1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537313 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}:
Mjaa 7 säsonger i HA och sen en riktigt fin säsong i SHL för Modo, flera väldigt jobbiga säsonger i SHL för Brynäs med urtåg till HA, nu var vi nere och vände, sååå, perspektiv på det du önskar, lätt att ha lite stå k… ,🤣, ”önskar inte dom i SHL” 🤣🤘, kommer däremot bli svettiga känslor för min del när vi möts, men säkert härliga drabbningar, och viktigast av allt i mitt perspektiv är att både Brynäs & Modo återettablerar sig hårt i högsta ligan 😎😉

Costanza: Uppskattad info, men då var han bara typ 2 år när han släppte the bömb.
Ett geni alltså!

*1921*: Jag hittade Poffa!! Äh, det var ett BOMB-rykte som levde ett tag på forumet och förväntningar var skyhöga. Var en NHL-ryss på +100 pannor där affären var nära men rann ut..

Namn:
Per Lundgren

Ålder:
27

Civilstånd:
Ja, ibland.

Jobb:
Software engineer står det på visitkortet i alla fall

Längd:
190 ståtliga centimeter

Vikt:
Alldeles för mycket

Skjuter:
- Hårt! (122 km/h, nu snackar vi innebandy) Som alla rightare
- Golfbollar.

Dricker:
- Rökig whisky
- Mjölk
- Cola
- Vatten
- Allt annat också

Äter:
Säger avfallskvarn er något? Men en god köttbit och potatis är inte fel

Bär på matcher:
- En game-worn hemmatröja från säsongen 03/04 med 44 Lehtinen
- En game-worn bortatröja från säsongen 03/04 med 7 Damgaard
- En retroreplica med 21 Forsberg
- En Colorado tredjetröja med 21 Forsberg
- En MODO hemmatröja replica utan namn och nummer
- En game-worn hemmatröja från säsongen 93/94 med 24 Sundström

Kuriosa:
- Är domare på steg 3-nivå i innebandy
- Nummer 2 att nå Legendstatus här på SpS. Grattis Frisco till förstaplatsen
- Anses vara Världsfenomenaljättebäst i allt. Men det får stå för andra, inget jag skryter om.
- MODO är inte ett hockeylag, det är ett sinnestillstånd

{8225}: Poffas bömb verkar vara mytomspunnen här på forumet! Vem kan ge oss nykomlingar lite backstory?

Zource: Haha vore jävligt schyst som difare att först köra Astrid Lindgrens värld sen match mot Vimmerby, en enda saga!

Zource: Då vet jag vilka jag håller på

Gavelo: Poffas bömb ligger alltid och pyr, "Plötsligt händer det"

{10015}: Den ångesten när man tänker att vi mötte Pantern. Ja jävlar. ALDRIG igen!

Greenwolper: Vilken besvikelse Hockeyallsvenskan varit denna säsong. Och de ser ju inte ut att bli attraktivare med Oskarshamn och Vimmerby. Vill aldrig åka ner i den ligan igen.

Nä Djurgårn, det kommer inte gå i år heller.

JoJo2613: Lyckas Hinken med det så är jag 100% säker på att det är poffas bomb som ligger bakom!

JoJo2613: Där snackar vi BÖÖÖÖMB

Gavelo: {7426}: Absolut tänk en vecka där dem släpper Jasek, Hägg och Victor Olofsson haha det hade ju varit något :D

SPOODI: ja trött final det där^^

JoJo2613: De hade ju varit gött med Olofsson x2.

grimiss: Dåligt år skulle jag säga.

Djurgården får möta Vimmerby nästa säsong! 😂

Tarasov: Absolut kommer de att göra det men förhoppningsvis utan Kurt Georg.

JoJo2613: Det var skrivet som en önskan och ingen kritik.

Gavelo: men är Brynäs såhär jävla bra eller är resten av slutspelslagen såhär dåliga ?

Tarasov: Djurgården hade nog lite för stor tro på Krüger, Klasen, Brodin mfl, dom kommer behöva bygga om en hel del till nästa säsong.

SPOODI: vidöppet nästa säsong och dom får in en riktigt bra tränare, ser dom inte som favoriter men inte omöjligt att dom går upp

{6870}: Unnar inte DIF att spela i SHL någonstans (gör jag inte Brynäs heller iofs) men hade hellre haft upp dem då MoDo trivs på Hovet.

Gavelo: Han kan ju inte göra så mycket mer om han nu har 5-6 kontrakt ute hos spelare/agenter. Men har vi tur kanske vi får något till veckan :) Ska man tro AB så är han på Jasek och Hägg tillexempel. Men båda lär ha fler än 1 kontrakt att tänka över.

Tarasov: några år bort nu de har för dålig ekonomi

{6870}:
Djurgården kommer gå upp förr eller senare, tror Wikegård kan vara rätt man.

SPOODI: Borde inte bli dags för Hinken att ro hem något nu, snart är Brynäs ute på marknaden och behöver flertalet av spelarna som även vi söker.

{6870}: Fan vad lycklig jag är att Kurt Georg och hela dum dryga DIF får spela HA ännu en säsong. Nu är det för sent att försöka påverka domarna. Underbart!

mattias - 74: synd att man inte har Viaplay. Fan pissdyrt

Peja: Du har rätt i det. Välkommen upp!

Zource:
Gnäll över avstängningar och moderering i andra böcker tas med berörd moderator. Inte i vår bok.

Läs reglerna om moderering.

SPOODI: Haha ja, Nybro hade ju iaf en målvakt.

JoJo2613:

Lär bli drag i Madison Square Garden klockan 21.

{10595}: Både Nybro och Karlskoga hotade Brynäs mer än Djurgården hahah helt sjukt egentligen

{5647}: Liss har väl alltid bara haft ett bra skott. I PP kan man spela honom men i 5v5 borde han få sitta bänk.

SPOODI: Den där matchen och 7-1 matchen mot Timrå är 2 matcher man alltid kan dra igång om man har lite tråkigt en kväll. Har nog sett final matchen minst 10 gånger och fler lär det bli!

JoJo2613: Tack Djurgården för visat intresse. Välkomna tillbaka till finrummet Brynäs

{7426}: Bara o vänta på NHL matcherna drar igång lite senare. Har lite jordnötsringar som jag sparar tills dess.

Grattis Brynäs. Inte en chans att djurgården vänder detta!

SPOODI: Jaha, vad ska man göra nu då? Den här matchen är ju klar nu. Det var roligare med 1-0 / 1-1.

Peja: Saknar Kebabrullarna på Barcelona i Gävle dock. Satan vad goda. Blev rätt många när jag tränade för mitt första terrängmaraton

{5647}: Längre? Det har aldrig varit hans grej.

Framnäs: Liss är verkligen urusel idag. Också. Fem mot fem är inte hans grej längre.

Jäklar, är den där Benn anfallare?

{10585}: Vilket mål dom gör!

Gavelo: Finns viss förbättringspotential härinne också, om man ska vara ärlig, men nu fortsätter jag titta på hockeyn

Gavelo: Känns lite typiskt Liss att motståndarna vänder och gör mål direkt när han missat världens målchans

Peja: Nja inte flera, har sett 2 personer nämna knark, alla övriga konstaterar bara att nivån inne hos er är fruktansvärd.

{10585}: alla är välkomna här. Är man stor ska man va snäll som den kloke Widebro har sagt.

« · 2696187 · »