1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537307 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
*1921*: sååå kan de gåååå.
Tror inte HV kommer få något slagkraftigt lag nästa år. Blir ett hundår till.
Sprickan börjar inte med sportchefen heller…

Jan-Erik : Nubben kan ta ÖSK upp till HA. Bra med små medel

Lira: Nubben får gå från HV "redan nu". Vem vet, kanske kan han få en roll hos Timrå igen, t ex som "Mannen som kunde tala med Dahlen" och bli en brygga mellan spelaren och resten av laget o coacherna...

SPOODI:
Ja hur fan kunde jag det 😅
Hoppade in och läste ett svar från pundhuvudet och svarade på det, så enkelt som så 😊

Framnäs: Dissa aldrig Järved!. MoDo är inte Frölunda, tror det är bra på sikt att MoDo har bra samarbete med mindre klubbar runtom i regionen och ger dom den respekt dom förtjänar, annars riskerar talanger därifrån kanske gå till nån annan klubb

{5647}: Spelar han på toppen av sin förmåga är han nog bäst i SHL på det han gör men måste ta fram det i alla lägen!

Sen att han skulle var nån som ger upp lätt tror jag inte det finns det bevis på men att han lätt blir störd av saker finns det skäl till att tro

Gewe: Han har säkert ett rykte kring sig om att vara en quitter och lite crybaby. Tjurar ihop när han skickas ned i AHL, spelar inte fysiskt och var svag defensivt.

Egentligen handlar väl allt om honom själv. Han måste mogna helt enkelt. Talangen finns.

{5647}: Kapaciteten har han absolut men frågan är om han inte är lite för bekväm om du förstår vad jag menar.
Lär ju inte få medhåll från mina övriga Timråvänner men det är iallafall men åsikt gällande Dahlén.

Hoppas och tror dock att vår nya tränare kan få han på rätt spår igen för hans egen skull, även om det skulle innebära att vi tappar honom men man ska inte ta ifrån nån chansen att spela i NHL.

{5647}: Ingen NHL-klubb lär plocka Dahlén så länge han inte är bra.

Bad_Brett: Franzen hade väl 32 poäng i HA och en säsong med 30 poäng i SHL.Södergran har som bäst producerat hälften så mycket poäng som the Mule.

Men, nej. Ingen NHL-klubb lär plocka Dahlen om han inte skärper sig rejält.

{10015}: Ändå märklig humor. Södergran är ju ändå en stor, skridskostark spelare som passar fint in i nordamerikansk hockey. Johan Franzén var ju inte heller speciellt poängstark när han åkte till NHL.

Hade varit roligare om artikeln hade rört ett lite mer otroligt scenario, exempelvis att San Jose skulle vilja ha tillbaka Jonathan Dahlén.

Lira: Hur fan kan du gå på den?

Lira: det är ju fejk

{10595}:
Ja det var surt, kul för honom dock 😳

{10015}: Tänk en talangkedja med Ritchie - LP - Kilpinen. Det kan bli många NHL-stålar in på börsen

{10015}:
Ja men precis.
Man skulle lätt lyfta på luren och snacka med honom. Bara visa intresse osv.

Koff: Vet att vi har tjockt på forwardssidan sen och redan Lucas, men vafan. Vem hade nobbat honom? Hoppas faktiskt vi hör av oss så ingen annan SHL-klubb norpar honom. Uppenbarligen har han MoDohjärta.

{10015}: helt klart intressant spelare!

Framnäs: Vilket dom inte gjorde. Getinghov

Robin Moberg: Högst ointressant ickediskussion ändå. Man skiter väl i om Milton och Malcom Gästrin började leka runt i Svettan-ladan?

Ser alla från regionen på hockeygym som MoDo-produkter. Rödin var från regionen nere i Gävle och borde väl räknas som Brynäs då.

Jugge: det är skillnad på fostrad o moderklubb, en moderklubb är endast den första klubben man representerar från barnsben! Fostrad är vart man får sin utbildning.

Jugge: Är du Pejas papegoja?

Jugge: ingen bryr sig

Jugge: då är han ju fostrad i Hammarby. Sluta förpesta vår bok tack

Byss: ”Fostrad” i Hammarby vad gäller Rödin är väl kanske att ta i… Sen tar du fram en bild från ”moderklubbsmatchen” för att bevisa din tes. Som Peja skrev så flyttade Rödin till Gävle som 12-åring, så det var inte ens en hockeygym värvning…

Just nu leder Hartford mot Trues Charlotte Checkers. Om det håller i sig kanske det blir en måndagsnyhet, eller så väntar man nån dag extra. True har varit ganska involverad i spelet idag med 3 skott på mål och stort förtroende från tränarna.

För övrigt så verkar AHL så jäkla deprimerande. Ingen klack, inget engagemang från publiken dock rätt rolig hockey

{10015}: Ranta hade varit mkt mindre osannolikt

{10015}: Trodde inte på den så jag undrade varför han lade ut den. Det finns liksom ingen spelare hos oss som är aktuell för NHL. Framförallt inte till Florida.

{10595}: Du fick några på kroken med den!

{10595}: haha aldrig att han av alla SHL spelare signar ett nhl kontrakt. Länk eller så är det båg.

{10595}:
Var har du länken?

Och var hittade du bilden?

{10595}: Det är väl inte första april?

Lira: Tråkigt att vi blir av med Södergran.
Uppladdat:

500x0-sportbladet.png

Byss: Det stämmer att Rödin kommer från Stockholm och är Hammarbyare från början. Han flyttade dock till Gävle som 12-åring och har alltså till stora delar växt upp i Gävle, så det var inte en ”hockeygym-värvning”. Brukade se bland annat han och Silfverberg spela landhockey tillsammans när jag tog promenader i ett friluftsområde som ligger nära där de växte upp, så otroligt kul att han har fått en så bra karriär.

Costanza: Lugn, trevligare ton härinne tack!

Lira:
Uppladdat:

500x0-img1557.jpeg

Lira: fostrad i Hammarby

TIK_TIK: Jag är snäll 99% av min tid.

Costanza: Nu ska vi vara snäll, tänk om hans mamma läser detta, då blir hon ledsen.

Koff: Dusan är en dryg tönt. Står för det.

Från Hörnefors:
Kan ligga något i det.
Tycker media överlag har blivit mindre hockey vänner jämfört med 00 till 11.
Jag saknar duon Anrell /Wenerholm med sin buss som dom åkte runt i.
Dom var trevliga, lite eljest emellanåt. Grogg kunde dom dricka iaf.

KB:
Detektiv 👍🏼

Ja Dusan, expert, NOT!
Där visar han att han är mer djurgårds partisk iaf.

{9315}: Satan!

Costanza: george! visste du att miroslav satan har en son som är 2 meter lång?

Från Hörnefors: George är dock i SHL.

Koff: Eftersom Stockholmslagen spelar i HA blir det mindre hajp i pressen och nyheterna, det är tråkigt. Därför skulle jag vilja ha upp DIF.nStockholmarna verkar tro att allt som sker där är lite intressantare.

KB: Fortfarande ett stort mysterium hur 90% av alla experter och hockeyprofiler inför den serien bara fick för sig att Djurgården lätt skulle vinna den serien.

« · 2699973 · »