{9315}: Trollsås var ute i media(och på mamma mia) och berättade att vi skulle värva oss ur problemen. Tror det var10/11 med Nagy, Bartecko och Pikkarainen som en trestegsraket
puffe: Nja, det flesta spelarna vill spela i FBK, det är därför dom inte är kända för att betala ut monsterlöner. Rögle lockar ju med överpriser på alla stjärnor, absolut ingen slump att rögles lönekostnad är överlägset högst i Shl och har varit några säsonger nu.
Skulle Leon Bristedt kunna skapa magi med Jeppe Olofsson? Lämnar Davos. Har något svagt minne att han var påväg till MoDo någon gång i tiden. Kanske det var hockeygym🤔
Tarasov: såhär tio år senare så ser jag en stor skillnad i att de three amigos i modo jobbar åt samma håll, när charlotte var där så jobbade hon med sina ideer medan först markus ville sätta en nhlorganisation och sen svartvadet kom in med sina ideer vad nu dom var, det var inte riktigt vi kör åt samma håll.
charlotte är säkert jätteduktig men tror inte hon var lämpad för hockey. trollsås, hur många kommer ihåg det namnet?
puffe: Vad jag minns, men kan ha fel såklart är det Markus värvning. Men det är preskriberat oavsett. Kuggfrågan blev onödig diskussion, ber om ursäkt. :)
Bad_Brett: Hängde inte med nu. Men hade både Per och mackan bränt mycket pengar? Ja jag var inte heller nöjd att svarten blev GM, kändes för orutinerad men samtidigt, vad hade man för val på den tiden? Fanns inte så många kanske.
Tarasov: Till Svartvadets försvar har jag hört att Näslund hade varit rätt generös med budgeten för att göra MoDo till ett topplag, vilket gjorde att ekonomin blev lidande när det inte blev några långa slutspel. Trovärdiga källor har även uppgett att Charlotte var en katastrof och valde att korrigera budgeten efter att Svartvadet hade bränt en stor del på bland annat Ahnelöv. Lägg där till hans problem med magen.
Jag var själv varit enormt kritisk mot Gamle Svarten, men det finns förmildrande omständigheter...
Bad_Brett: Bodde i övik då. Minns när en kille berättade att han sett Tussilago på Mamma Mias. Tussilagon fick ett mkt svalt omdöme. Anledningen han hade vikit undan med blicken... INTE BRA. Fö undrar jag om den som gav omdömet inte hänger här. Han satt på ett kontorshotell i övik, farsan hade varit hockeytränare.
Koff: Såhär i efterhand... var verkligen Tussilagon en sådan flopp som vi minns honom? Ibland känns det som att vi kanske var lite färgade av lockouten och förväntade oss att få in en superstjärna.
Blatny, som har blivit halvt helgonförklarad, gjorde 3 poäng på 16 grundseriematcher. Jag kan tänka mig att Tussilagon inte hade gjort bort sig som en breddspelare i laget 06/07. Tror mer problemet var att folk förväntade sig en målspruta och så fick vi en italienare på dekis.
Ja jisses.
Men tog en screenshot därifrån. Vilka gnäll k*kar dom är alltså.