1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531027 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Folk måste förstå att Hinken tar beslut i samförstånd med Karlin som styr över träningarna. Karlin tyckte att Berg höll som sjundeback på SHL-nivå och borde vara utanför tre backpar. Men att Norlinder som tränat med oss hade topp 4-potential med lite tid för anpassning. Hinken hade redan signat Byström som återvändande billig back för tredje backpar/sjunde b. Därav utifrån den tränarinformationen hade han inga problem att släppa Berg när han önskade HA-speltid.

Sigge: Du kan inte på alvar tycka att Berg är bättre än Norlinder.

{10015}:

Sv: Silly season
#2724548 · Rödluvan · 20x20-logomodohockey.gif · · 2024-08-30 11:22
Sigge: Jag var inte helt såld på Kyrkjeeide igår. Tyckte han såg lite orörlig ut och bidrog inte särskilt mycket till spelet. Ser hellre Hugo även fast han är mindre såklart.

För den delen tycker jag Norén varit mycket bättre än berg på försäsongen så om någon av dem måste bort tycker jag berg.

{10015}: Inte nog med att Hinken är oförmögen att locka hit bra spelare. Han misslyckas med att behålla Big Dick och Berg bara för att ersätta med sämre spelare. Nu kommer snart crescendot när han slarvar bort Aagaard med hänvisning till budgeten.

Heyerdal: Juniorkronor ;) Men ja. Hedqvist har varit kanske den bästa forwarden, det ska vara någon från Ö-vik! Undrar om man vill ha hem honom.

grimiss: effektiva småkronor 4 mål på 7 skott!

SPOODI: Ja, men hockey går hem i alla former. Nu JVM!

{7426}: överlägset sämsta säsongen av HA sedan ligan startades

{10015}: har Byström varit särskilt mycket sämre än berg egentligen?

Från Hörnefors: Tror du att han bad om att få lämna för att han fick speltid? Han blev dumpad genom att inte få speltid, och därtill ville han lämna.

{10015}: Varför hålla på att sprida sådana lögner? Är det för att rättfärdiga dina åsikter om Hinken?
Berg bad om att få lämna när vi tog in Norlinder.

{10015}: Bragden i Östersund!

jonsson: Hemska tanke att Gradin dumpade Berg när Byström kom in och tog in Berglund. Det är sånt lågvattenmärke på det sportchefsarbetet så det inte är sant

Zource:

Berg målar för DIF

SPOODI: Precis! Att Björklöven tappade en ledning.

Zource: bragd? Att det bättre laget tog 2p?

Gavelo: "Sekten" "MoDohjärta!" Hemvändare typ Byström som är knapp SHL klass passar ju utmärkt in i Gradins tänk där serie inte spelar någon roll. Då kan man behålla fler spelare och bli topplag i allsvenskan istället, mer folk på matcherna vilket ger mer försäljning. Istället för att måste leta riktiga lirare, vilket han misslyckats med i två säsonger. Till ett bottenlag som sportchef i SHL, Uj så jobbigt.

Bättre att hålla varandra om ryggen i sekten MoDo, ge varandra långa trygga kontrakt så spelar serien ingen roll. Så länge budgeten hålls.

Någon som bevittnar bragden i Johanneshov?

AIK kör en swishkampanj
1 mille ska dom samla på sig

12-1 till Tjeckien mot kazaken med 3:e kvar
Helt otroligt

Bad_Brett: George tar över nu. Alldeles för blekt.

Frontschwein: Håller med på att något borda ha hänt efter 10, men tack och lov har han åtminstone var tydlig med att det kommer hända saker ifall de förväntade stjärnspelarna inte har börjat producera efter 20 omgångar, så ha tålamod...!

...Eller vänta nu...

Gavelo: Att ens sikta på allsvenskan och med det pengatappet bevisar ju bara ännu en gång hur jävla naiv och värdelös hinken är!! Hans enda uppgift var att bygga starkast möjligt innan och under säsong ett lag för SHL!!! Blir så jävla förbannad när jag tänker på hur den psykopaten drar oss ner i skiten!!

Han skulle ha agerat å det kraftigaste redan närvi gått kräftgång efter 10 omgångar.

Keriksson: Nu spekulerar jag men jag tror att Hinken ville förlänga med Karlin eftersom att kontraktet även gäller i allsvenskan.
Skulle vi ramla ner så behöver vi inte börja med att leta tränare utan arbetet med nya laget kan börja omgående och Karlin är en riktigt bra tränare på den nivån.
Tror även att värvningen av Byström och nu eventuellt Berglund har en viss allsvensk tanke bakom sig.

SPOODI: Modo borde ringt Ken Hitchcock, en tränare som hade koll på defensiven i sitt Dallas då det begav sig på sent 90/tidigt 00 tal. Nu har man förlängt med Karlin vilket jag tror var ett misstag tyvärr.

Bad_Brett: 4-3 till MoDo efter förlängning

Wauzsig: Förstår! Han slog sönder taktiktavlan samma match.

Gavelo:
Missar matchen pga jobb, skickar äldsta barnbarnet.

