SpecterV2: Antar att alla minns den tandskyddstuggande Hugo Styf? Hade ju en succésäsong som 20-åring i HA när vi inte kunde ge plats i vår satsning på att gå upp. Men harvar likväl runt i ettan nu då han inte visade samma offensiv sen.
Till saken, märkte nu att snubben har sjuka stats den här säsongen. Ligger över två i ppg som back, haha! 11 poäng redan efter 5 spelade, och bäst +/- av samtliga spelare i hockeyettan.
Vi leder serien, vi har inte fått ut max av vårt material men vi tar segrar vi inte förtjänar= topplags beteende. Folk har svårt att komma ihåg tiden vi var i allsvenskan och hittade sätt att förlora mot bla hästen och pantern. Det kunde vart värre vi kunde vart Södertälje.
Höj er och njut istället, det är 3p som gäller och dom tar vi!
Nucky: Björklöven , Kalmar och Karlskoga kommande tre matcher. Då får vi kanske nån förlust som några på forumet längtat efter. Blir spännande att se var vi har Modo då.
Gusse: Jag gissar att George är en glad man i kväll? Han kanske tar en skön kvällspromenad i kväll och varnar alla pysslingar i Umeå för ett råladdat MoDo.. Han går där med sin röda vackra Halsduk.
Sigge: Vi har Löven, BIK, AIK och Kalmar kvar att möta. Tror vi ligger 4-5 efter vi mött alla lag. Det här spelet kan omöjligt hålla i längden..
Tror det i grund och botten handlar om lättja. I andra perioden var man fullständigt utspelade men 3-2 kommer efter max 1 minut av bättre spel från oss där man börjar röra på fötterna och tar kamperna. Klart sånt sätter sig i huvudet. Tror man kommer bli nedplockade nu de kommande matcherna. Blir sjukt intressant att se hur man reagerar då
Mora har två usla pp för att sedan ha ett riktigt bra PP och blir hyllade som PP kungar. Se och lär Modo liksom.För att sedan ha ett rätt dåligt fjärde PP. Modo har vunnit åtta av nio matcher. Se och lär Mora
Angående Emils mål så trodde jag alltid att det egentligen var Linus Andersson som gjorde det. Men nu ser jag att det var en genial passning från honom. Det gör inte saken sämre. Så från det att jag hörde att kommentatorerna sa att det var Linus så förstod jag inte vad Emil hade med det att göra.,
Bad_Brett: Med detta BP kommer vi ha enorma problem mot Löven. Dom kommer tycka att det är hur skönt som helst att kunna passa runt och hitta grymma skottlägen.
Greenwolper: fyfan moradomaren fick inte helt som han ville som tur var! Fyfan vad skönt med seger. Ingen supermatch direkt men ändå fixar kung Karlin och gänget ännu en trea! Fyyyfan vad skönt! Börja bli svårt att hålla reda på alla treor nu😅
NuMo: Solklart mål. Man får trösta sig med att vi vinner trots att vi spelar som en påse nötter.
Men hur får vi ordning på det? Ser knappt framsteg alls från första matchen. Ett lag som inte håller ihop överhuvudtaget. Forecheck bara slöseri med energi då man aldrig kan vinna pucken utan att minst två jobbar tillsammans. Så ser det ut i resten av isytan också.
Ta in en tränare med taktisk kompetens och öga för detaljer. Skicka antingen Freddan eller hellre Sundell. Sundell kan foka på hockeygym eller något.
Blake: Oavsett så är vi sjukt klumpiga och drar på oss sinnesjukt mycket utvisningar oavsett domarnivå. Karlin måste piska på spelarna att röra på benen mer så att vi inte drar på oss alla dessa skitutvisningar