1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531093 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AIK:s lag är ju förutom 4-5 spelare ett riktigt "noname"-lag. Kan iofs vara för jag inte följt HA. Men till skillnad mot SSK och DIF, likväl kan man vara på väg att gå upp.

puffe2: Underbart. Kollar lyor i Oslo och Stockholm. Då får vi ses när MoDo åker runt och slaktar.

Costanza: Hoppas på Oslo då, närmre för mej , så vi kan åka o kasta grus under Johaugs skidor

puffe2: Hallå Puffe! Stockholm och Oslo drar i mig.

Keriksson: Har genuint svårt att vilja se Djurgården vinna en enda match , så lite sånt tänk. Dessutom tror jag Djurgården har störst möjlighet att bli etablerade i SHL länge(med tanke på ungdomsverksamhet mm), så ser hellre dom som en fortsatt plantskola i allsvenskan, som dessutom blir roliga att slå ut om ett år. Hoppas Garpen o Stoppl är med på båten igen då

Keriksson: Stämmer bra, tänker mer på att o Ssk inte förlorar allt för många så kommer dom ha en stabil grund att stå på vilket är en framgångsfaktor i HA.
Jag vetefan om Axelsson, Kruger, klasen mfl orkar köra en säsong till, risken är att dom får ett lite manfall på sina bärande spelare så man vet ju egentligen inte vilket lag vi helst slipper.

Gavelo: Ja men Bogren ska till Löven och SSK får vår AJ från 2016 vad jag hört, ja det är nog vilket som men tror absolut att vinnaren från DIF-SSK vinner finalen,

Bra period av ssk

Keriksson: Det var väl vissa som ville ha dom kvar i HA för at inte Berna skulle gå dit, nu när Berna verkar vara klar för LHC så känns det som en no brainer.
Dock är Ssk bra och har byggt upp något riktigt bra under Bogren så det är egentligen ingen stor skillnad mellan lagen.

puffe2: Vill vi att DIF är kvar med oss nästa år? Förstår att man inte vill att de ska gå upp, vill egentligen inte jag heller men är rädd för att de storsatsar mer då fast å andra sidan, kan SSK ta dom i år så kan väl vi nästa år.

TickledDonkey: En annan Apropå Ingenting. I vilken matchminut säger kommentatorn att ett lag. marineras. Hopps vi slipper det uttrycket ikväll plus att Tälje vinner

Sitter och lyssnar på Djurgårdens klack. Passande nog kommer jag att tänka på ”Fem myror är fler än fyra elefanter”. Hur man bokstaverar. Vilket iofs de flesta klackar gör. Apropå ingenting.
Trevlig kväll!

Confusius: Är den det?
12+12 i ett ofantligt svagt Modo där han Tsm med Niderbach och Olofsson under en tid bar MoDo på sina axlar.

Jag håller med om att i ett ”topplag” som FBK är så känns värvningen aningen märklig, och där hamnar han i en 3:e kedja , men i ett Leksand eller Malmö (beroende på om dom får in pajoniemi, kokkanen mfl så kan han spela i både 1:a och 2:a som powerforward.

Peja: Jag ser inte FBK vilja ha Södergran faktiskt, men jag skulle kunna tänka mig tredje i sådana fall. På tok för dålig defensivt för en fjärde och inte tillräckligt producerande för topp två.

Så i tredje i brist på andra alternativ.

Gavelo: Visst. Men hans offensiv är ju definitivt för svag för en 1:a eller 2:a, och mest troligt för en 3:e också

Confusius: Södergran har sin styrka i skridskoåkningen och arbetsinsatsen, han är duktig på att transportera puck och känns gjuten för en dump and chase hockey, han är bra på ta sig in på kassen och står ofta rätt placerad i slottet.

Hans absolut svagaste delar är markeringsspelet och spelet utan puck i det 2 bakre zonerna och framförallt ut efter väggen i egen zon, det vore därmed korkat att spela honom i en klassisk 4:e kedja som skall stänga ner motståndarnas 1:a kedja och spela 0-0.

{5647}: I vilken kedja tror du att Färjestad tänker sig Södergran?