Bad_Brett: Det verkar onekligen så, sen har vi genomgående enorma problem att ”kriga” vilket jag tolkar som att det saknas rätt inställning hos hela eller delar av laget.
Kan man inte tagga till borta mot Brynäs med nästan 8000 på läktarna i mellandagarna så har jag inga argument till varför man skulle ”kriga” 2 dagar senare under nästan samma förutsättningar fast hemma.

Jag tippar 2-4 till Skaune

Bad_Brett: Nu måste vi för faan vinna!

{7426}: Var inte det i en intervju? Jag tänkte på att våra tränare nästan aldrig framför någon kritik till domarna under matcherna.

Gavelo: Till skillnad från förra säsongen är vi numera värdelösa på att vinna "rätt" matcher. 4-1 till Malmö.

Wauzsig: Var de inte bara för någon match sedan som Karlin inte var nådig med kritiken mot dom randiga?

Gavelo: Både True och Jasek har blivit utvisade för att de har gnällt på domaren.

Några som inte gnäller på domaren är våra tränare. Rönnberg och Bulan pratar mer med domaren i en enskild match än våra tränare gjort på hela säsongen.

Som svar till Mr Golden boy, Mr Saleva och Modos bästa målvakt genom tiderna Ben perrault!

Jag hoppas ni har rätt, vinst ikväll och liket lever, förlust, ja då har vi ena foten och några tår i kvalet

Från Hörnefors: Du har helt rätt och det var Woods och Sam som hade en jävla kemi.

Bad_Brett: Vad jag kommer ihåg så spelade Modigs och sedan lite olika med Sam och Woods, men mest Ohlsson. Dom hade svårt att hitta en som passade in med Sam och Woods. Aagaard gjorde några byten i ett par matcher men jag tror inte att han startade någon match med dom.

Saleva: Det har tjatats om detta på forumet, och nu har även Allehanda-Ludvig hakat på.

Kan någon förklara det här tjatet om att återförena två spelare som knappt har spelat med varandra? I säsongen i HA spelade Aagaard nästan uteslutande med EJK och Sveningsson och förrförra/förra säsongen spelade han med Big Dick och Woods. Och där hamnade han enbart eftersom Marenis floppade på den positionen.

Så varför fortsätter folk tjata om hur det är dags att "återförena" Big Sam och Aagaard? Är folk (tydligen även de som får betalt för att skriva om det) så fruktansvärt okunniga att de inte har koll på såhär grundläggande fakta, eller är det jag som har blivit senildement och helt förträngt deras storhetstid ihop?

Jag ska ta fram statistik över hur många line-ups Big Sam och Aagaard har startat ihop i under 2,5 säsong ihop.
Uppladdat:

500x0-bigsam.png

Smurfen:
Majoriteten av biljetterna såldes väl redan när de släpptes. Lär inte bli lika muntert i januari.

jonsson: Bakom sitt sektionerna 414 & 415 har dom gjort extra stå sektioner

Smurfen:

Är det inte bara ”sitt” på plan 4, vart kan man stå där?

Nu öppnar dom upp fler ståplats till morgondagens match mot Malmö , ser ut å bli "lapp på luckan" !!

Imponerande med tanke tabell läget !!!
👏👏👏

SPOODI: Jag tycker väl kanske att den kedjan skulle kunna lyfta ytterligare och kanske bli en riktigt bra 1:a kedja som vi saknat och därför valde jag bort södergran för Aagaard, men det är ju bara en spekulation så.

Gavelo: tror inte det kommer hända eller fungera men hade varit intressant att testa iaf

SPOODI: Spännande 👍🏼

Gavelo: i har bara en kedja som fungerar den kan vi inte splittra.
Södergran-Niederbach-Olofsson
Jasek-LP-Ranta
Woods-Vigneault-Aagaard
Ohlsson-True-Benson

Extra OP/TJ/MC

NuMo:
Även om resultaten varit lite bättre på slutet så ser jag ingen annan lösning än att kasta om helt i formationerna.

Ge mig bättre förslag på hur laget ska se ut så kan vi komma ifrån gårdagens pajkastning en stund och vädra lite vettiga idéer.

Aagaard TN Olofsson
Benson Sam Ranta
Jasek True MC
Woods LP Södergran

Tarasov:

Själv har inga som helst problem att sponsorer, oavsett vilka de är som är frivilligt sponsrar till nyförvärv. Nackdelen i fallet Nordlinder är väl att han för vissa inte ens räknas som en Hinken-värvning pga. swish sponsorerna. Frågan är om swischs-sponsorerna
i det fallet är lika genomgående ödmjuka angående deras tillskott till förvärvet än traditionella sponsorer.

Greg P:
Tycker att insamlingar är att ta ansvar, det är frivilligt att delta. Sen förstår jag att klubbarna helst slipper.

Smurfen:

Jag är helt emot Lövens insamling, sedan har ni ju 50 miljoner i tv-pengar och lite värre i SHL men ja man ska inte hålla på såhär som Löven, SSK eller DIF kör.

« · 2791973 · »