1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533549 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Ja det tror jag också, så i slutändan just för nästa års säsong så tror jag Modo tjänat på att LP lämnade, i långa loppet om han inte väljer att återvända efter en eventuell proffskarriär är det såklart ett nedköp, men vi kan nog inte fokusera så långt i våran sisuation

Huge: You can take our players but you can’t take our money
Uppladdat:

500x0-img9158.jpeg

Huge: Lp själv tyckte att Modo var bäst för honom men hans rådgivare och säkerligen Anaheim tyckte annat, och alla som har sett LP och har mer än 15 hjärnceller så har man förstått att spel i HA varit rätt steg att ta.
Men Anaheim har inte precis visat några utveklungsskills med sina draftval, så ingen är egentligen förvånad.

Costanza: Om Löven någon gång får fram en spelare via deras hockeygym som signar med en NHLklubb så kanske dom inte behöver gå minus det året.

Gavelo: Haha…
Hade Anaheims ledning, LP själv och hans rådgivare nu ansett att en säsongs harvande i HA hade varit bättre än en flytt till Brynäs, så hade han naturligtvis blivit kvar hos er.
Svårare än så är det nog inte.

Från Hörnefors: Får bli en Campese-Bif med bearnaise ikväll. 3,5 miljoner är inte kattskit. Fråga en Lövare..

Gavelo: Jag tror att spelarna vi har tagit in på dom platser LP skulle få en ärlig chans, är bättre än vad LP skulle ha varit i vinter.

Huge: Antar att du var rätt ironisk nu, att han öht lämnade Modo för Brynäs under rådande situation är såklart inget annat än en fars, den rådgivaren borde doppas i tjära och rullas i fjädrar för att sedan ställas ut på torget.
Hade LP varit nära på ordinarie i SHL hade jag givetvis inte sagt något, men när han knappt tog plats i ett historiskt uselt Modo så kommer han givetvis inte ta en plats i ett förmodat stjärnspäckat Brynäs.
Han kommer självklart få lite minutrar i Brynäs, men att ens försöka som vissa gör att argumentera för att 3-6 minuter speltid i Chl slår 15-20 minuter som ordinarie i Modo hela säsongen är bara korkat.

Men grattis till LP och nhl kontraktet

Silly: Du måste ha lite förståelse här.
Lätt att blanda ihop namnen på alla exbrynäsare som hjälpt er genom åren.
Emil Molin, Emil Larsson, Janne Larsson, Sandlin för att ta några exempel.
Räknar inte in Ove Molin här, även om han iaf hjälpte er till en andraplats... :-))

Peja:
Antar att detta kanske också är anledningen till att skrev med Brynäs från första början.

Lulessss: säfortsätter det såhär undrar man om han ens kommer få nöta bänk eller snarare blir utlånad ?

Huge:

Och fan !!!
Är Emil Molin i MoDo vilken sten har du legat under? 🤣

Lira: "Stort grattis Modo, väldigt rättvist så klart, blir dock lite konstigt med alla så kallade ”svartfot kommentarer” när han lämnade"

Ja, ännu lite U-hjälp från Brynäs och Alcen till stackars Modo.
Förutom Sandlin som hjälpte dom till första guldet och nu Emil Molin som ska hjälpa dom tillbaka till finrummet.
Hade vi inte tagit oss an deras svartfot till svikare så hade Anaheim förstås aldrig skrivit nåt kontrakt med honom, och inga pengar hade gått till Modo.
Man ska vara snäll mot dom som behöver hjälp... ;-))

Shangattay: Rätt då givet att man värvar LP redan nu. Man vet ju att man får MoDo kvalitet. Vi har ju aktuella exempel. Victor Hedman bäste svensk i NHL senaste säsongen:

” 34-årige veteranbacken Hedman var vår bäste spelare säsongen 2024-25, vilket hans status bland experterna i Nordamerika visar.

Han hamnade på 5:e plats i omröstningen till Norris Trophy och kom på 4:e plats när hockeyjournalisterna i USA och Kanada, som är medlemmar av PHWA (Professional Hockey Writers Association), röstade fram All Star-lagen efter säsongen.”

www.expressen.se/sport/blogg/nordstrom/2025/06/13/ende-svensken-i-all-star-lagen-i-nhl-i-ar/

Shangattay: underbar rättvisa😍

Vikingmodo :
Du missufattar mig bara,,,

3,5 mille som vi inte hade budgeterat med (L.P)
Bör kunna ge Gradin möjlighet att hitta en regäl spetsback menade jag! :-)

Silly: Vad för spetsback in? Nu har jag missat nåt eller så luras du

Brander: Tror det här avtalet fortfarande gäller.

27e juni deadline. Undantaget om SHL-klubbar tappar spelare till NHL, då är 17e juli deadline.

Någon får gärna korrigera om det finns ett nyare avtal mellan ligorna.

Peja: Är det verkligen så? Trodde grejen med detta datum (som går ut snart) var att SHL-klubbarna kunde plocka in spelare om de förlorar någon till NHL. Men som du säger: troligtvis lånas han ut till er.

Bössa 68: Nä, jag har aldrig tyckt att Brynäs har varit förtjänta av NHL-pengar för Lucas Pettersson. Däremot kan det leda till tråkigheter för en HA-klubb om Pettersson verkligen åker över och Brynäs tar in en ersättare från HA, för under de omständigheterna får man ju ta en kontrakterad HA-spelare väldigt mycket senare än den deadline som är på väg att passera inom kort. Men jag antar att han lånas ut till Brynäs tills vi vet mer.