{5647}: Han är för dålig defensivt för vilken femma som helst.

Offensiven är inte speciellt bra den heller

Confusius: Södergran är för dålig defensivt flr att spela i en fjärde. Det vore märkligt att spela honom där.

Gavelo: Ser INTE wallin/Jönsson honom som en 4:e line, utan högre alltså??

Jag har aldrig sagt att jag är "hockeysmart"

Imponerande att Frölunda matchar tre stycken 17-åringar i semin. Mycket speltid får dom dessutom.

Confusius: Såklart inte Wallin/Jönsson (ja det stämmer) ser södergran i en 4:e kedja, om du nu är så ”hockeysmart” så bör du kunna lista ut varför.

Jo jag har X och känslan är att FBK fansen vill ha bättre namn, Sveriges kanske rikaste förening och extremt bortskämda fans vill såklart se Tomasek kvalité på alla positioner.

Jag håller med dig om att det är förvånade att FBK jagar Södergren för jag ser liksom inte vart han ska gå in i deras lag, däremot hade detta ju varit en klockren spelare för Malmö, Örebro, Leksand, du får mycket spelare med stor uppsida för lite pengar och med rätt skolning kanske defensiven kan bli bättre.

Gavelo: Det är inte riktigt din grej att titta dig själv i spegeln!

(Eller jo det är det nog, men inte på det sättet)

Gavelo: Det är nog första gången Södergran spelat så högt i hierarkin, och det efter att Karlin desperat vaskat runt allt för femtielfte gången.

Och det vore naivt att tro att Wallin och Jönsson(om nu ryktet är sant) ser Södergran som något annat än en billig fjärde-lina-spelare.

Om du har X så måste det ju vara omöjligt för även dig att missa skriverierna där om det ryktet. Det är nästan uteslutande där med snack som "vad ser dom i honom", och då kommer det inte ens från FBK-,supportrar, utan från MoDo-häll.

Confusius: Det var 2 eller 3 som var av samma åsikt som mig och du hade ett konto som höll med dig, ett konto med totalt 9 inlägg på 5 år, det kanske inte är ett troll konto men det kan lätt misstänkas för det.

Personligen kan jag absolut bry mig i vad omgivningen tycker för att se om jag själv kanske är ute och cyklar och bör titta mig i spegeln eller om fler tycker och känner likadant.

Padrone78: "är jag trollkontot? 👀🧌"

Om det var du som gillade mitt inlägg, JA! 😉

Håller man inte med vissa här, så är man automatiskt ett troll.

Gavelo: "Man ja du hade 1 trollkonto som höll med dig, gratulerar !"

Jag skrev att DU hade en som höll med dig.

Sedan länkade jag till en som fått en del likes.

Personligen bryr jag mig inte ett skit om ingen gillar mina inlägg eller inte, ser inte det här som en tävling.

Men enligt dig hade någon gillat mitt inlägg, och blev då automatiskt ett troll för dig 😂 Du förnekar dig inte.

Confusius: Det skrev jag också, eller försöker du argumentera om saker vi är överens om för då blir det svårt?!

Nä ni verkar vara några som inte förstår sig på helheten i Hockey, men för all del, Karlin har gjort helt fel som spelat honom i 1:a kedjan och Rickard Wallin och Jörgen Jönsson är mediokra i sina roller som har visat intresse för honom.

Vi säger så!

Gavelo: T.o.m Johannes där skriver ju att han är en dålig avslutare haha..

Ja jag står för att jag tycker att Södergran är korkad och speldum, jag är inte ensam.

Här några random från Twatter:

x.com/PerraultsOptik/status/1909279417748365634?t=F5ZQbqFcbQ8iawj8w_oIHQ&s=19

Padrone78: Gudfadern är väl inget troll !
Du är ju en stor grabb

Gavelo: är jag trollkontot? 👀🧌

Confusius: #2861160 · Johannes · 0x20-logomodohockey.gif · 3 timmar sedan
Gavelo: Håller med dej. Dessutom är han ofta på rätt plats då målchanser dyker upp. Tyvärr är han en dålig avslutare.

