{10015}: De lär ju satsa på Dichow som uttalad etta. Hugo kommer likt OEEK tillbaka med stukat självförtroende, så det blir nog ett mer långsiktigt projekt.
hompa90: Mycket bra intervju, intressant att höra hur man tagit hand om föreningen och hur dom planerar för framtiden med lag-bygget och ekonomin bla. Spelar-intervjuer är oftast rätt tråkiga och när Hinken blir frågad är det oftast "vem nästa spelare blir" eller om spelare X ska få nytt kontrakt.
Idag finns det en långsiktig plan som man följer. Ingen slump att vi idag har spelare som går in på sitt 4e och 5e år i A-laget. Vi tappar nästan bara spelare vi inte vill behålla numera. Så här bra har vårt älskade lag inte mått på länge.
hompa90: Tycker widebro får för lite kredd gälande hantering av ekonomin. Han är fantastisk på det. Hoppas han stannar länge i Modo. Även hatten av för honom.
För er som inte lyssnat, utan den här mannen hade inte MoDo varit där dom är idag, vi var i stort sett bankrutt då vi ramlade ur SHL våren 2016. Fantastisk ledare för vårt MoDo, kung Widebro!
{10015}: Minns att priset delades ut redan på 80-talet (säkert ännu tidigare), visste inte att det fanns kvar. Kollade upp det: Priset delades ut från säsongen 1962/1963 men lades ner efter säsongen 1977/1978. Priset började åter delas ut från säsongen 1997/1998 Tidigare modoiter som fått det är Kaberle, Weinhandl
Oskarshamn hade flest för att de var ganska miserabla. Sen finns det ingen tydlig koppling mellan tabellplacering och utvisningsminuter. Det är inget nollsummespel, det är bara Näsen som måste tuffa till sig och inte låta motståndarna skjuta.
{10585}: Ja, eller möjligen är det din otrevliga framtoning och nedvärderande omdömen som får folk att tolka dig som ett troll, även om du kanske bara är grovt missförstådd.
Tarasov: har t.o.m. drömt om letter så här är mitt förslag. Rubins,Jelisejevs,Gudlevskis , Tribuncovs, Marenis. Har fortfarande inte kommit på den sjätte så tar med skidskytten Rastorgujevs då. Vägrar googla men den saknade bode vara några år tillbaka i tiden Ber om överseende med ev. Felstavningar. Dock inga medvetna
"Kan vi hitta en super spelare som gillar byggkonsulta så kan jag köpa den o låna ut för en mindre peng. Han kan hjälpa mig mellan träningarna o matcher o dra in pengar, De pengar han dra in går till hans lön och Modo få låna för halva pengen. Kanske mindre och till o med!
Om han kostar 400 tkr i månaden så kan Modo låna han för 100 tkr, han dra in 250 tkr i månaden åt mig och jag sponsra 50 tkr."
Koff: Hoppas uppgifterna om att Rundblad tränar hårdare än någonsin stämmer. Vi behöver hans fulla potential. Vore framförallt väldigt kul om vi fick se den offensiva Rundblad igen.