1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoakimE: RAMBO

{10015}: yours truly

Hade inte Broc little exakt samma poängskörd sist vi möttes?

Dvs en poäng ifrån att tangera rekordet?

Jobbigt att vi ska behöva ha det där rekordet hängandes över oss även i denna match, man vet ju hur det brukar sluta lol

Zource: True gör fler mål än Silfverberg. Hehe

Sigge: Hylla de som hyllas bör! Sigge är kvällens MVP

SPOODI: but I actually think it's really True

SPOODI: Min antijinx fungerade!

Kul att se er trycka till LHC i boxplay. Fortsätt så! Ser mycket hellre LHC där nere i skiten än er ska ni veta. Deras fans är så mycket värre än er.

JoakimE: Vem var det som skrev att han skulle göra två ikväll? Bra känsla 😅

{7426}: LHC gör ett så kallat MoDo byte

{7426}: it can't be True

JoakimE: Norlinders kyla är godis

JoakimE:

Och inte bara det. Vi har spelmässigt övertygat helt hittills.

TRUE POWER!
Och Norlinders förarbete

TRUE LEVERERAR SOM VANLIGT VILKEN JÄVLA NHL STJÄRNA

bollan123: Is it really True?

Sigge: VAMOOOOOSSSS

bollan123: Efter dominans blir det BP och mål i baken. Sen går luften ur.

Gavelo: Vi fortsätter ta utvisningar i offensiv zoon.

Gavelo: Som vanligt tar vi utvisning i offensiv zon...

Sigge: Ja nä sådana lägen måste sitta!
Övrigt hoppas jag Karlin förbjuder droppar i offensiv zon, kräv att allt ska skjutas mot mål

Paul Ladue gör typ allting rätt hela tiden.

JoakimE: Helt öppet mål och skjuter utanför. Detta är en av anledningar till att vi ligger dyngsist

DET MÅSTE BLI MÅL

Hägrar ännu en förlust eller kommer gubbsen äntligen igång?

Zource: Det spelar typ ingen roll längre. Oavsett hur laget presterar så kommer Karlin kasta om i kedjorna nästa match ändå.

Zource: Jag funderar på om det ksn bero på musiken att det går så dåligt hemma. Den suger verkligen. Hockey skall vara rock n roll å inte tekno!

{10015}: Jag tror inte vi ska förvänta oss för mycket men såklart superkul för honom att få vara med på bänken, se och lära.

Vi kan inte förlora med Woods porriga musch!

Gavelo: Roligt med Hugos (potentiella) SHL-debut. Spännande att se vad han kan tillföra offensivt.

Gavelo: Hoppas dagens förstakedja fungerar bra och att Karlin sedan kan fortsätta köra samma.

Heyerdal: Backparen börjar sätta sig men detta eviga laborerande med forwards...

Heyerdal: Lp Centrar Niederbach och Olofsson i 3:e samt Hallin som sjunde back,
Ytterligare en Junior som Modo ger speltid i A-laget trots prekärt tabelläge.

👍🏼

SPOODI: Byström petad eller skadad igen?

Rip Kirby: vågade inte säga Wernblom, vill inte ge honom den hybrisen

hompa90: "Bästa spelare du mött?
-Peter Toresson." 👍😆🤭

hompa90: inte hinkens beslut att ta dock

Bara öppna plånkan då..

Dit vill du aldrig återvända?
– HockeyAllsvenskan.

Intervju i matchprogrammet med Hinken
Uppladdat:

500x0-screenshot20241029-174710chrome.jpg

Monno: ja, för att undvika kval måste man ju vara bättre än 2 andra lag. Vi är nollade hittills av näst sämsta laget. Så vi kan ju börja med att göra ett mål på tabellgrannen.

Vikingmodo : Ja skulle vi undvika kval i år är det en rejäl bragd.

Skulle vi få till en fungerande centersida kanske resten av laget skulle fungera bättre och vi kan rycka upp oss. Men för att slippa kvala är det ingen liten uppryckning vi måste göra...
Och den fungerande centersidan måste till nu direkt helst.