Shangattay:
Pengarna rullar in, Det går bra nu....
En spetsback in Tackar Tackar!

Shangattay: Brynäs verkar även tappa Victor Söderström till Amerika nu 😂

Shangattay:
Stort grattis Modo, väldigt rättvist så klart, blir dock lite konstigt med alla så kallade ”svartfot kommentarer” när han lämnade, nåväl, fina stålar in, och nu gör ni en HV, Brynäs, Dif, stepup, blir härligt att se er gå upp till våren 🤘🥰

Shangattay: Vi kanske skall sno Lundin framför Kentää bara för att med dessa pengar 💰💰🤪🤪

Shangattay: hahaha peja kommer å gå banans över detta! Så jävla värt!

Randy Marsh: så går det brunass när man snor 😀

Randy Marsh: 3,6 miljoner kronor till Modo och 0 kronor till Brynäs!
En perfekt och rättvis fördelning, med andra ord.

Randy Marsh: Hahah äckliga brynäs försökte få händerna på NHL pengarna men icke. Alcén som trodde att han hade fått snilleblixten..

Randy Marsh: Synd för Brynäs då.

Spelar de inte han kommer Ducks likt med Clara och Solberg kalla tillbaka han. Och har väldigt svårt att se han ta en rimlig plats i deras laguppställning. Mycket konstigt beslut att gå till Brynäs.

Lucas Pettersson skriver kontrakt med Anaheim! Innebär att Modo får hela kakan.

Gavelo: Jo du är en riktigt grinolle som skriver ut saker på forumet utan att kunna presentera en källa för det du skriver.

Tittar#2: Grinar ingenting, blir däremot konfunderad över helt hjärndöda kommentarer från dig.

Gavelo: Haha grina på

Silly: Säkert på samma sätt som LP lär göra när han just nu är utanför laget i deras Xl ark och Alcén dessutom nyligen sagt att man vill ha in 2 forwards till….

Gavelo:
Silly Mattias har Josh Dickinsson i Rögles 3: kedja i sitt xl-ark...

Undrar hur Josh skulle känna om det blir fakta?

Heyerdal: Givetvis, Lundin är en absolut toppcenter i HA.
Vissa påstår att han har dopade siffror från tiden i Timrå, men faktum är att i spelet var han hjärnan bakom väldigt väldigt mycket i den konstellationen.

Jag hade tagit Lundin före Fitz alla 7 dagar i veckan om jag behövt välja.

Från Hörnefors: Dock är det väl Tingsryd som tar platsen i HA om Almtuna skulle flyttas ner? Dock är jag osäker på hur TAIFs ekonomi ser ut.

Silly: Det vore optimalt!

Hampie:
Skulle vilja ha in Niklas Sundström i styrelsen...

Silly: Ska vi känna oss skraja?

Silly: Dock lär ju löven spela en mer fysik tung hockey detta år med tanke på att Bogren tränar laget.

Heyerdal:
Jag tror att Lundin hade fått ut mer av sitt spel i SSK , Dom spelar mer hans hockey där. Tung och fysisk hockey....
Så då har dom sin 1: a kedja och lagbygget är klart:
Ja någon back och forward in till kanske?
F.Forsberg - A.Lundin- M. Nilssson
Sedan då?

Heyerdal: Jag är ärlig med att jag hellre tagit Lundin / kontra Fitzgerald mer rutin vet vad man får, säkert revanschsugen efter säsongen med Luleå, hoppades att han skulle stanna i SHL eller gå utomlands. Tror faktiskt detta är precis vad löven behöver. Men som sagt ruggigt lag vi har, tror vi blir tuffa att slå oavsett.

bollan123: Lundin var det många här på forumet som ville ha.

Smurfen: Haha jag är glad att Löven tar Lundin. Han har extremt dopade siffror i HA då han spelade med Dahlen. Dessutom "supporterspelare" 🤣 Nej Kenttä har blåst alla miljoner på Forsberg och Lilliz så nu blir det swish-insamling till en spelare helt utan historik i piss löven. Kul ändå med tanke på att Löven svingade rejält på våra "swish insamlingar" trots att det då bara har varit för spelare som har haft mycket historik i MoDo.

Smurfen: Deras supportspelare blir Lundin tydligen !

Sigge: Om Almtuna flyttas ner så flyttas Hudik upp.
Almtuna har aldrig haft något starkt stöd i kommunen och det blir ju ohållbart i längden. Vet ej hur det ser ut för Hudik om dom kan göra en mer stabil satsning i HA.

JoakimE: Fredrik resonerade likadant när vi gick upp 22/23. Då kunde alla invärvade spelare som kom in under säsongen förstöra dynamiken. Tror att han alltid försöker hitta plus och minus i en trupp.

Sigge: Tydligen så har Löven gott om pengar eller bra externa son pumpar in pengar , Lundin har gjort sitt val : Löven

Heyerdal: Som dom sa i hockeynews podd borde Almtuna flyttas ner. Hockeyallsvenskan ska vara en proffsliga. Då kan man inte tvinga spelarna att köpa egen mat och inte ha råd med övernattningar på bortaresor

« · 2887151 · »