1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 539242 inlägg · 4136 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Mora får gärna gå upp !!!

JoJo2613: Hoppas Mora går upp. Man gillar verkligen satsningen de gör med små medel. Och hur de satsar på och utvecklar unga spelare.

Till skillnad på BIK som också jobbar med små medel, så vill ju Mora spela hockey på ett annat sätt.

Silly:

Emil Alba är klar för FBK över 2 år.

Jan-Erik : Underbart om man gillar underdogs. Myten om att Hovet är en omöjlig bortamatch har tunnats ut något, senaste säsongerna

Trilske: Fyfan, Mora är nog det roligaste laget och kolla på i båda slutspelen just nu. Gillar verkligen Noah Steen också.

{8225}: 3-1 till Mora!

{10015}:

Ragnarsson fick panik när Steen var framme och markerade närvaro framför mål.

”Kämpa Djeurgården”

JoJo2613: Bara dom håller detta nu då, typ 100 sekunder hockey kvar

JoJo2613: Slutspelets snyggaste mål hittills!

{8225}: Vilket jävla självmål haha.

{10015}: Svårt att inte tycka bra om Mora

{10015}: Fantastiskt snyggt självmål av Ragnarsson i DIF

Sigge: Snackades det inte om att han skulle till utlandet?

Gavelo:

Inte så att jag har sett alla minuter men tycker dom här upphaussade norskarna är rätt osynliga.

Tycker egentligen bara det är noah steen som sticker ut, gillar hans grit.

Resten lever inte riktigt upp till hypen känner jag.

{5647}: Skulle inte Yetman vara en ok ersättare till Dick? Kan spela både PP och BP. Mycket billigare än Big Dick också så vi kan satsa rejält på en 1:a?
Dessutom en ung kille med utvecklingspotential

Silly: Nej, han kunde inte lika gärna hamna i FBK. Inte en chans med tanke på att vi är i SHL.
Victor Olofsson och storebror har väldigt stora modohjärtan.

SPOODI: Jag tror Djurgården tar detta.
Mora har varit bättre båda matcherna men gör ju inte mål på sina chanser.
Djurgården kommer avgöra med ett mål lite slumpartat efter en individuell prestation.
Signifikativt med ”storlagen”

TIK_TIK:
Han hade lika gärna kunnat hamna i Färjestad.
Många trodde att dom skulle sno honom igen!
Han trivdes väldigt bra där?

Men jag tror vi skall vara nöjda om han når 30 Poäng.
SHL har blivit allt tuffare att leverera i, Fråga Dahlen & Pettersson?

Och han kommer vara en viktig nyckel att få hem lilla "Goal Olofsson" hit sedan.

Bad_Brett: Undrar hur mycket det spelar in att vi inte är med? Jag menar Löven-DIF fick nog extra nerv då det skulle utkristaliseras vilka som vi skulle möta i finalen.
Samtidigt är det rätt beige.

grimiss: skottet sitter säkert men han ska ta sig till lägen också, han kan säkert hålla längre än 2 år också men jag räknar inte med det :)

Bössa 68: Lite osäker på vad du menar.
Jag gick enbart på att Oregan var en tilltänkt ”producerande” spelare in1:a kedjan och jag misstänker att Olofsson blir en spelare för 1:a.

Gavelo: Bara att 'grannens grabb' kommer hem , för en mindre ort, tror jag betydelsen av hemvändare betyder en hel del, om viss klass finns såklart

Gavelo: men oregan var väl kickad tidigare ? Är väll Walli vi söker nån bättre ?

bengt88: Vänta bara tills Tv4 tar in Rahimi som expert. Han passar perfekt in i den profil dom vill ha. Ju fler spelare man har skadat i karriären desto större chans för tv-jobb.

{9315}: fast skottet lär ju sitta kvar länge, kan se hans output dala rejält år 3 men vara kvar som habil shl forward som kan dra in lite puckar i pp? Skottet sitter väl kvar for life?

modomille: Mora spelar ju ut djurgården totalt. Tror djurgården får det tufft att ta sig till final

Bad_Brett: Slutspelet i HA har verkligen inte levt upp till förväntningarna. Trodde att det här slutspelet skulle bli något alldeles extra men ne. Enda som kan rädda upp det lite är om vi får Brynäs - DIF i final. Det borde vara en final som det kan spraka om. SHL ska vi inte ens snacka om där det ser ut som att vi får Växjö i final igen..

