1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe2:

Lite för torr för det 🤣🤣

Silly: Är det du som är Conny
Strömberg alltså?

puffe2:
🤣🤣🤣
Hade inte samma magik inom fotbollen.
Men det var en hel baljor där också!

Silly: Fel forum, detta är MoDo-sidan

Uppladdat:

500x0-screenshot20250402214350samsung-internet.jpg

Silly: Fel sport, men Omar Faray gör alla fem målen när Degerfors vinner premiären(bollsparkande då) i allsvenskan. Höll ditt trollspö mot det också?

Silly: 1+3 på Tyler
1+2 på Axelsson

puffe2:
Kellerher 1 + 4 poäng nu i matchen.
Snacka om matchens lirare..
Har man inte upplevt sedan man själv var aktiv med trollspöt och lurade upp grabbarna läktaren..😉

JoakimE: Hoppas Tälje bara tar sina hemma-matcher

Satan va DIF filmar till sig ALLT ikväll. Flyger som vantar och får till sig sitt 4e 5v3

Framnäs: Ja han kan fortsätta vara lagkapten även i allsvenskan. Har han det som krav eller?

Framnäs: Tror Rundblad är mycket större än att kräva kaptensrollen(fast han ska ha den). Vart fick du den infon ifrån? Oerhört bra om han är med på resan

{10873}: Om Rundblad har som krav att behålla kaptensrollen i HA, ska klubben gå med på det? Han går ju ändå ner i lön så kan vara värt.

KulltorpsOlli: Överlägset vet jag inte men det är betydligt intressantare.

Costanza: Jävla mes-svar från flera spelare, senast Niederbach. "vet inget, du får fråga min agent blablabla" För helvete, vill man hjälpa MoDo tillbaka , eller är det bara pengar. Har man ingen egen åsikt och en syn att vilja se sej i spegeln rakryggad?

Inget ont om Niederbach(bara ett exempel i mängden), bara trött på allt trams om att agenten bestämmer. Är spelarna så menlösa att dom inte har någon egen känsla?

Nu är hoppet att Rundblad startar återtåget

Costanza: Det verkar som Karlin fått nog. Han efterfrågar tuffhet. Tror Hinken lärt sig nu vad riktiga karaktärer är för något. Hard dom inte lärt sig nu så måste dom avgå

Framnäs: Nu måste VI kötta hårdare, kroppskontakt!, har ju även jag sagt utan MoDo-kontrakt. :-)

Costanza: Gillar att han säger "vi" om klubben utan något kontrakt.

Freddan, du har en stor plats i mitt hjärta också. Att få dina JVM-benskydd och stöt, samt att du fixade riktigt elitserienät från Kempis till mina välspikade målburar, kommer jag att minnas. Gatuhockey, det var livet..

{5647}: ”HA:s slutspel är överlägset SHL:s”

Kan vara det roligaste som ngn sagt på 100år.

Humor i sann JFK anda. Det roliga är att du försöker tuta i andra att det är så, när det bara är du som tycker det. :-)
Proclamation overload!

{5647}: 1+3 på Kelleher ikväll och fortfarande mycket kvar att spela. Han kanske passar ganska bra i slutspel trots allt.

Gavelo: Klart olyckligt när DIF gör mål strax efter vad som var en oerhört tydlig hög klubba från Kelleher. Sedan får de nu ett fem mot fyra som kändes tveksam. Lite som HV mot oss. Ett lag har mycket mer frekvent otur när domarna råkar göra fel.

Gavelo: Blev ju speciellt efter sju svår år i allsvenskan, men att få skandera SM-GULD, SM-GULD , SM-GUUUUULD är oslagbart(enligt mej)

Saleva: Personligen finns det för och nackdelar med båda.
Klart bättre hockey i SHL, Luleås serie mot Växjö var riktigt bra, även Timrå - Frölunda bjöd på fin hockey.
HA är det såklart mycket sämre hockey men samtidigt är det mer öppet och naivt, spelare som Dick Axelsson som varit från hockeyn ett par år kan dominera.

Dock är min personliga åsikt den att det är större att ta steget upp i SHL än att vinna Sm-guld så Ha slutspelet blir lite extra spännande av den anledningen.

{5647}:
Jag tror alla vet att du tycker det.
Gårdagens match var inte särskilt het.

Kelleher kan väl sägas vara skyldig till SSKs 2-1 också. Tvåhandsslashing i frustration gav utvisningen SSK kvitterade på.

