1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 539980 inlägg · 4137 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Holmen är inte längre tröjsponsor för MoDo - de sponsrar av oklar anledning Skellefteås tröja i stället. Märkligt...

KB: du har rätt, jag har fel - jag menade Monitor! Inte Holmen. Skäms..

{5647}: Det vore bäst om Halmstad Hammers gick upp. Västkusthockeyn behöver ett lag i HA. Efter Frölunda är det totalt dött kring Göteborgsregionen. Alla dugliga juniorer dammsugs av Smålandslagen. Det är inte jättebra.

dempa: Har även hört att ERP monitor kommer gå in med mycket om Hudik lyckas gå upp.

Heyerdal: sponsrar väl Skellefteå?

dempa: Holmen är ju MoDo, sponsrar de MoDo tro?

{5647}: Piteå har max 600 på sina matcher så nej tack. Jag har källor som säger att om Hudik går upp kommer man satsa, ägaren till Holmen kommer sponsra stora summor.

SPOODI: Piteå har varit publik eller organisation för att gå upp har man sagt, så jag tror inte de kommer acceptera platsen ens om de vinner serien.

{5647}: vill ha upp Piteå men Hudiksvall funkar också! Gynnar norrlandshockeyn! nnVi behöver färre smålandslag i de två högsta serierna

Nucky: Kvalserien till HA verkar som vanligt bli ett riktigt getingbo. Själv jublade jag lite inombords när norrlandslagen Piteå och Hudik vann sina respektive första matcher, men i match 2 vann alla lag som förlorade match 1 så tabellen är galet jämn:

Jag håller oavsett på Hudik och hoppas KIK samt Bröderns är långt ifrån.

{7426}: Håller med. En stor skopa tur/medstuds som gav dom segern igår.
Verkar dessutom inte ha ödmjukheten att förstå att Mora var bättre.
Tror det blir BIF - Mora i final och är absolut inte säker att Brynäs går vinnande ur den striden

{7426}: Säsongskortsläpp! "Inom kort släpper vi säsongskorten för SHL och SDHL 2024/2025 – och med anledning av detta sänder vi direkt i MoDo Channel klockan 12.00!
Nytt är att vi bland annat öppnar upp fler sektioner på övre etage."

Erol Ateceae: Jag är i princip övertygad om att DIF inte spelar final. Tycker inte dom glänste alls igår.

{7426}: Jag är inte helt säker på att DIF inte går upp, Brynäs var inte övertygande mot BIK.

Erol Ateceae: Det är beklämmande. Tur dom är för dåliga på halkbandy för att klara sig sportsligt ändå.

Erol Ateceae:
Jag igår:

"

"Blir det inte automatiskt anmält då domarna tog 5+game"

Först måste du svara på om spelaren tillhör Djurgården eller inte. Det är nämligen en viktig faktor.
"

Timråboken idag:

"
Hur kan Klasen klara sig från avstängning? Anmäls inte ens till DN! Leksansspelaren som körde ihop med domaren fick 3 matcher. Horribelt.
"

Difopoli is activated.

{8225}:
Snygg priolista!
Östersund behöver dock en ny sportchef!
Per Tagesson som är nuvarande sportchef gjorde tyvärr inte många rätt, en del sanslöst dåliga utvärderingar av spelare….

Gavelo: "Vad är det med djurgården, spelarna fäller in benen när dom blir hakade?!"

Det är en överenskommelse från en hotellobby i Örnsköldsvik förra året, när vi kör en diving så blåser ni!

JoJo2613:
"Blir det inte automatiskt anmält då domarna tog 5+game"

Först måste du svara på om spelaren tillhör Djurgården eller inte. Det är nämligen en viktig faktor.

Sigge: Vi har ju inte ens haft sommaträning ännu. Bara för att vi sett ett misstag av honom nu tar det inte bort att han tagit hur mycket minuter som helst för Mora för att han varit en klippa stora delar av säsongen.

Tror verkligen på honom till nästa säsong

Bad_Brett: Tycker jag verkligen inte. Viklund hade inte alls samma spelsinne som de andra två. Jag var förvånad över att han fick så fin karriär ändå.

{5647}: Tycker Viklund är en bättre jämförelse. Blev även han uppmärksammad för sin fina skridskoåkning, men gjorde extremt många misstag, utan att bidra speciellt mycket offensivt. Blev ändå riktigt bra i AIK.

Bad_Brett: Det var dock lättare att slå sig in i SHL på den tiden. Det var inte samma bredd och juniorer fick lättare speltid. Nu ska man nästan ha etablerade spelare ner i fjärdekedjan.

