1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540574 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Säsongens mest solklara holding på AIK:s 2-2-mål. Surrealistiskt att domarna friar den.

dempa: Messmör tillverkas i Haninge numera🙈

modomille: vet inte om du menade att det var den snyggaste tröjan vi haft, eller om du citerade modo hockeyshopen som uttryckte det så, med ett frågetecken.

jag älskar den snedställda MoDo-loggan från 90-talet. Men tröjorna från 91-92 som vi använde i 0-6 torsken denna säsong är ju snyggast för de är RÖDA VITA GRÖNA.

Denna 93/94 variant som lanseras i Foppaboxen är ju RÖDA VITA GULA.

SÅ gott är inte messmör.

{5647}:

Målrikt på Hovet

{7426}: Ölunds situation är obegriplig. Har han dispens för att spela med vit blindklubba, Hur fan lyckas han inte se domaren där? Precis som vid tackling I huvudet så "drabbas" spelare med dåligt spelsinne.

Trilske:
Va fan håller Luleå på med, övertaggade?

{7426}:

Nej har inte sett situationen.

Men lyssnade på Sanny & Svensson och där var man väl inne på en match och att den inte gick att jämföra med exempelvis Dyks avstängning?

Finns som sagt förmildrande omständigheter med Klasens situation då det är domaren som ställer till det för honom.

Klippet som cirkulerar på klasen är rejält nedklippt.

modomille: Oj. Det ser ut som saharaöknen genom TV:n

{10015}: Ska ändå vara typ 6000 på plats men ja borde vara mer.

Trilske: Ja jag håller med. Men varför är Ölund 3 matcher och klasen 0? Har du sett situationen med Ölund?

Tarasov: Ja okej då den var rätt rolig faktiskt 😅 kan dom hålla den nivån är det bara roligt men att skriva "värvad från annan klubb" är bara larvigt

Nucky: 2-2 i matcher och hetaste kvartsfinalen i slutspelet, men inte en kotte på plats på Hovet. Förstår inte hur AIK kan ha så jäkla lågt intresse.

{7426}:

Såg situationen med Klasen live och jag förstår varför han puttade bort domaren.

Allt börjar med att domaren stoppar upp pucken vilket gör att Klasen hamnar i tidsnöd eftersom han inte lyckas lirka ut pucken mellan domarens skridsko.

Till följd av detta hinner lövenspelaren upp honom och kampsituation uppstår, domaren står fortfarande kvar på samma ställe som ett mähä.

Djurgården hade väl även tagit ut målvakten så det var rätt bråda tider att få lös pucken innan fler lövenspelare kom till undsättning.

Gissar att domaren själv insåg att han ställde till det rejält för klasen och låg till grund för att situationen uppstod, därav något förmildrande omständigheter.

{7426}: Gick liksom att läsa mellan raderna där men som nån tidigare sa, man ska vara lite barnslig det blir liksom lite roligare på någe vis..eller nått, ja.

Gewe: Låt dom hålla på.
MoDo - TIK behöver mötas i slutspel för att bygga på rivaliteten. Vi pratar fortfarande om slutspelet 06/07 men det är snart 20 år sedan😬

Gewe: Jag ser inte nånstans där jag benämner mognadsgraden i inlägget?

Vad jag vet pratade jag om 💲?

Tarasov: Har själv inte sett den så jag får till att göra en okulär besiktning då😅

Tarasov:
Man måste ju få vara rolig på slutet av säsongen,
När man har suttit och varit orolig hela säsongen :-)

Greg P: tack.

Gewe:
Tycker Timrås var lite smårolig jag

{5647}: Mer gruff i svensk ishockey!

{7426}: Ja nu är väll inte modos sociala media ansvariga inte så mycket mognare själv men kan tycka att det är lite beige med en hype video helt klart. Jättebäbis varning på båda två som sköter erat och vårt content.

{7426}: Det är fan sjukt att Bernhardt och Näsén är det backparet med näst mest istid i ligan i år

{5647}: Påtal om påstraffning gällande domare. Såg du Klasen?

Ölund får 3 matcher.

Klasen 0.

