1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540043 inlägg · 4138 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Jag kan hålla med om att det på tv bara såg ut som kinden.
Jag minns intervjun och det var därför jag skrev det. Blev tvungen att kolla upp det igen.

SPOODI: han är ju avstängd på Brynäs sida redan,

{10585}: Är du med i ÖA idag? Pixlad bild..

{10585}:
Gör en ny välling och byt blöja så kanske du är på mindre dåligt humör och gå o lägg dig igen.

Bad_Brett: nejdå man blir inte avstäng här Tarsov är för snäll. Jag borde nog ha blivit avstängd några gånger heheh

JFK tydligen inte jag hade fel mb

SPOODI: Var det bara det?

"Resultatet blev omkring tio stygn på ena kinden – men också ett par stygn ovanför högra ögat."

Jag gissade att det där med över ögat rimligen Var nära ögonbrynet. Vad tror du?

{10585}: Gissar att du blir avstängd inom kort. Hoppas ditt gästspel här var givande!

Costanza: Jag får väl säga vad fan jag vill och du får väl blunda om du inte tycker om det. Killen är både längd och storleksmässigt en fjant, sen sätter han sig ofta i situationer där han lyckas bli skadad. Han måste upp med huvudet lite och tuffa till sig. Flera hjärnskakningar och skador för att han inte kan lyfta blicken.

Larviga anklagelser för övrigt om AIK:are. Kanske Modo AIK:are i så fall.

Varför kan ni inte bara diskutera? En jävla massa bråkstakar här, påsklov på hela bunten?

{8225}:
Good point!
Beviljas! Nästa mål? Bonden? Avslag!

{10585}: eller tur beror på hur man ser på det

{10585}: Börjar misstänka att du är AIK:are, användaren Bondegnagaren af Byhåla på Svenska Fans kanske. Samma språk. Kalla en egen ung MoDo-spelare för fjant efter skridsko i fejjan får mig att tvivla på att du är MoDoit. Gnagare som ser i SHL i Ö-vik kanske? Du får ta illa upp, men får tagga ner lite med skitsnacket här. Fattar att det ger dig nånting, men forumet suckar.

JoJo2613: Den killen har en djävla otur.

{5647}: kinden var det

{10585}: Såhär såg det ut när han kom tillbaka i andra perioden. Efter han gick av runt halvvägs in i första.

{10585}: Ska upp vid ögonbrynet så det rann blod ned i ögat. Han kunde inte spela med då han inte såg med ögat.

Jag hade också haft galler om jag vore honom.

hockey_21: Hade han fått sytt också, ajjdå. Då förstår jag.

SPOODI: Skulle också kört med galler om jag hade haft ett stort färskt ihop sytt sår på kinden hah. Inte skulle jag vilja råka slå upp det i en närkamp mitt under matchen.

{10585}: Man syr för att huden ska få växa ihop, stygnen kan lätt lossna för att dom är så spända.

SPOODI: Omformulerade så det passar den känslige ;=)

{10585}: kan du snälla tagga härifrån eller börja bete dig som en människa?

SPOODI: Varför spelar han med galler om jag får fråga? Skridsko upp i ansiktet är väl inte farligare än ett litet sår. Bröt han käken eller nåt?

Costanza: då var jag inte ens tilltänkt hahaha

SPOODI: Galler-glin! Minns då 17-åringarna Werner-Foppa-Näsan åkte runt och drygade sig i Elitserien. Three Crazy Amigos!

{5647}: Norén spelar med galler ikväll! Ser ut att vara typ 15år han är verkligen kort

Bad_Brett: Jag gillar ändå Gradin. Verkar alltid jobba hårt, tar defensiven, spelar fysiskt och är duktig framför mål. Tyvärr är han på gränsen till att platsa.

Liss år latare och sämre defensivt, men har vassare skott och lite bättre teknik. Inte heller helt given på fyra kedjor då han bänkades av Garpen, men har fått mer förtroende av Holmqvist.

Jag tror Gradin gjort betydligt fler mål nära mål på styrningar och returer medans Liss skjuter längre utifrån.

Bad_Brett: Gradin och Liss är ju verkligen inte lika för fem öre. Gradin gör sina mål i inre slottet

Koff: Näe, givetvis inte, men vet elaka föräldrar som påtvingar barnen sina egna sjuka böjelser. Kan ta upp till tonåren innan frigörelseprocessen gått så långt att man ev. orosanmäler sin pappa som ville göra en till Leksing(bara ett exempel, finns andra avarter, lex Timrå-barn i Härnösand).

Därav att jag var frikostig med ett klubb-byte

Vi kanske överdriver här inne om hur dålig Bernhardt var. Statistiken visar ju att han var bättre defensivt än Näsen.

SPOODI: Gradin är ju tyvärr en one-trick pony. Blir lite overkill med både Gradin och Olle Kiss.

{8225}: här ska de inte bytas! ;)

KB: Har du för de andra spelarna också?

malkin: Bra idé, dessutom borde man bara tillåtas byta klubbtillhörighet härinne, max en gång per liv

KB: Överens.

{9315}: Inte 100, men borde stämma.

