Sigge: När han gick från Kärpät så valde han ju MoDo för att han blev nobbad av SAIK, och MoDo var det bästa laget som låg någorlunda nära Skellefteå. Så ingen större skillnad från nu, förutom att vi kommer att spela i HA.
grimiss: Hur motiverad tror du att Rundblad kommer känna sig om han blir nobbad av SAIK? Då tar jag hellre en hungrig spelare som inte bara vill mjölka ut det sista av karriären.
{9742}: Ska man tolka tystnaden som att det går trögt för Hinken? Inte en enda ny toppforward presenterad, är det så att HA håller på att tappa i värde kontra andra länder och ligor som tidigare ansetts vara ett steg ner från HA?
Hinken har den största budgeten, nu måste det väl snart börja hända lite?
Costanza: Ord och inga visor. Ligger nåt i det. Dåliga föredömen i form av agenter,föräldrar med mera har vi kanske alla haft. Men , att lämna MoDo i orostider ger en oerhört besk eftersmak
Med facit i hand hade det nog varit svårt att vara bättre rustade för att etablera oss än vi var säsongen 19/20 med tanke på hur många ur den truppen som tog ligan med storm.
Vi hade säkert varit ett försvarsmässigt haveri med Björn, men offensivt hade vi antagligen haft kapacitet som ett topplag.
{9742}: Det är ju ingen ny information, att Rundblad väntar på svar från SAIK. Och jag tror att dom söker och kan hitta en spelare som dom hellre vill ha. Och det blir nog MoDo i slutändan, men tills dess så stänger dom nog inte dörren för Rundblad.
modomille: Har vetat om detta ett längre tag, pm:a en forumskribent om detta (25:e mars)så ingen större besvikelse. Det betyder ju inte att det är hundraprocentigt åt något håll. Ville inte skriva här på forumet. För då blir det diverse öknamn som kastas på en. Hör jag något eller pratar med någon jag har förtroende för som dessutom förmedlar något, väljer jag att bedöma sannolikheten i det. Jag tänker inte så mycket på om det låter positivt eller negativt.
Röda dagar : Han var muntligt överens med Frölunda runt jul när AJ satte honom i gymet istället för att lira med A-laget. Men ångrade sig framåt våren(hans egna ord) och hade bestämt sig för att fortsätta i MoDo kommande säsong ifall vi hängt kvar. Hade då varit med Hellkvist som tränare.
Monno: Nära hem(omöjligt att spela i Umeå), skrev på innan vi var klara för SHL. Finns nog ett växande MoDo-hjärta i Rundblad också, även om SAIK såklart är hans hem. All respekt till det
Röda dagar : Det har ju varit mer eller mindre officiellt från dag 1 att Rundblad vill spela i SAIK och att han spelade hos oss för att han ej fick kontrakt från dom. Knappast en hemlighet. Han har ett otroligt hjärta för Skellefteå (sen familjen där såklart) Att han ens överväger att spela med MoDo i HA tycker jag är nog oväntat.
Rundblad hade verkligen varit en fröjd att se i HA.
Man fick ju aldrig riktigt se hela hans offensiva register i SHL, där det är hängslen och livrem, och kanske också för att han ville spela mer "vuxet" på ålderns höst/som kapten.
Men blev ju typ farligt varje gång han beslutade sig för att följa med upp i anfallen, så skills och spelsinne finns tveklöst.
{9742}: Rundblad har skött det här snyggt, vill hem ifall det finns plats, stannar hos oss om det inte finns plats. Annars lägger han av. Väldigt tydligt från dag ett.
Gavelo: Victor hade väl skrivit på för Frölunda under säsongen men mot slutet av säsongen var han inte helt säker på om han ville flytta ifall vi hade hållit oss kvar.
Sigge: Stannar Rundblad vore det ett lycko-omen. Sjukt viktig spelare om vi ska tillbaka omedelbums. "Att han inte bryr sej ett skvatt om MoDo", visar mer på din bristande insikt
I Modo, absolut, i SHL nej nej, i HA kanske, i Europa icke!