Man ja du hade 1 trollkonto som höll med dig, gratulerar !

Och nej nu ljuger eller överdriver du , jag har aldrig hyllat Södergran, däremot har jag lyft fram en del saker som gör honom bra som spelare i argument mot dina påståenden att södergran är så speldum och att hans enda egenskap är skridskoåkningen.

Padrone78: Lite så jag tänker!

Södergran är ingen STOR förlust. Och vi skulle sakna" förmågan att bära puck", det är typ det.

Confusius: Om det är värt något i åsiktsbalansen….så skulle Södergran vara saknad i aspekten tranportera puck in zon.

Men jag skulle inte sakna hans alibiförsvarsspel, oförmåga att sätta de högkaratiga chanserna ej heller skulle jag sakna känslodroppet jag får när han transporterar puck på ett imponerande sätt in i zon, drar ett 180-graders-varv allt bara för att lägga en dålig passning i gapet på motståndaren eller ut ur zonen.

Skulle bli mer bedrövad över tapp av andra i listan av ”ännu-inte-landat”-spelare

Gavelo: "#2861101 · ÖSK_82

FRANS-MICHAEL: Tror du kan hitta >50 spelare i hockeyettan, till 33% av kostnaden, med Södergrans egenskaper.

Hoppas innerligt att vi inte matchar något shl-bud.
+ 3

Gavelo: "Märker av att jag inte har något medhåll bland kommentarerna"??

Har bara sett att FRANS-MICHAEL håller med dig, men det kanske är en majoritet av forumet?

Jag har sett att du gång på gång hyllat Södergran, och att du varit tämligen ensam om det.

Tarasov: Även i KHL spelar man på mindre rinkar nu, åtminstone i dom nyare arenorna.

Confusius: Baserat på hur du beskriver Södergran så har du liksom blottat dig själv.
Du år givetvis titulerad att ha din åsikt som precis alla andra, men du märker väl av på kommentarerna här att du inte har något medhåll och då kanske man borde titta sig i spegeln, om din andemening inte är att trolla för då har du lyckats.

Jag tycker Södergran tillför mycket, fysik, gritt, inställning, målskytte, arbetsinsats och han spelar med vettiga marginaler, skulle han finslipa avsluten så är han nog god för 20 mål ist för 12 som idag.

Gavelo: Nej. Jag har inget behov av att folk ska hålla med mig.

Tycker du att forumet svämmar över av folk som håller med dig om Södergran?

Gavelo: "Men så är ni inte så hockeykunniga heller så ingen annan är speciellt förvånad"

Och det säger du med bestämdhet, utan att ha en aning om vem jag är eller vilka jag umgås med?

Gavelo: Gällande Södergran? Ja, iallafall dom med kunskap.

Kan ju dock hålle med en annan skribent här att han har en bra arbetskapacitet, och som jag sa skridskoåkningen.

Teknik - inte bättre än någon annan
Skott - nej
Fysiskt spel - väldigt svagt med tanke på storlek och skridskoåkning
Målfarlighet - väldigt svag för en forward
Defensiv - icke existerande
Spelsinne - icke existerande

Södergran är på sin höjd en billig fjärdelina- spelare i SHL

Confusius:
Det går lite vågor, ibland snackas det om större i också.

Gavelo: Håller med dej. Dessutom är han ofta på rätt plats då målchanser dyker upp. Tyvärr är han en dålig avslutare.

Confusius: Vad hade du förväntat dig?, att folk skulle hålla med, haha ?!

Gavelo: Ahh just ja. The almighty Gavelo, glömde bort att du inte kan ha fel, sorry.

Confusius: Men så är ni inte så hockeykunniga heller så ingen annan är speciellt förvånad.

Gavelo: Jag och alla i min krets tycker att folk grovt ÖVERskattar Södergran.

skavsår: I NHL, typ 1?!

Vikingmodo : Är väl bara en fråga NÄR och inte OM det blir små rinkar, med dom muppar som styr svensk hockey.

Den dagen slutar jag se hockey.

« · 2862854 · »