{9315}: ett tillägg till detta är att det bör vara år 1-2 som modo får nån större output från honom, resten blir nog bara ett plus

SPOODI: Känns inte som att den där slutspelsnerven som infann sig ifjol riktigt finns där.

{9315}: Olofsson höjer oss offensivt helt klart, känns på förhand som en stark uppdatering från Oregan!
Nu får vi se hur Olofsson klarar av tempot och taktiken i Shl.

TIK_TIK: ett av modos största problem föregående säsong var brist på spelare som kunde göra mål "från ingenstans" och det bör han hjälpa med. 30 poäng varav 15-20 mål så är jag nöjd.

TIK_TIK: tror han är precis det vi saknat. Ett riktigt bra skott samt utvecklat sitt 2vägsspel. Fått varierat med speltid i nla pga hans klubb varvat sina importer (importtak/match).

TIK_TIK: Absolut tror jag det. En hemvändare, en riktig målgörare av extremt hög klass. Sen visst kommer han bli med åren framöver men perfekt att flytta ner i en 3e eller sådant längre fram och skulle det bli helt knas så tyckte jag att hinken sa att det finns "outs" för båda sidorna.
Och tyckte jag läste när de första ryktena kom om honom och att det skulle bli 5år att han blir billigare och billigare ju längre in på kontraktet vi kommer.

TIK_TIK:
Jag är rätt säker på att är en uppgradering jämf med O Regan. Hoppas givetvis på att vi får 35 plus i poäng men det är inte givet.

TIK_TIK: absolut han spelade i en stökig klubb som sparkade tränare denna säsong och då försvann förtroendet. Var utlånad till Davos under spengler cup och gjort 5 poäng på 3 eller 4a matcher. Kommer nog vara god för 40p i SHL borde inte vara omöjligt första två säsongerna iaf

Är Olofsson en bra värvning med tanke på åldern och att han fick mindre å mindre istid i Schweiz?
Seriös fråga, hoppas på ett seriöst svar.

Okej sett en period på hovet nu och djurgården måste ha Sveriges mest överskattade fans. Begravningstämning 80% av första perioden. Nu bärs

modomille: Äh, han skulle kunna funka. Men vet inte om man är villig att ta den risken. Skulle vara en lön som motsvarar någon som vanligtvis lyfts upp från HA isåfall, typ 50-100k/mån och där faller det väl på det orimliga. Import som snart är 30 år.

KRB: Ja men de har ju haft chanser efter det. Kan inte bara titta bakåt i tiden.

modomille: okej då vet ja 👍

{10015}:

Löven har väl egentligen varit nära SHL ett flertal gånger, Covid-säsongen var kanske deras chans…

modomille: Låt Woods värva igen!

modomille: Underbart, ogillar gråzoner

Inte fan ska vi värva någon jävla Schilkey. Klappkass.

{5647}: Finns enorma spetsegenskaper, helt klart. Den enda frågan är väl vad en sån spelare skulle vilja ha för kontrakt. Haft det väldigt välbetalt och mysigt i Löven och lär nog vilja ha hyfsat i SHL också.

bengt88: Känns ändå sjukt att Fredric Andersson lämnar Björklöven utan att ha tagit dem till SHL. En fantastisk kapten som verkligen lagt själ och hjärta i Löven men som fått jobba ensam. Den klubben behöver verkligen rannsaka sig själva.

SKiLMY: är shilkey så bra på shl hockey jämfört med löven/ha?

SKiLMY: Schilkey har verkligen skills för SHL. Det gäller bara att han ställer upp på Karlins hockey. Det går inte bara att glida hem ibland, utan då ska han jobba hårt varje byte.
Jag svär väl i kyrkan, men jag tycker han rent talangmässigt var bäst offensivt i allsvenskan om man bortser från gamlingarna.

{10015}: Ligger nog en del i det, trots allt. hoppas på staty då

« · 2684981 · »