HAs slutspel är överlägset SHLs.

Jag skulle gärna vilja se vanderbeck från Kalmar och Hampus plato i BIK , Plato har utgående kontrakt lika med vanderbeck, Wernblom har också utgående kontrakt

DrCox: Mariestad hade många ledande spelare sjuka första 2 matcherna. Vilket var riktigt synd.

DrCox: Har tyvärr för dålig koll på div 1 men då de bränt sina 2 första hemma så ser det mörkt ut

Keriksson: Jag trodde Visby var starkare efter att då slog ut Mariestad.

Smurfen: Troja verkar starka, kör över Visby igen eller är Gotlänningarna svaga. Hoppas verkligen Hudik kan slå dom. Spyr på Småland snart de är överallt 😬

Det luktade för en gång skull gott vid dyngdiket sent igår kväll när vi kom hem , undra varför ???

Från Hörnefors: Ärligt talat, Hatstore Arena.... finns ingen stolthet kvar ens för namnen på hemmaborgen.

Nelson Garden Arena....Gillade Fjällräven Center o Kempehallen. Men tyvärr styrs allt allt av pengar. M en sjukt trist när hälften av landets arenor ett tag hette Swedbank Arena

Maple Leaf Garden., Highbury...poesi

1921ofHockey: Det tror inte jag. Hatstore Arena är bygd 2021 och rymmer 2650 pers, och ägs av kommunen. Blir svårt att få ihop en SHL budget.

Zource: Något säger mig att Kalmar kommer att bli svåra att tas med redan nästa år. På övre halvan för att stanna (i HA). Ska vi säga småländskt maktskifte inom 5 år? Dvs Växjö ur & Kalmar upp?

bollan123: Går AIK, BIK eller SSK upp så är väl chansen stor att de endast överlever en säsong i den cyniska SHL. Klarar vi då inte att gå upp nästa vår i konkurrens med DIF så får vi en ny chans år 2 med samma läge som den kommande säsongen.
Går DIF upp så har de väl lite större chans att överleva år 1, då kan vi få svårt motstånd år 2 om vi inte lyckas direkt så det är väl ganska goda odds att vi är tillbaka senast 2027 även om vi får dras med Leksand, Örebro eller nåt annat lag. Då är det dom som splittrats medan vi haft ett år på oss.

Från Hörnefors: Råkade klistra in en länk mitt i texten.
Jag tror om Dif inte går upp så måste dom skära ned.
www.difhockey.se/article/sw5asf7-1lead/view

Zource: Vart har DIF fått resurser ifrån? För ett par år sedan var dom tvungen låna av fotbollen för att kunna betala ut löner och klara elitlicensen.
Har dom fått in nåwww.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/O8GWdb/djurgarden-tillsatter-en-krisgrupp-situationen-ar-ohallbargon storsponsor eller är det ett luftslott.

bollan123: Exakt så! Kör för fan!

Värsta vore om Gnaget går upp. Djurgården kommer fortfarande ha starka resurser nästa säsong och vi blir inga favoriter.

Zource: BIK har skit budget och typ inga pengar men har en mycket bra tränarstab, SSK går ner sig rejält i budget nästa år och AIK kommer inte heller med någon jätte satsning.

Nej vi måste upp på direkten för annars kommer valfri SHL klubb ner och storsatsar sen är vi kvar ytligare ett år i HA. Det finns typ inga hot alls nästa säsong om DIF går upp.

Från Hörnefors: är glad ikväll, hoppas löven konkar

Djurgården går förmodligen upp och Björklöven kommer inte ha råd att satsa nästa säsong?

Där har vi två toppkonkurrenter vi blir av med. Gnaget, Södertälje och Karlskoga blir de tuffaste motståndarna!

Keriksson: Nu kan dom gå och knoppa :)

Keriksson: Löven föll tidigt iår....

{5647}:Kan ju mötas i final

{5647}: Själv gillar jag Ljungman, men inte som förstecenter hos oss.

Keriksson: DIF kommer välja SSK i semi om AIK vinner.

Zource: 3-3...jag vill ha DIF- AIK i semi. Jo nog lär Djurgården gå upp.

Keriksson: Allt är ju bara en transportsträcka till Djurgårdens avancemang ändå.

{5647}: Löven 3-2 🤑🫣 jaja får väl hoppas Djurgården väljer och slår ut dom då.

« · 2858358 · »