Han kommer ju från en riktigt bra säsong i SSK så han har tagit stora kliv i sin utveckling, han är 26, perfekt ålder för FBK att värva honom, tror han kommer spela i en 3-4 kedja
Han kommer nog ta 1 steg till i sin utveckling skulle jag tro
Heyerdal: snygg, om den varit i rätt kasse. Tycker dessutom hög klubba bara borde utdömas om man riskerar skada någon. Att näta med klubben 2 meter över isen borde premieras, mer coolt än Zorro-mål.
Målvakterna skymmer ju målet med sina extremt stora skydd, så släpp lite på hga klubbstyrningar, tack
{5647}: Jag syftade mer på att FBK hade varit intresserad av honom. Om han inte hade valt oss så hade han garanterat hamnat där! Så svar på frågan om han är en bra värvning för ett SHL lag.. JA!
{5647}: Skulle inte Yetman vara en ok ersättare till Dick? Kan spela både PP och BP. Mycket billigare än Big Dick också så vi kan satsa rejält på en 1:a? Dessutom en ung kille med utvecklingspotential
Silly: Nej, han kunde inte lika gärna hamna i FBK. Inte en chans med tanke på att vi är i SHL. Victor Olofsson och storebror har väldigt stora modohjärtan.
SPOODI: Jag tror Djurgården tar detta. Mora har varit bättre båda matcherna men gör ju inte mål på sina chanser. Djurgården kommer avgöra med ett mål lite slumpartat efter en individuell prestation. Signifikativt med ”storlagen”
Bad_Brett: Undrar hur mycket det spelar in att vi inte är med? Jag menar Löven-DIF fick nog extra nerv då det skulle utkristaliseras vilka som vi skulle möta i finalen. Samtidigt är det rätt beige.
Bössa 68: Lite osäker på vad du menar. Jag gick enbart på att Oregan var en tilltänkt ”producerande” spelare in1:a kedjan och jag misstänker att Olofsson blir en spelare för 1:a.
bengt88: Vänta bara tills Tv4 tar in Rahimi som expert. Han passar perfekt in i den profil dom vill ha. Ju fler spelare man har skadat i karriären desto större chans för tv-jobb.
{9315}: fast skottet lär ju sitta kvar länge, kan se hans output dala rejält år 3 men vara kvar som habil shl forward som kan dra in lite puckar i pp? Skottet sitter väl kvar for life?
Bad_Brett: Slutspelet i HA har verkligen inte levt upp till förväntningarna. Trodde att det här slutspelet skulle bli något alldeles extra men ne. Enda som kan rädda upp det lite är om vi får Brynäs - DIF i final. Det borde vara en final som det kan spraka om. SHL ska vi inte ens snacka om där det ser ut som att vi får Växjö i final igen..
{9315}: Olofsson höjer oss offensivt helt klart, känns på förhand som en stark uppdatering från Oregan! Nu får vi se hur Olofsson klarar av tempot och taktiken i Shl.
TIK_TIK: ett av modos största problem föregående säsong var brist på spelare som kunde göra mål "från ingenstans" och det bör han hjälpa med. 30 poäng varav 15-20 mål så är jag nöjd.
Ja jag är rätt allergisk mot den regeln.
9 av 10 ggr är det ren olycka när klubban tar i ansiktet.
Har väl blivit något bättre när man slutat bestraffa om det sker i samband med skottrörelse.
Men hade inte haft något emot att man slopade regeln helt och började bedöma mer efter uppsåt.