puffe: Baserat på datumet, valet av kanal (inte Modo Channel) samt ett införklipp som skriver ut året 2023 och inkluderar röster som minns tillbaka, tror jag vi bör ställa in oss på att det ”bara” handlar om en återblick och/eller lansering av en film/bok om återkomsten. Eventuella nyförvärv imorrn får ses som en ren bonus.
{10071}: Nubben får gå från HV "redan nu". Vem vet, kanske kan han få en roll hos Timrå igen, t ex som "Mannen som kunde tala med Dahlen" och bli en brygga mellan spelaren och resten av laget o coacherna...
Framnäs: Dissa aldrig Järved!. MoDo är inte Frölunda, tror det är bra på sikt att MoDo har bra samarbete med mindre klubbar runtom i regionen och ger dom den respekt dom förtjänar, annars riskerar talanger därifrån kanske gå till nån annan klubb
Gewe: Han har säkert ett rykte kring sig om att vara en quitter och lite crybaby. Tjurar ihop när han skickas ned i AHL, spelar inte fysiskt och var svag defensivt.
Egentligen handlar väl allt om honom själv. Han måste mogna helt enkelt. Talangen finns.
{5647}: Kapaciteten har han absolut men frågan är om han inte är lite för bekväm om du förstår vad jag menar. Lär ju inte få medhåll från mina övriga Timråvänner men det är iallafall men åsikt gällande Dahlén.
Hoppas och tror dock att vår nya tränare kan få han på rätt spår igen för hans egen skull, även om det skulle innebära att vi tappar honom men man ska inte ta ifrån nån chansen att spela i NHL.
{10015}: Ändå märklig humor. Södergran är ju ändå en stor, skridskostark spelare som passar fint in i nordamerikansk hockey. Johan Franzén var ju inte heller speciellt poängstark när han åkte till NHL.
Hade varit roligare om artikeln hade rört ett lite mer otroligt scenario, exempelvis att San Jose skulle vilja ha tillbaka Jonathan Dahlén.
Koff: Vet att vi har tjockt på forwardssidan sen och redan Lucas, men vafan. Vem hade nobbat honom? Hoppas faktiskt vi hör av oss så ingen annan SHL-klubb norpar honom. Uppenbarligen har han MoDohjärta.
Jugge: det är skillnad på fostrad o moderklubb, en moderklubb är endast den första klubben man representerar från barnsben! Fostrad är vart man får sin utbildning.
Byss: ”Fostrad” i Hammarby vad gäller Rödin är väl kanske att ta i… Sen tar du fram en bild från ”moderklubbsmatchen” för att bevisa din tes. Som Peja skrev så flyttade Rödin till Gävle som 12-åring, så det var inte ens en hockeygym värvning…
Just nu leder Hartford mot Trues Charlotte Checkers. Om det håller i sig kanske det blir en måndagsnyhet, eller så väntar man nån dag extra. True har varit ganska involverad i spelet idag med 3 skott på mål och stort förtroende från tränarna.
För övrigt så verkar AHL så jäkla deprimerande. Ingen klack, inget engagemang från publiken dock rätt rolig hockey
{10015}: Trodde inte på den så jag undrade varför han lade ut den. Det finns liksom ingen spelare hos oss som är aktuell för NHL. Framförallt inte till Florida.