Viken tur för Kloos att Olle Alsing var i HV71. Så att han fick reda på att HV nya målsättning var lite annorlunda än vad andra lag har . Så han kunde välja rätt SHL lag att gå till...
– Olle berättade om att klubben vill börja vinna och att de fokuserar på det nu, HV har försökt vrida runt det här och de vill verkligen ta steget nu - och bygga ett framgångsrikt lag över tid.
Riley Woods köpte grisen i säcken och gick till HV 71. I stället för en kanonlön i MoDo och spel i 1:a linan och PP1 Så hamnade han i HV 71 miljonbygge inte högre än i deras 3:e lina.
Gissar på att deras kedjor kommer se ut så här: Det finns ett par givna namn på deras top 6 där i alla fall och där är inte Riley med!
Jonathan Ang - Lukas Rousek - Aleksi Heponiemi Joona Luoto - Justin Kloos - - Nikola Pasic Isac Brännström - Linus Lindström - Riley Woods Oskar Stål Lyrenäs - Martin Johnsen - Mattias Tedenby
Smurfen: Rullar man ut röda mattan till George då? Tar en pizza på ilpadrino innan som vanligt. Hinken och Karlin har gjort det grymt bra. Det är ju ändå jag som styr. Bästa forwards MoDo haft på år och dag.
{10071}: Hoppas att det låter PING! i motståndar-Kryllan varje match i höst. Gå nu och säg hej till min gamla lya på Södra Skeppbron 6 B. Jag bodde ju i ett slott med tinnar och torn. 3 meter i tak..
Costanza: 🤣 åsså läser du imorgon och får ångest, 😳 hahaha, kämpa på, det löser sig, Modo i finrummet nästa säsong, det trevliga för mig personligen är att jag får kolla och följa mina två kära lag på olika speltider och det retar förmodligen kärringen, och då får man den glädjen oxå, fy fan vilken vinn vinn vinn, situation 🤣 Lira känner lycka 🤘🥰
{9742}:{9742}: Vi ses i Östersund. Fantastiska Jonna Jinton slår ju upp portarna till sin nya konst- och juvelshop i Sollefteå imorrn. Vore kul att besöka min gamla lumparstad också i framtiden.
{9742}: Jag borde åka till min födelsestad denna sommar. Vi har ju äntligen fått sälja Högakustenstugan i Alderskog till en trevlig 40-årig Schweiziska. Hon lastade upp 75 lök extra dessutom så jag blev ännu mer kär nu.
Costanza: Alla från Republiken är trevliga såklart. Idag är det 'bara' 50 dagar kvar tills vi får se "ett redan klassiskt lag" spela första matchen. Ett försäsongsmöte mot en klubb som kan bli motståndare i säsongens sista match också
Hoppas Timrå hänger kvar så vi får derbyn i finserien om ett drygt år
Confusius: Reagerade på det också. Verkar dock som att det gäller koncernbolaget (0 soliditet , stabilt!) Moderbolaget gör ett resultat på 10 miljoner och har ett eget kapital över 5. Lite oklart att det var tvärtom förra året (koncernbolaget > 5 och Moder <5) Ekonomerna verkar trolla lite för att få saker och ting att gå ihop. Och licensnämnden jagar småvilt i stället.
Smurfen: Jocke Bäckström just innan grabbarna går på sommarledighet !
" Kan låta som en klyscha men det är det inte men jag har jobbat med detta i 20 år och har aldrig varit med en grupp där samtliga slitigt så hårt som denna grupp har gjort nu , hatten av till er samtliga !!! "
Costanza: Själv ska jag gå ner till puben och blanda mig med en massa gapiga AIk: are och hänga upp en MoDo Halsduk i baren och skåla med dem och ropa att Gary/Fitzen har hittat hem! Och billig var han också! 😁🍺
Silly: Du glömmer väl inte Olofsson? Med en vettig center hade han utan tvekan varit på samma nivå som Karlqvist förra året. Med rätt lekkamrater kommande säsong kommer Jesper vara en mardröm för motståndarna. Så är det bara
Willow: I Linus Andersson har vi fått vad Löven har i Fredrik Forsberg. Eller Örebro har Patrik Karlqvist Eller Brynäs har i Jakob Silfverberg En ute på kanten med en jävla bomb till skott!
Ingen nocco där inte