Borträknat insläppta mål i öppen kasse:
Bernhardt 39 (2 i PK)
Näsén 37

{10585}: det är minusmål, så det borde vara inräknat öppen kasse. har inga siffror som visar antalet mål i öppen kasse spelarna har varit inne på dock, men det borde vara till bernhardts "fördel" eftersom han ofta är inne när modo tagit ut målvakten.

Gradin extraforward för Djurgården igen. Vet inte hur mycket poäng han behöver göra för att få starta. Märkligt

{9315}: Är det där utan mål i öppen kasse?

{9315}: Det var roligt att i princip alla Bergs mål såg precis likadana ut, smyger ner på högerkanten och skott i första kryllan. Hoppas på mer av samma nästa säsong.

Bernie skulle må bra om våra forwards var lika bra på att fusk-screena som alla andra lag, mer tid på blå.
Tror kungen löser det.

{9315}: Ska man vara sån så ligger ju hela laget inne på fler mål, chanser och allt möjligt bakåt än framåt när man slänger en snabb blick på siffrorna. Reflekteras såklart väl i målskillnaden.

Aagaard, Dickinson, Woods och nätt och jämnt Berg är de enda som sticker ut i positiv bemärkelse, i den ordningen. Näsén är nära pga hög offensiv output.

Sörjer man för övrigt över Dickinson så tål det att påminnas att Dansken är fortsatt vår mest kompletta spelare åt alla håll. Josh och Riley nära därefter.

malkin: tänker du på dom som är blockad av Brynäs sida bla? ;)

Tarasov: intressant att titta på pdo, där bernhardt var sämst av modos backar. modo sköt alltså 6,7% när han var på isen, att jämföra med berg, när han var på isen sköt modo 10,53%. kan mycket förklaras med istid (svårare att hålla hög skottprocent ju mer man spelar) och att berg sköt bättre denna säsong. det var väl det som jag tycker var bernhardts största svaghet i år, han fick inte igenom skotten.

bernhardt sticker inte ut alls om man tittar på räddningsprocent bakåt där han ligger i mitten av packet. alla ligger dock relativt lika, så den enda slutsatsen jag kan dra av det är att modo inte är sämre defensivt med bernhardt och näsen på isen än utan, det är jämnt skägg, vilket också baklängesmålen visar med hänsyn till istid (utan att för den sakens skull titta på hur mycket istid spelarna spenderar i olika zoner, vilka zonstarter man får... överkurs)

bernhardt låg på över 10% i skottprocent förra säsongen, i år på 3,7 eller nära det. kan han lägga sig i mitten av det samtidigt som han får mer skott på mål, ja då kan han vara runt 30 poäng, det ser jag inte som en omöjlighet. i år var det två backar som hade mer än 30, pudas och persson. (för den nördige så hade tömmernes exakt 30 poäng). ändå okej sällskap, dom tre.

det roliga med statistik är att man kan vrida och vända på det för att få det att passa ens egen synvinkel :)

Tarasov:
Med tanke på att det är deras första säsong i shl på länge så har dom gjort det bra. Dom kommer nog inse själv vad som behöver göras bättre och kommer träna som fan i sommar (hoppas jag).
En säsong är ingen säsong.

*1921*: Inget fel med pessimism egentligen. Behöver inte exklusivt vara ett ställe för hejaklack och gladoptimism ur den synpunkten, men det handlar ju lite om med vilka ingångsvärden man går in med. Maler man på om samma sak hela tiden utan någon vilja att ta diskussionen på något annat sätt än ens egna premisser så blir det snabbt tröttsamt. Väldigt tröttsamt.

Hur är det nu, kan jag blockera användare så man slipper att se deras inlägg?

{9315}: förlåt, jag kollade på fel rad. 30-60 minuter ungefär mer i egen styrka.

{10585}:
Corsi…. Bernhardt/Näsen bäst bland backarna. Skulle vi ser urspel ut egen zon gissar jag att de är överlägsna.

{10585}: Du har missförstått poängen med det här forumet. Vi kommer hit för att få uppleva Modo-gemenskapen utanför arenan, dygnet runt och året runt. För att glädjas tillsammans vid framgång och peppa varandra i motgång. Vi diskuterar och bråkar ibland, men vi förenas kring att vi älskar samma lag. Ibland uttrycker vi frustration, men pessimism och sågningar är undantag. Inte ett default-läge.

Gavelo:

bakåtmål

bernhardt 46
näsen 42
runblad 39
brickley 38
berg 29
rubins 28
folin 16

eller om man hellre vill räkna per match

bernhardt 0,88
näsen 0,82
rundblad 0,75
brickley 0,73
rubins 0,64
berg 0,55
folin 0,36

ska man dessutom räkna in istidsfaktorn så är skillnaden mellan topp fyra väldigt, väldigt försumbar. bernhardt spelade 50-100 minuter mer totalt sett över hela säsongen i lika styrka jämfört med dom andra tre så att han har något högre är naturligt.

KB: Gjorde lika mycket poäng i spel 5-5 som den fantastiska Pudas.

Koff: Timrå är sällan med...

« · 2683483 · »