Costanza: Hoppades på Oslo, så vi kunde samåka till kaffe-burken i Karlstad, men lycka till, bara du inte blir kotlettfrilla. Räcker med justitieministern?
Läktartränaren: Jag håller med om att Karlin inte fick ut det man hoppats av utav laget, men han vågade spela juniorer, att Lucas fick över 200 spelminuter trots att han inte gjorde någon skillnad säger väl precis det! Att spelare gör klart med andra klubbar under säsongen är ingen konstigt och det händer hela tiden, man kan inte sluta spela alla som gör så för då skulle man få vila många spelare
Läktartränaren: Absolut! Karlin är bäst. Och det blir lite märkligt när du svarar dig själv med en kritiserande fråga här lite längre ner. Sedan så var Berg gränsfall till topp sex i MoDo i SHL, så det är inte så konstigt att han är en topp back i HA. Om du jämför med när han spelade med MoDo i HA så har han blivit bättre sedan dess.
Från Hörnefors: Är verkligen Berg en ”toppback” i HA? På sin höjd i mitten av Djurgårdens backsida, och har de ganska svaga backar för att vara ett topplag.
Berglund och kanske Norén och den nya norrmannen lär ju vara bättre än Berg.
Förstår inte hur man kan låta Grewe stå och slå han i ansiktet men skulle AIK spelarn försvara sig så blir det kvitterad utvisning.. Så jävla patetiskt
Gavelo: Du och jag skulle kunna åka runt och hopptackla. Jag är helt skogstokig, biter och sliter. Kan som inte med att halvfigurer från fjantlag ger sig på mitt MoDo.
Så har man tittat på fösta perioden mellan Frankrike och Norge Rönningen spelar första backpar, lite PP och andra BP. Rönningen är en blandning mellan Jesper Dahlrot och Alexander True fast med sämre fysik. Han är väldigt svag i spelet utan puck och hamnar ofta fel i hemjobbet, dock syns det att han läser spelet så det kan vara nervositet eller annat som ställer till det här i början. Han startar spelet hellre än bra men rör på fötterna bra, hyfsad kontroll på kroppen och förvånansvärt bra puckkontroll för sin väldigt långa kropp och Klubba.
Såhär spontant efter 20 så finns det mycket att jobba på och han kommer få stora problem med tempot i Ha, men kan nog göra en del bra saker då han är snabb i tanken och bra med klubban.
Hockeyn går verkligen en tragisk framtid tillmötes. Saknar tiden då klubben och klubbmärket trumfade pengarna.
Tänk att dra från ett lag där supporters känner en stolthet över att du vuxit upp, spelat din väg upp, stöttat dig, peppat dig varit stolta över bygdens produkt och när du sedan är med och degraderar laget så pyser du direkt.
Gavelo: En analys som säger intet? Oavsett, tror jag att en norrman av den kalibern blir en tillgång i allsvenskan. Kan t.o.m sticka ut hakan lite, oavsett hur det går för oss, han är i ett SHL-lag om ett år
{9742}: Som jag skrev så är det bara efter 20 min, nervositet och annat ?! Jag skrev bara det jag såg. Men absolut, i MoDo kommer han gissningsvis få en helt annat träning än i Norge och med träning på rätt detaljer så kommer han ha en roll i HA, frågan är bara hur stor.
Gavelo: Hoppas ju att norrmän fortsätter leverera i allsvenskan, så förväntar mej 10 poäng innan jul, o 40 när vi summerar, men nöjer mej med 20 poäng också. Är flexibel
Krm2: Ja, lite märkligt när man är en ynka fattig supporter som gnetar fram i livet. Men, har sorg för att Foppa,Näslund och speciellt Wernblom inte fick uppleva guld med MoDo
Gavelo: Jag tror Sverre kommer få enorma problem i HA. Man kan väl bara hoppas tränarna gör att han utvecklas extremt mycket under säsongen för att platsa på topp 6. Just nu ser han ut som en vilsen flaggstång med betonghandleder.
I Modo, absolut, i SHL nej nej, i HA kanske, i Europa icke!