Chamez: det finns dåliga starter och så finns det dåliga starter. Det hade vart jäkligt stor skillnad att bara få en liten dålig start men att det finns mycket positivt att ta med sig och att mycket talat för att laget kommer stiga i tabellen. Det var känslan 2011/12 när Modo låg sist länge men blev 8a och kvartsfinal. Det var även känslan 19/20 i HA när vi startade dåligt men blev 2a och sen nerstängt för Corona.

Den här säsongen dock... är ett enda stort mörker med ett av de sämre lag som SHL har skådat. Jag har sett hur mycket hockey som helst oavbrutet i 20 år, har fått en blick över spelet och jag är tämligen övertygad om att det här laget är i klass med Oskarshamns lag ifjol.

Modo4321: ”Det är bara att köra pass i sidled och skjuta högt så blir det mål på Heljanko för att han ramlar framåt varje gång” Sanny i podden om Christian Heljanko.

Det här är varför scouting på motståndarlaget också är så enormt viktigt. Går våra spelare in med den vetskapen imorgon ökar våra chanser att göra mål avsevärt. Så länge han står igen då, vilket han bör göra då kan är klar förstemålvakt.

Sigge: Nolan Stevens i ssk ser intressant ut. Bra storlek och har även spelat med Jasek i Ahl för nåt år sen. In me lite spelare hinken !!!

Modo känns väldigt segstartade. Precis som mig! Men när man har fått upp farten så går det utav bara fan! Jag älskar Modo oavsett❤️💚

Sigge: oavsett om Hinken lyckas snubbla till och rädda oss kvar under vintern med nån riktigt lyckoträff, så ska han ut med huvudet före direkt kvalet /säsongen är över!! Den mannen ska fan inte få förtroende till att bygga ett lag från grunden igen! När vi var sist ut på marknaden hade han ursäkter, när vi var först ut andra ursäkter.

Blir evigt tacksam om vi ror ihop spektaklet mot alla odds, men sen ska han fan bort ögonaböj!!
Det FINNS inga ursäkter för detta, men jag hade uppskattat om han iaf försökt.
Inte ens en usel ursäkt kommer han med.

Sämsta sportchef vi någonsin haft. Ja, sämre än svartvadet.

Chamez: jag skulle bli förvånad om han inte öppnar plånboken. Karln kan väl knappt sova på nätterna när han vet att hela kommunen pekar ut honom som huvudansvarig för fiaskot. Han kommer känna förr eller senare, (troligtvis redan under uppehållet) att han måste agera för att minska panikångesten något. Pengar kommer frigöras på det ena eller andra sättet

Sigge: Om Hinken the thinker öppnar plånboken så blir jag sjukt förvånad… men vi behöver värva helt klart. Förstår inte vad de väntar på.

Gavelo: håller med. 4e lina är inget varken spelare från övre kedjorna ens vill göra eller är speciellt bra på heller, inte samma speltid och spelsätt. Tredje är kedjan för spela in juniorer och sätta formsvagare spelare från 1a 2a i väntan på bättre prestationer efter skador eller svackor. 1a måste vara på topp varje kväll, ska helst vara alla minuter på rätt sida blå. 2a kan vara mer balanserad men med offensiv som prio.

{10015}: egentligen är dick perfekt i andrakedja inte första skulle säkert producerat ok med aagard, woods. Men tyvärr då får vi byta ut honom mot tex olofsson, beroende på form, byte med spelare från tredjekedjan. Om vi någon gång hade haft en utpräglad förstakedja igen med typ skröder zuccarello målskyttar. 4e linan är ok tycker jag, tredje kan komponeras av södergran, junior som tex gästrin , olofsson och billigaste av true/big sam, bästa form spelar. Skicka resten. 2 pp linor från line 1 och 2. Om 1a linan scorar någorlunda, Då hade vi haft en topp 6 trupp teoretiskt, såklart inte nu när vi ligger sist dock..
De vi sparar på övriga kontrakt som ranta o co med ett tillägg på nån hundring i månaden borde räcka till några tjecker eller ahl spelare som redan spelat ihop tror det är riktigt viktigt att kemi finns om man ska ha snabba resultat. En rolig omstart för några som vill visa upp sig för chans på nhl som usp. Borde gå att locka fram.

« · 2760749 · »