Men Toby gjorde oerhört många misstag. Många ville bänka honom för han spelade med så sjukt små marginaler. Han gjorde också briljanta saker där jag framförallt minns ett "Fetisov-pass" rakt upp från målgården till ett friläge.

Poängen är inte att säga att Norén kommer till NHL, för det tror jag verkligen inte. Jag tror att han kan som Sellgren blir en etablerad och stabil SHL-back. Min poäng är mest att det kan explodera för en sådan spelare som har spelsinne, så när poletten ramlar ned så händer väldigt mycket

{5647}: Enström debuterade ändå i A-landslaget som 18-åring. Gjorde 14 poäng under lockout-säsongen och då var han yngre än Norén kommer vara under nästa säsong.

Vill även minnas att han hade en del skadebekymmer i unga dagar.

Hoppas jag har fel, men tror inte Norén kommer explodera på samma sätt.

Bad_Brett: Jag vet att många sade samma sak om Toby efter 2005/2006 år säsong.
Han gick från 11 till 28 poäng.

Nu säger jag inte att Norén kommer få ett sådant genombrott kommande säsong, bara att han har förutsättningar för ett. Dock inte på Enströms nivå, men säg att han blommar ut till en Sellgren framöver.

{5647}: Hans misstag kommer avgöra matcher i SHL. Han saknar även den offensiva uppsidan för att jag ska kunna ha överseende med det där. Ett år till i HA säger jag.

SPOODI: Japp. Försvara beteendet? Citera vart jag gjort det, tack. Det jag sagt är att Modoiter beter sig exakt likadant, eller förresten... ALLA lag har supportrar som beter sig så, och förstår du inte det så bör du läsa en bok och allmänbilda dig själv. Modoiter är inte ett undantag, punkt slut.

SPOODI: Ja, lite vassare på allt inklusive skridskoåkning och spelsinne, men Norén har talang nog för att spela i SHL.

Frågan är när. Jag vill se honom i MoDo under försäsongen.

{5647}: Toby var väl betydligt mer offensiv och i mina ögon väldigt mycket skickligare med pucken på små ytor.
Norén är ung och behöver inte ha bråttom, ett år till i Mora skulle absolut inte göra honom ont.

SPOODI: Han har rappa ben och ett fint spelsinne. Absolut inte vek i närkamperna.
Jag tror och hoppas han får möjligheten att slå sig in i truppen till hösten.
Hur det går vetefan men han kommer definitivt få chansen.

{5647}: Känns lite Leksand anno 15-16 över DIF.

{5647}: väldigt lika spelare faktiskt, bara att Toby hade magiska handleder

Gavelo: Tycker han påminner om Tobias Enström. Toby hade också väldigt svårt att spela enkelt och gjorde saker krångliga.
Till den dag han plötsligt inte gjorde det längre. Säsongen 2006/2007 för övrigt.

JoJo2613: nej tror de har tagit bort den skiten va

JoJo2613: Vad är det med djurgården, spelarna fäller in benen när dom blir hakade?!

SPOODI: Blir det inte automatiskt anmält då domarna tog 5+game

{5647}: Han kommer få en ärlig chans att ta en plats i Modo nästa säsong.
Frågan är om det inte vore bättre med ett eller ett par år till i As där han får rikligt med speltid ist för att sitta som 7-8 back i Modo.

Bad_Brett: Norén är riktigt bra generellt, men. Det kommer i regel minst ett sådant misstag per match när han tar för lång tid på sig. Samtidigt har haft mest speltid av Moras backar och de har en bra backsida.

Bad_Brett: vår vackra nr 9 hade ett antal såna 😅

Nucky: Han gör en Benn, men utan brynäsrabatt.
Kan väl tycka att Grewe inte direkt fått fördelar av DN...

{10522}: kommer inte bli anmält. Blir det anmält har vi problem med tanke på vad som hände i matchen igår

Vad kommer DIFiplinnämnden säga om detta tro? Deras guldpojk

SPOODI: Nästan Gordie Howe-hattrick; Mål, assist och matchstraff.

Nucky: så försöker han snacka bort den. Gubben är tokslut. Hjärndöd är han också

dempa: Han knäcker klubban när han crosscheckar honom i ansiktet

MorganaLefaey: men vagöru Klasen?

MorganaLefaey: såg situationen backifrån nu o insåg straffen är helt korrekt.

Gavelo: Vesterheim: Malmö

Steen: Örebro

Brandsegg Nygård: Skellefteå

SPOODI: galet också vad de skänker bort mål morakillarna. Skulle just säga att det var kul med moravinst o sen kom klasens grymma straff o sen fimlet vid blå.

Bad_Brett: han har storleken emot sig också. Han är snabb på rören men inte något speltekniskt geni. Tveksam jag men det har jag varit länge

« · 2683920 · »