
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Jan-Erik : Om man var lite observant under pausen igår när höjdpunkterna rullade kunde man se att han sjabblade till det rejält vid SSKs ledningsmål, men folk har väl fullt upp med att stirra sig blind på poängen ;-)

Kamperar å andra sidan ihop med Marcus Ericsson som är någon assist ifrån att peta Conny Strömberg från tronen som tidernas assistkung i hockeyallsvenskan.

Man kunde haft sämre omgivning...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
puffe2: Mange med skottet. Han fattade att man skulle åka mot mål och ha klubban i isen när man spelade med foppa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Jan-Erik : Annars vore Zuccarello en fin ambassadör för att avgöra sista matchen denna säsong, trodde ju på Mannberg, men kan väl ändra mej
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Jan-Erik : Ja, Magnus Häggström gjorde väl 6 mål inom ganska kort tid när han fick spela med Peter Forsberg.. När Peter försvann blev det inte de där 40 målen man GISSADE, förvånad? Inte jag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
M Horava: Notera att Mac Master GISSAS landa på 46 poäng. Ger inte mycket för dessa prognoser. Se bara på exmodoiten Zuccarello Aasen. Han har vid 35 års ålder inlett med fin fina 10 poäng på 5 matcher och bums så är prognosen att han när NHL-säsongen är slut landar på 164 poäng, något ingen har nått på massor av år och skulle innebära mer än en fördubbling av förra säsongens skörd. Om prognosen stämmer så måste han smugit runt i Ö-vik och hämtat in mängder av vårt vatten...www.eliteprospects.com/player/10881/mats-zuccarello
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
grimiss: Tar gärna in en center som kan lira ytter som sista pjäs. Han får gärna heta Sam, men killen sitter nog säker i Jönköping med tanke på sin låga prislapp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
bollan123: hur många bilder får man lägga upp vid sm-guld? 3.5?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
bollan123: Lägg ner, boomer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: Rev ner whiskeyhyllan när Ingman hittade sin inre Foppa och tryckte in den stenhårt i bortre kryllan!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: Ja, ni borde skämmas, vara glad efter 7-0 är nog att förhäva sej lite
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
bollan123:
Jag och Icing-Ove. Vi var segerrusiga igår kan jag lova.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
KB65: Okej men då ska det vara så här konsekvent och inte en gång var femte år. Men får jag fråga dig då varför vi aldrig lyfte fram Woods på samma sätt när han gjorde hattrick emot Löven? Eller när Tikkanen höll nollan? eller när Tex höll nollan? Eller den gången innan Aagaard gjorde hattrick? Eller måste man vinna med 7-0 emot AIK för att det ska bli så här? 😵
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
bollan123: När vi går upp i SHL är det 50 eller 500 videos
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
KB65: Håller med, men små marginaler i hockey. Hade AIK gjort mål på Aagaards korkade utvisning i andra, kanske matchen vänt. Då hade hjältarna dansken o Gudlevskis kanske varit föremål för spott och spe idag. Supportrars flip eller flop hänger alltid på en skör tråd
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
bollan123: Är väl skitsamma vem motståndaren råkade vara - vi firar våra egna. Fredag, 7-0 och där flertalet mål åkte rakt upp i kryllan. Släng för all del upp en massa material i mitt tycke.
Nu väljer de att lyfta fram just Aagaard för sitt hattrick och Gudlevskis för nollan, hur konstigt är det egentligen?

Eller ska de lägga upp en resultatbild och hålla käft till på onsdag, när vi har nästa match?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
SKiLMY: Ja precis 1 segervideo går bra men 5? Nej vi vann inte emot Löven eller Timrå i sista matchen i en bäst av 7.... Vi vann emot nästjumbon AIK...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
bollan123: det är väl kul att kunna få vara lite glad en stund? Alltid ger det väl ett leende åt någon av att se segervideos på MoDo. Skrolla vidare nästa gång, ett tips ☺️
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
jonsson: Bra utförd match igår och alltid kul med vinst men vem rattar egentligen MoDos sociala medier? tycker det blir lite fånigt när vi har lagt upp 5 videos/bilder på instagram utöver bilden på resultatet. Vi vann emot nästjumbon vi tog inte sm-guld.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
AIK:s tränare, Anton Blomqvist, höll inte igen på kritiken efter förlusten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Gusse:
Bör vara lite sämre men tror inte det kommer påverka väldigt mkt tror vi är topp 3 även efter november
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
KRB: Nu blir det spännande att se vars vi har Modo nu när vi börjar få ett gäng bortamatcher. Man visste att vi är väldigt hemmastarka. Men hur mycket av det spelet klarar man av att ha på bortamatcherna?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Zource:

Jag är också glad över att Modo var bra över tre perioder, det där var tyvärr ingen bra värdemätare då AIK var urusla helt enkelt, fortsätter de sådär hamnar de t.o.m. långt efter nykomlingen i år…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Saleva: Haha! Detta är det värsta som kan hända. Det är kört nu. Sälj av laget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: Roligt att se att MacMaster gissas landa på 46 poäng på elite prospects. Hoppas att han får vara skadefri. Unnar honom det. Fortfarande tråkigt att han fick en skitsäsong förra året.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Gavelo:
🤣🤣
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Zource: ser att tremålsskytten heter Aagardh Hansen numera eller om det var tvärtom !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Zource: Visst gjorde vi det underbart bra igår men man får inte glömma att AIK saknade en handfull bärande spelare.
Nu vet jag inte om dom är så dåliga ändå, eller om det faktiskt var vi som gjorde dom så klena, oavsett var det en helgjuten insats från våra grabbar!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Grymt imponerad över Modos insats igår!
Måste säga att jag är förvånad över att Modo inte slutade spela och lät AIK göra sju mål sista minuten. Det är ett steg framåt! :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Rytter: denna spelare vore kanske något, tuffhet. Right. Och kan göra mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: 7 långhylsor han jag med innan jag somnade, vad blev slutresultatet ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Bad_Brett:
Kanske lika många poäng men tyckte inte han stod ut även om jag tyckte något fanns där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Charliejfz: Tack! Låter som att vi vunnit nåt. Får vi öppna Plånkan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Icing-Ove: Grattis 😁
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: Ingen är väl i ärlighetens namn förvånad? Han gjorde lika många poäng som den mytomspunne Sam Vigneault i slutspelet. Hade gärna sett man gett honom en ny chans, men samtidigt hade jag ju inte bytt honom mot AP så...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Werner: Jävligt glad att man är MoDoit! Totalhockey ikväll. Imponerad av alla grabbar. Det är inte ofta...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Icing-Ove: Karlin har blivit hörd! Vinner vi första nu är det 96% chans vinst framöver 🤪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Werner: MoDo gjorde som du sa och som vi alla ville. De tuggade på bra och är förbannat skickliga med pucken!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Icing-Ove: min bön hördes in i omklädningsrum 🙏😁 bra match rakt igenom i 60 min wihooo livet leker igen ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: Synd han körde en fuling på MoDo ifjol och kom till Övik skadad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov:
Mcmaster är inte så tokig när han får vara frisk
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: Han somnade tidigt ikväll ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Icing-Ove:
Ja seger borta mot Färjestad skall firas
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Bad_Brett:

Ja precis. Marenis kommer nog inte ösa in poäng likt han gjorde i VH förra året. Men i tuffa matcher och ifall han bygger vidare på detta kommer han bli väldigt viktig. Har ju dessutom skills för att blixtra till och bryta mönster och avgöra matcher. Höll ju på att göra ett riktigt snyggt idag när han lurade försvararen och bröt in på mål.

Känns som Hinken och karlin adderat det som saknades förra året i form av rutin och tuffhet. Sedan en back och forward på detta så blir det intressant. Fast helst skulle man vilja ha center + klassforward (högerskytt) + back. Då skulle vi kanske kunna utmana på riktigt och tåla skador. Tänk om big Dick går sönder då är det kört i ett slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: Skjuter raketer från balkongen nu i centrala Umeå. Måste visa vilken klubb som är störst! MoDo kommer med tre färger, inte två. Redan där kan vettigt folk fatta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Bad_Brett: Håller med, Marenis börjar se riktig pigg ut. AP är klockren!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Bad_Brett:
Gavelo brukade knäppa en bärs innan MoDo gjorde mål..... förstår att inte är så aktiv i matchtrådar en dag som denna🤣🎊🎊
Kommentera

2395494 · »