1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537530 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Andrén var verkligen helt genomblöt efter att ha spelat 8 minuter och inte gjort något.

Haha alltså jag förstår att Weigel fick psykbryt på Krügers tekningspunktssmekningar. Sjukt irriterande😂

{7426}: Gissar 17 då.

{7426}: kanske ska tippa hur många gånger djurgården kommer in i zon annars? Tror 4

SPOODI: Under hela finalen !!!

{7426}: 7

Gavelo: Ska vi ha en tipp-tävling?

”Hur många skott får djurgården på mål?”

Jag gissar 15. Pga utvisningar.

{5647}: Tack för infon.
Jag instämmer 👍🏼

{10015}: Jo, sjukt. Scotts mål var bra placerat, men det var väldigt löst. Nästan fladdrar in.
Sämsta målvaktsinsatsen jag sett i vinter.

Costanza: Stackars TV4 Play som inte får upp ett Stockholmslag

{7426}: Vilket jäkla såll. Grattis Brynäs till SHL-platsen

{5647}: Vad händer haha. Otroligt härligt för Eriksson och Eklund att genomlida den här matchserien istället för att spela ett U18-VM med Småkronorna.

{5647}: Hahaha alltså. Andrén - Ja jävlar. Vilket psyke Växjö hjälten har.

{7426}: asså djurgården ?

{5647}:

Skulle plockat in myrenberg även om det hade varit oetiskt, men där hade man ju åtminstone möjlighet att förstärka mv-sidan och sätta lite griller i huvudet på biffarna.

Hävelid håller dock inte.

{7426}: Den där utvisningen var väldigt billig också. Blir aldrig klok på vad som är slashing når motståndaren inte håller i klubban.

Två tavlor och en väldigt billig.

Ta in Myrenberg.

SPOODI: Framtidens hockey: Hyllning 3*20 minuter som avslutas med straffar.

Lite pyspunka hos Stockholms Stolthet.

{7426}: Detta är en snigel på ögat på Wikegård. Obygden har 2-0, men det är många perioder kvar, Smart av BIF att lyfta in nytt blod ändå.

{10595}: Man skulle lagt en 1000-lapp på 10-0

{5647}: Målvakten är halva laget. Han gör två tavlor direkt och nu är serien över.

Trilske: Byt målvakt.

DIF är fruktansvärt dåliga för övrigt. Tycker inte Brynäs ens är bra hittills.

SPOODI: Hehe, matchserien redan över.

Trilske: Djurgården kommer långa vägar inte räcka till. Trist då jag hellre hade velat ha dem. MoDo trivs på Hovet.

SPOODI: Förvisso roligt att se djurgården bli förnedrade:) alltid något

SPOODI: Grattis Brynäs, SHL nästa!!

Trilske: Hahahahah asså djurgården fram med golfklubborna

{10015}:

Samma med Coop Norrbotten, känns som en uterink som man har slängt på ett tak för att klara SHL-kraven...

{7426}: Vad är det med Brynäs arena som är så deprimerande? Är som att den är mörk på något sätt.

{7426}: tack djurgården för visat intresse

{10015}: Att den här finalserien ens spelas. Brynäs är klara. Gott så, ser fram emot att köra ”Taskigt kaffe, Thomas Di Leva, dålig klack och dålig arena” i Erp till hösten.

{10015}: Med en sån målvakt så är ju serien redan avgjord!

{10595}: 1-0 direkt. Blir ingen kul matchserie detta.

{10595}: Antiklimax. Mindre än en minut och en målvaktstavla av stora mått.

Måste gå jävligt mycket knark där inne på Brynäs arena. Varenda person ser smått efterbliven ut och har talsvårigheter.

Elysium: precis, tragiskt

{8225}:

Tycker hockeyallsvenska slutspelet har varit rätt sömnigt, biffen har städat av nybro och bikken.

Semin mellan mora och diffen var väl ingen höjdare heller, inget anmärkningsvärt iaf.

Tycker nog underhållningsvärdet mellan zaik och fhc har varit betydligt högre.

Vi får se hur finalen utvecklar sig, men skulle inte säga att det hockeyallsvenska slutspelet har varit någon jättesuccé detta år.

{8225}: på fredag ska Linus Ölund hylla hockeyallsvenskan som hyllade Linus Ölund

SPOODI: Haha, har det inte gått lite överstyr med alla hyllningar i nästan alla matcher.
Fast, Sture Andersson höll det föredömligt kort

{8225}: släpp pucken förfan de räcker planera för detta innan matchstart

Costanza: Ja, hockeyallsvenskan engagerar som vanligt. Skulle vilja se nåt mer lag få chansen att gå upp, men slutspelet i allsvenskan har blivit en hit. SHL-slutspelet är dolt i dimma ännu en säsong, fast måste nog se avgörandet i morgon trots allt

Elysium: Och jag är sjukligt less på Brynäs mållåt, vilket kanske iofs är ett gott betyg till Brynäs, och håller nästan bara därför på DIF😉
Skämt åsido, men låten känns som tagen ur ett barnprogram. Tänker typ på Baby Shark-låten.

{8225}: Två klassiska vinnarlag så jag tror många är nöjda över det i alla fall. Blir bra tryck i båda arenor och det tycker jag är kul för HA som liga och supportrar.

Elysium: djurgården sveper Brynäs 4-0

{8225}: enda anledningen till att jag smått hejar på dif (tar emot) är att jag inte är så för att lag bara ska ner i ha och vända på en säsong... hoppas ialla fall det blir mer spännande än 4-0, 4-1 i matcher. Sen får de gå som det går, gärna game 7 OT.

Costanza: Har samma problem, men finns speglar som gör underverk

{8225}:

Biffarna har knappt blivit utmanade, förvisso har lagen de mött spelmässigt varit med men de har varit oförmögna att göra mål.

Blir intressant att se hur det går mot lag med någorlunda spets och som bör kunna vara något mer kliniska.

{8225}: shit vad bra Clara va på svenska då

Costanza: Om nåt lag måste gå upp(hoppas fortfarande på Coviden) ser jag hellre Brynäs, men vill gärna se Djurgården vinna åtminstone en av de första bortamatcherna, så det blir lite finalspänning. Inget lär väl slå förra året, men ändå kul om det blir en lång serie

{5647}: sen är det ju tragiska omständigheter med hans mors bortgång som gjorde att han stannade i umeå istället för finland... varit tuffa år för honom.

{10522}: Det är fint i Gävle faktiskt. Saknar stan. Krogtät och lummig. George är under 100 kilo för första gången på länge. Det lönar sig ibland att vara pank. På Statt 1994 vägde jag 85 och var snygg. Fattar inte var dessa 15 mjölkpaket på kroppen ska tas ifrån nu dock.

« · 2692908 · »