1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503524 inlägg · 4188 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon:

Ska sommarjobba på Handlarn i Lugnvik i sommar, kommer tjäna grova pengar där tydligen🤣

Röda dagar : Aldrig varit så mycket folk på Friends Arena som igår. Superstjärnorna Foppa & Hinken är verkligen populära!

hanzon: Har ett år kvar på sitt kontrakt med Boston, lär bli bytas bort i sommar.
Var nära redan för två månader sedan men han ville själv stanna kvar.
Lär skriva ett långt och fint kontrakt i ett nytt NHL lag under kommande året.
Vi snackar om en av världens bästa målvakter, klart han ska spela i NHL.
Lassi räcker gott å väl för oss.

hanzon:
Hade varit mumma! Men tror han kör i NHL minst en säsong till.
Men vilken dröm med honom och Lassi!
Shl starkaste målvakt sida!

Ska vi plocka hem Ullmark nu?

{10322}: Jag var förbannad på Challe som bara spelade Rosén i PP hela säsongen...

...förutom i sista matchen mot Södertälje, då fick han några byten i förstalinan med Nagy + Bartecko och då gick hela stället bananas!

m.youtube.com/watch?v=lRQup-5p2vM&pp=ygUVc3TDpGxsZXQgZ8OlciBiYW5hbmFz

{5647}: Jag läste nyss Sanny. Jag har inte förstått varför alla tror Kellgren blir en så stor hit.

Hugo Alnefelt (visserligen inte presenterad av HV71 än) var åttonde bäst av de svenska målvakterna i AHL med en räddningsprocent på 89,3. Arvid Holm hade tredje sämst räddningsprocent medan Erik Källgren faktiskt hade lägst räddningsprocent av de tolv svenska AHL-målvakter som spelade fler än tio matcher.

Gavelo: Silfverberg hade väl noll poäng på 18 landskamper inklusive träningsmatcher ifjol? Mam ska nog inte titta alldeles för mycket på vad en spelare presenterar i VM. Jag tror True lider av sämre självförtroende och att han är rätt vilse på stor rink än så länge. Man kan nog anta att han inte åker till VM skadad i alla fall, men möjligen är inte motivationen på topp. Risken för spelare från de mindre länderna känner sig tvingade att spela i högre utsträckning än de från toppnationerna som har ett mycket större urval.

KB: Jo plus hela slutspelet också
Hoppet lever att han blir kvar om han fortsätter på denna nivån

Gavelo: inte sett en sekund av han i vm. Men låter ju inte riktigt som vad man hoppats på och absolut inte som nån som nosat på nhl i sin karriär för inte så länge sen?

{10522}: Med VM som enda mall så kan Trues säsong i Modo slut på 2 sätt.
Stabil 2/3:e center och +25 poäng eller sparken innan Jul.

KB: han är i alla fall på rätt plats och inte tvåa på varje puck… Men nu var det ju inte specifikt honom jag syftade på utan snarare att han är ett bra exempel på lyckad värvning, för mig okänd och antagligen relativt billig trots att han dominerat shl.

Modomas: Har inte Tomasek varit ganska beige detta VM också, bortsett typ en match?

{10522}: ja man blir lite nervös, när hinken pratade om att han var välscoutad hoppades jag på ett guldkorn, typ en ny Thomasek…

True är minus 3 med 11 minuters speltid. Mot Storbritannien av alla länder

Byss: exakt! Nu hoppas vi att true love får måla.

Gurkan: 2 stycken såg ja! Grymt 🇩🇰

Gurkan: Vad står d?

Gurkan: på tiden,kanske axlarna sjunker några dm.

Aagaard målar mot Storbritannien 🇩🇰🧨

Heyerdal: Heed är ett utropstecken för mig.

Koff: VO med Lundeström och Zetterlund tränade ihop idag så han har kryat på sig! Hedman med Heed .