Förövrigt. Kul att Timrå lägger upp en hypead video om att värva tillbaka Walli - Dom la mer pengar på videoredigering än Eriks lön.

{7426}: Nu tycker jag avstängningarna ikväll i AIK-Mora är för långa, men vad är det för fel på hockeyfolk? Staffan Kronwall tycker att det är att döda känslor att inte tillåta slagsmål, Thornberg tror att spelarna missat att det hela säsongen stävjats gällande slagsmål efter perioden, Brynäs hela ledning har missat att man inte får åka på domare osv.

Är hockeymänniskor helt enkelt lågbegåvade?
Jag menar. Det är väl mer fysiskt spel i rugby och handboll, men inte fan behöver de pucklar på varandra för att det ska vara känslor. Hur svårt kan det vara att förhålla sig till reglerna och tolkningarna som redovisas innan säsong?

Jag återkommer till att avstängningarna var för långa. Kanske hade det räckt med att Muzito får en match, typ.

Det där med böter är dessutom oftast helt galet då supportrarna snarare skulle samla ihop till mer pengar så förövaren går plus. Knappast ett straff direkt...

Greg P: Här får du en dänga du kan vagga dig till sömns med. Snart läggdags. ❤️

Greg P: Bästa säsongen tar fart när den vanliga tar slut.

Från Hörnefors: Du verkar ha full koll på BUP-köerna iafl. Hoppas dom hjälpte en stackare i hörneforsbo till slut.

Padrone78: Öppet mål men jag ska bättra mig =) efter imorn blir det paus med när vår säsong tar slut.

Greg P:
Oh fy fan..!
Drömmer Karlin om Psykopater?
Undrar om han drömmer om Breivik?

Smurfen: Det är synd om honom, har ett uppenbart självskadebeteende, hejar på löven och hänger här. Det är långa köer till Bup, så inte lätt att få hjälp.

Smurfen: från deras officiella hemsida

"Efter en ettårig sejour på annan ort (?rodroM) vänder han tillbaka till Timrå IK!"

kul att det käbblas lite :)

Padrone78: varför är han inte portad? Vad är poäng med att ha en blötrövare som rantar om Övik ? Ärligt talat på ett rätt nedsättande sätt. Enormt tröttsamt.

Padrone78: Han som verkligen OGILLAR Ö-viksbor och MoDoiter men ändå hänger han här hela tiden !!!!

Konstigt beteende

Greg P:
Tror mer att han kommer att gå som lärling hos vaktmästaren

Greg P: Vad trött du är. Kan du inte ha lite finess åtminstone.

Greg P: Jo, men hamnar de i Övik så kommer de inte vara arbetslösa länge.
Övik behöver massor av kompetent arbetskraft och är den kommun i länet med minst arbetslösa.

Greg P: Nä tyvärr där har du fel , dom hamnar i Umeå !!!

Tarasov: Är väl i örnsköldsvik alla arbetslösa i samhället hamnar...

Greg P:
Tror det är klart med ass alla pojk och flicklag så vi har tyvärr inte plats

Bad_Brett:
Stråhle får sparken och bli ass i Modo nästa år!

Karlin drömde om att jobba med han.

modomille: Hupp! Då få jag köpa öl i Tyskland i fortsättningen, så man inte riskera sponsra Timrå med ersättningsbara tomburkar.

JoakimE: bra timing också. Väldigt många får väl skatteåterbäring nu efter påsk. ;)

Sigge:
Köpt! :)

M Horava: Du borde bry dig, så länge Oskarshamn är ligan har alla andra ett frikort.

Sigge: Smart drag av vad jag antar försäljningsavdelningen. Se och lär Timrå så slipper ni åka och samla pant.

bengt88: Enligt uppgift såldes det för 500.000 första halvtimmen! MoDo-febern är fortsatt stor i Ö-vik.

{10522}: Snyggaste tröjan vi någonsin har haft?

{10522}: Men du! Riktigt bra pris ändå, hoppas att man får in mycket pengar nu och kan göra en riktigt bra satsning till nästa år

JoakimE: nyversion av fjällbrynt-tröjorna. ;)

« · 2679725 · »