1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532439 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Är orolig över vem som ska fylla skorna. Vi har haft en väldigt stabil baseline gällande många saker under Widebros ledarskap. Jag har respekt för att man anser att vi behöver ta steg framåt men är osäker på om det är så lätt att hitta den personen. Sen kommer detta väldigt plötsligt vilket driver på oron.

Widebros föregångare drev en ganska rejäl klyfta mellan aktiva supportrar och föreningen som han senare har varit väldigt bra på att reparera. Skulle säga att vi har ett av de bättre förhållandena i Hockeysverige just där i nuläget. Om man ska lyfta något utöver det ekonomiska.

Monno: Men varför inte annonsera detta i maj. Rekrytera en ny under sommaren som kan kliva in 1 okt? Fattar inte. Något som skurit?

KB: Tycker både Widebro och Ulf låter väldigt lugna och säkra i intervjun så allt för orolig ska man nog inte vara.
Tror och hoppas att styrelsen gör en klokt val och väljer en VD som passar föreningen bra, och inte en VD som bara är duktig på prata...

Kan tänka mig att för Widebro också så är inte att lesa em hockeyklubb ett slutmål. Bara en sån sak som pengar så gissar jag att han kan dra in betydligt mer som VD på ett "vanligt" företag.

{10522}: Tror NY Yankees håller hårt i honom.

{10522}: Jag hör vad du säger.....men

Costanza är väl en toppenkandidat annars?

Smurfen: Bra initiativ.

{10015}: Tycker just att det är ett ömsesidigt beslut genomsyrar exakt hela intervjun. Att han kliver av en resa på åtta år medför såklart en hel del känslor ändå. Köper resonemanget de lägger fram att hans ledarskap varit viktigare under åren som varit, än framledes.

Jag är dock lite orolig över var vi kommer landa efter detta. Det har varit en trygghet med nuvarande konstellation i många år nu.

Vi kör Widebro i denna tråd va ?

{10015}:
Jesper O tror inte på myten om det svåra andra året

{5647}: Apropå ingenting så tyckte Kronwall i dag att Silfverberg är modern tids Mats Sundin. Lämnar det där.

Brynäsaren05: Domarna blåser ofta tidigare då man vill undvika jakt på pucken om det försvarande laget är uppenbart före. Förmodligen hade väl Källgren agerat om inte domarna blåst för han såg ut att slappna av lite

Brynäsaren05: Domarna blåser ofta tidigare då man vill undvika jakt på pucken om det försvarande laget är uppenbart före. Förmodligen hade väl Källgren agerat om inte domarna blåst för han såg ut att slappna av lite

{5647}: Vi har tur i oturen för en gångs skull ;)

Saleva: Sjukt skumt mål för LHC. De skjuter i sargen och domarna blåser icing. Pucken studsar i en båge och via via Källgren in i mål. Ingen spelare hade nått taggarna, så egentligen skulle det blivit 2-1 till LHC. Dock tror jag domarna högst felaktigt blåst av innan dess.

Smurfen:
Han (Viktor S) är väl bättre att uttrycka sig i skrift än verbalt.
Man måste ju ge Pelle en eloge som lyckats anpassa sig så pass bra till de nya mediekanalerna, inte så jävla lätt för en som jobbat med gammelmedia sen urminnes tider.

SPOODI: Förstår inte heller kritiken mot han, tycket har bra reportage och bra intervjuer !!

Denna la han ut igår t ex :
Uppladdat:

500x0-screenshot20240921-092924chrome.jpg

{10015}: Trist tycker han är dryg.

Modo-Målet: han lägger upp ibland. Tycker kritiken varit överdriven ge honom några månader att komma in i det

{10015}: Har Pelle blivit ensam på ÖA igen? Tog vår kritik mot Viktor knäcken på honom?

Ser i efterhand att han skrivit artiklar om damerna. Kanske är lugnast så.

Greenwolper: Kul med premiär! Ser förövrigt att Adam Johansson kommer vara med i studion mycket i år på TV4-appen.

Greenwolper: Tror det kommer se liknande ut som förra premiären. MoDo kommer prioritera defensiven i början för att sedan växa in i matchen!

Greenwolper:
Färjestad
Skellefteå
Växjö
Frölunda
Luleå
Rögle
Linköping
Leksand
Timrå
Modo
Brynäs
HV71
Malmö
Örebro

Zource: äntligen seriepremiärdag🥳😍 spännande och se hur vi står oss i första tävlingsmatchen! Nu jäklar kör vi järnet!🥳. Gooo MoDooooo!!

Zource: så länge släggan sitter i örebroklykan så får spelet se ut hur som helst o inga julklappar i övrigt behövs. I alla fall inte förrän 24dec.

SPOODI: Dan före dopparedagen. Tänk om man vaknar utan julklappar under granen? :/

Zource: är livrädd

Jag är nervös inför matchen! :o

SPOODI: Skönt att vi börjar med sm-final.

SPOODI: Kronwall tror alltså att MoDo kommer på plats 13 men att Örebro klarar slutspel... den var otippad....

KB: Kruse kommer ta ett matchstraff under serien har är galen. Helt dum i huvudet

Bad_Brett: Liam Hawel gillar jag skarpt av det lilla jag såg.

SPOODI: Kruse är inget alls att hänga i julgranen enligt mig. Gillar Rydén men tror inte det är ett par som man går upp till SHL med, men såklart inte omöjligt.

Förstår inte varför AIK plockade in sopan Åkerblom som huvudtränare. Han har inte lyckats någonstans.

SPOODI: 9 i tredje

KB: Tyckte båda lagen flyttade pucken i hög fart. Inget onödigt Rundblad-duttande. Berg lär bli en publikfavorit.

Väldigt roliga lag också; Djurgården med alla sina profiler och Oskarshamn med en massa okända transatlanter som likväl ser väldigt spännande ut.

Bad_Brett: Ork? Tempo ja!

KB: Ryden är bra, DIf hade flyt i avsluten idag. Hur många sånna mål gör Grewe och Berg denna säsong?

Bad_Brett: Oskarshamn och Djurgården är bra i år. Två ganska olika byggen men tror bägge går långt. Målvaktssidorna hos båda läger är nog den svaga punkten.

Bad_Brett: spelade på 11 forwards också sånt bidrar

{6870}: Tycker DIF var rätt bra i två perioder. Undrar om det var orken som tröt - de har ett rätt åldersstiget lag.

{7426}: Nä Törna det var orättvist. Dif imponerar då inte.

Om man jämför DIF och Lövens tredje perioder så åker Löven skridskor i alla fall.

SPOODI: Kul att höra Svarten, alltid älskat att de låter som att han käkar valnötter när han pratar. 😂

TIK_TIK: Om du räknar in straffarna kanske ;)

SPOODI: DIF är ett skämt, sköt dom ens 20 skott?

modomille: Haha, vackra HockeyAllsvenskan. Alltid lika underhållande.

Den där Felix Nilsson satt väl 3 när han var under press? Tycker nästan lite synd om honom för det var extremt bra gjort.

{7426}: "Rättvist" Tyckte Oskarshamn var bättre över 65min

modomille: Efter en kort straffläggning vinner djurgården rättvist.

SPOODI: Nilsson vs Kelleher

{10015}: Galet vad sker

« · 2733824 · »