Känner någon en oljearab som kan snacka med Widebro och sponsra vårt lag med några hundra miljoner per år. Endast då hade vi kunnat mäta oss med schweizarna och Växjö.
{10595}: hans kontrakt går ju ut efter nästa säsong, vet inte hur gamla hans barn är men det är inte omöjligt att han kommer hem tidigt. Han har ju sagt att han fortfarande vill vara bra när han kommer hem
{10595}: vore en grym förste Center och har utgående med Växjö, så varför inte? Öppna stor plånkan nu, Hinken få be Widebro om annat än att tömma myntfacket, så att vi får en slagkraftig trupp. Vifta lite med sedelbuntarna!
SPOODI: Ser ut som att Brynäskillen verkligen gör allt för att ramla snyggt. Lite trist att BIK som var helt överlägsna inledningsvis inte fick utdelning.
{10071}: haha ja det blev kanske en lite väl stor grej men onödigt av Larsson att ens utsätta sig själv och klubben för det. Ett möte med alla inblandade parter och en ursäkt hade räckt bra. Kanske en liten böter om det är inskrivet i kontraktet med tv4
Bad_Brett: Ska jag vara ärlig så vet jag inte. Jag är som sagt skeptisk till spelartypen, men har sett honom alldeles för lite för att ens ha mer än en killgissning. Snygg-Hasse var väl också en fysisk "stanna hemma-back" och han var fantastiskt bra när vi tog guld, men då var han också relativt rörlig.
Tycker vi skiter i ”Sanny the paus clown” 😅, han har gjort bort sig totalt i mina ögon 😎
Viktigare nu hur vi hanterar Bik ikväll som kommer ha stå k… max i Nobelhallen, fylledrag och gap på domarna, en urflippad Lennartsson som kommer gå för att skada mm. mm…
Nucky: Mycket bra analys! Han är väldigt god defensivt så tar hellre honom än Folin i dagsläget. Men det blir svårt att säga då han bara har spelat allsvenskan med topplag. Det kan bli en rejäl kalldusch för honom att gå in i ett förväntat bottenlag i en liga med betydligt högre nivå.
Han är väldigt ettrig och ordentlig i sitt spel på offensiv blå verkar det som när jag kollade på matchen igår. Jag ser hellre att han försöker dra några gubbar och gör lite misstag där också för att försöka utveckla sina offensiva förmågor.
{5647}: minns när Murray ändå proppade en ryss eller vad det var efter 30s i nån VM-match. Gosse vad man mös då 😊 sällan varit bortskämda med backar som kan proppa i stora turneringar. Minns inte, fick han game?
{5647}: För en gångs skull är vi helt överens!! Hägg har varit 5-6 back i NHL under lång tid och jag tror att han klarat sig bra för att han behärskar det enkla spelet på liten rink, en pålitlig back som inte belastar lönetaket just någonting.
Men i Shl på stor rink och med höga förväntningar, luktar lite Anders Eriksson över det!
{5647}: Jag tror ändå att det fungerar bättre i ett mer kontrollerat SHL än i tuta-och-kör-HA. Har inte sett Hägg så mycket på sistone, men vill minnas honom som mer rörligare och mer spelskicklig än Murray?
Sedan vet vi av erfarenhet att dessa spelare ofta tillåts härja fritt först i slutspel. Gäller bara att ta sig dit först...