Gavelo: Han spelade ju inte alls pga vilade efter hjärnskakning. Brynäs lät honom träna med dem efter det men hade inga planer på att han skulle spela egentligen.
Viktor in så behövs det ju tuffare backar. Speciellt om det blir rundblad, Berglund, Persson och Norén. Ingen kommer vara rädd framför vår kasse iaf. 2 toppbackar med defensivt tänk som kommer in med tuffhet
Röda Grodan: Verkligen inte. Det är en värvning Hinken gör för att Viktor gått med på en låg lön. iom att han spelade noll matcher förra säsongen. Det är för att kunna lägga pengar på de som stannar och nya forwards.
Peja: Ser ut att kunna konkurrera med Berglund, som jag tycker är ganska svag defensivt. Känns hur som helst mer allround än Näsén och storleken för sig.
Hoppas det blir bra och hur som helst visar det på att vi vill konkurrera om förstaplatsen.
Tarasov: har för mig att han gjorde en stabil insats i shl när Brynäs hade andra backar på skadelistan. Blir nog en stabil back i HA. Brukar ju slå väl ut när vi värvar fd Brynäs-spelare. (AP, Mannberg, Gudlevskis, Molin).
{5647}: Den här killen är klar för Modo enligt Mrmadhawk i dagens podd. Bra skridskoåkare och ganska allround i övrigt, bra trea på högersidan bakom Rundblad och Berglund som båda blir kvar enligt Mrmadhawk.
Nucky: skriva 5 år men ändå dras med skada. Jävla carbonara/ kompis skada isf.ta ansvar eller sluta. .. Inte skitkul att resa till Svalbard eller Grönland men det är mitt jobb. Bara att gilla läget om man ska få lön, eller säga upp sig. Med uppsägningstid.
Från Hörnefors: Att Sundsvall Hockey som ett "nytt" lag lyckas ta sig så pass långt tyder på dålig konkurrens. Man behöver vara betydligt bättre rustat om man inte vill bli en slagpåse som bara åker ur direkt. Men absolut bra för konkurrensen i närområdet.
alfredshem1921: Hävelid lär förresten inte följa med DIF upp till SHL så kan vara han som är målvakten som är klar för oss. Alternativt utlånad av DIF hela säsongen
Vikingmodo : Att Sundsvall Hockey som den här säsongen startat upp sin verksamhet igen efter en "paus" (relaterat till svag ekonomi) lyckas utmana och faktiskt pressa Hudik till en avgörande femte match i semifinalserien berättar nog mer om nivån hos Hudik än hur jävla bra Sundsvall faktiskt gjorde det.
Nucky: Kan ju vara så att han sagt till Hinken att jag stannar men vi håller det internt i klubben för jag vill bara fokusera på familjen och inte behöva tänka på hockey.
Så när Hinken pratar med andra spelare så kan han använda det som ett argument.
Men jag håller med om att det är ett väldigt underligt beteende, hade väl vara bättre att signera ett avtal, bli hyllad av alla i sommar som en rakryggad spelare och samtidigt inte behöva tänka på det.
Tarasov: Jo tänkte på det jag med, men lite förvånad om man gör så med lagets största namn. Draghjälpen man skulle få om han ansluter är nog värd mer än lönen.
Modo4321: Hudik leder 6-2 och stort skottövertag, synd de torskade match 1. Finns dock hopp än att slippa Troja och få två bortamatcher på lagom nära avstånd.
Nucky: Större delen av säsongen var han en allsvensk spelare, så det är nog rätt nivå för Olofsson. Lär inte vara ett SHL - lag som står där med sedelbuntar för att få hans signatur.
Från Hörnefors: I nedsläpp säger Gullik att vi får nog vänta till Aug-Sep på besked från Jeppe. Rätt märkligt med tanke på att han tappar 3-4 månaders lön på den tiden. Skulle tro att det antingen betyder att att han dras med en skada som kanske hotar karriären eller så har han helt enkelt svårt med motivationen och eventuellt lägger av.
Lerby (?) - Rundblad
X - Berglund
X - Persson
Norén - Hallin
Behövs nog 2 fysiska backar in nu.