Ben Perrault:
Instämmer, just spelförstörande moment gynnar inte lag som vill spela med fart!
Regeln idag är för de slöa backarna,

Ben Perrault: Regeln för målvaktsinterference måste förtydligas. Har varit alldeles för många bortdömda mål under säsongen som varit ytterst tveksamma. Ibland har det räckt att snudda på målvaktens benskydd så döms det bort

jonsson: en helt annan sak
Hoppas domarskrået tittar på regeländringar till nästa säsong, vill se mindre interference och spelförstörande moment
Vill ni se några ändringar?

Röda siffror och ökade kostnader – Björklöven tvingas agera, inte så konstigt då att man behövde släppa Pooley, Schilkey m fl.

{10322}: Släppte vi verkligen Rosén? Var väl Challe som förbrukade hans förtroende något kopiöst. Var väl en av våra poångbästa spelare men spelade typ bara PP, fick knappt va på isen annars. Så inte så oväntat att han stack...

Koff: Framförallt var det pajasen Ros som hypade Ryno. Myntade till och med smeknamnet Rhino i övertygelsen att Ryno skulle bli en internationell storstjärna.

Blake: Minns att jag var skitsur när vi släppte Rosén. Man såg så tydligt att han skulle blomma ut under annat ledarskap.

Koff: Var samma säsong vi tog in Eddie Larsson, Hersley, Rosén, Blomqvist Ryno, Ahlsenfeldt.. säkert glömt nån.. Ingen av dom lyckades ju i modo men var ändå i SHL i många år.

Bad_Brett:
Ja han kunde de varit,
Annars minns jag ryno som ALLA lag drog i.
Minns en bild i hockeybilagan Aftonbladet hade innan premiären där han stod i bar överkropp på en strand med kedjor som varje lag skulle representera att man drog i honom.
Lite halv löjlig bild egentligen. Då valde han Frölunda vill jag minnas.
Det var en enorm hajp kring honom.

{5647}: Sondre Olden?

{5647}:
Sondre Olden va

Silly: Ingen aning, därför jag frågade JFK.

Men jobbade ihop med en kvinna som heter Ingela Ahrling, när hon presenterade sej i telefon på support lät det som....*Ingen aning'. Men, då kommer en liten fråga. Hon är släkt med någon som gjort match i MoDos A-lag. Namn där (utan att googla helst) är värd guldstjärna.

För övrigt vill jag tillönska alla MoDoiter och övriga för en fin kväll utan, Bonden,PrästenAgneta och Jultomten. MoDos MoDoratorer är ren och skär klass

Koff: Tror han tänker på Marcus Jonasén.

puffe:
Patrik Hearsly ?

Koff: Näe, det var nog Ryno jag tänkte på

puffe: du tänker inte på Johannes Salomonsson?

{5647}: Vem var skytten med hästspark?

puffe: Han var stor, långsam och kom inte in i spelet. Jag gillade hans spelsinne, men tydligen tyckte inte de som bestämde att det skulle räcka.

Det var väl ungefär samtidigt som vi provtränade en högerskytt som sköt som en häst sparkade.

Silly: Låter väldigt bekant, men då valde MoDo inte honom då, känns lite bättre

puffe: Det fanns ju någon norsk talang som kom, men som for vidare till typ Brynäs osv.

puffe:
Är det Johan Ryno du tänker på?

eltifoso: Näe, nåt svenskt namn. Superhypad, kan ha hetat Gustav nånting, men minns ej. Troligen en som hade dålig rådgivare åtminstone

puffe: Mischa Joukov?

{5647}: Fanns nån 'stortalang' som åkte land och rike runt för att berika ny klubb. Minns inte namnet, men tror t.o.m MoDo tog in han. Inte mycket kött på benen, men vore kul om nån kan ge mej namnet. Detta gäller nog runt millenie-skiftet, eller lite tidigare

Sigge: skulle fortfarande vara bästa pp och bp backen i SHL vid 40års ålder

Monno: Synd att Hedman är så jäkla bra. Chansen att han skulle avsluta karriären i MoDo känns väldigt liten. Om han inte skulle komma hit som 40-åring.

Monno: Jag har också tänkt på uppspelen. Direkt han får pucken så är det full fart framåt och så fort ett läge finns så smäller det till på bladet på forwarden. Han är oerhört rejäl i allt han gör.

« · 2706012 · »