Gavelo: Med risk för att trigga vissa i forumet genom att tillföra fakta kring Brynäs laguppställning i första träningsmatchen.
Lucas Pettersson tar plats i tredjekedjan tillsammans med Vesel och Ölund, enligt Gefle Dagblad. Pettersson är alltså inte utanför laget. (Trivigno och Lindbom är skadade)
Costanza: Läser i en intervju med Hedman, DN i morgon, han är glad för att han äntligen får spela ett OS, det blir det sista i min karriär att avverka, avslutar han med. Kanske jag tänker negativt men det låter som att en återkomst till MoDo inte blir av.
Ser fram emot att åtnjuta varm öl, kall korv och den där distinkta doften av svartmögel och paprikachips från ventilationssystemet i Tegsladan på fredag.
"Diskussioner pågår fortfarande med några samarbetspartners som eventuellt ska ta plats på matchtröjan, så den tröja vi presenterar denna onsdag kan komma att få tillskott av en eller flera reklamplatser innan säsongsstart."
Costanza: Då har man gjort det årliga inköpen hos Salmings ALS Stiftelse: Försöker att handla något varje år! I år vart det 2 st. T-shirtar Samt en Weekendväska!
Willow: Sant. Frågan är om han ens blir aktuell, jag skulle inte bli förvånad om han blir utanför. Jag vet att landslagsledningen opponerat sig mot klubbvalet han gjort.
Blir det utlåning hoppas jag Modo vänligt men bestämt tackar nej!
Willow: Jag säger inte att jag vet vad som har hänt eller vad som saknades eller inte. Men efter allt skit man läst om hockeyförbundet de senaste åren är det inte svårt att förställa sig att allt inte har gått rätt till från högre ort heller.
KB65 bad förbundet om hjälp i våras när de fick tillbaka sin budget när de fick reda på att det saknades info, men ska ha fått som svar typ "Det här ska ni bara kunna" istället för att faktiskt hjälpa till.
Sen är det väl ord mot ord. Men jag lutar nog åt att tro på en liten ideell förening än något så korrumperat som svenska ishockeyförbunden
Tarasov: Jag har två synpunkter. Om nu KB åtgärdat allt i och med att man tog hjälp av Modo. Varför var det då så omöjligt att ge dem dispens? Bristerna låg inte i ekonomin, utan i byråkratin.
Forshaga verkar ha riktigt usel ekonomi enligt artikeln och har förmodligen inte möjlighet att spela i serien. Hur kan de bedömas ha tillräckligt eget kapital?
Tarasov: Absolut, men en auktoriserad revisor är någonting som en div1-klubb måste anlita enligt reglerna, antagligen för att ha en garant för trovärdighet och proffsighet kring ekonomin. De övriga föreningarna har ju tagit hjälp av auktoriserade revisorer, då blir det samtidigt lite konstigt om ligaorganisationen hjälper en av klubbarna eftersom just den klubben inte har gjort grundjobbet själva. Men samtidigt måste utgångspunkten vara att man verkligen vill få alla att klara licensen, så det är nog inte helt enkelt att vara i beslutsfattarnas sits.
Sigge: Jag har lärt mig av Tarasov så jag förkortade en hel del. Hockeynews har haft ett par riktigt bra erbjudanden så jag köpte ett år för inga pengar alls.
Tarasov: Någon som vill sköta trådarna till träningsmatcherna? Har tidigare gjort så att jag haft en tråd för alla t-matcher men mest av förenklingsskäl.