1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 492886 inlägg · 4169 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Finns det nån mer än mig som älskar att dricka kopiösa mängder alkohol alla veckodagar? Eller är det bara jag?

Tarasov: MoDo är störst nu för 18:e året i rad.

Tarasov: Du är hemsk!

Costanza:
Tarasov är vidrigast av alla! 😄

Tarasov: värre än mig, k1modo och JonteD tillsammans. Då är det illa.

Tarasov: Finns det någon värre än George och Gurra88?

BurkLeffe:
På 91 inlägg lyckats bli avstängd i 9 forum. Förtjänar ett grattis.

Gavelo: OOOOtroliigt!

Smurfen: Det gick inte vidare till någon anmälning. Så vi kan andas ut :)
Tyckte jag läste någonstans att någon domarchefs person sa att det inte skulle ha varit någon utvisning heller.

Smurfen: Det vore årets största skämt om så skedde.

Smurfen: Swetlikoff blev inte avstängd, spelar mot Västerås

Smurfen: Otroligt , har inte lotterinämnden dragit lott än om att Swetlikoff blir långtids avstängd

Costanza: Hej George.

BurkLeffe: George här.

Hej! Jag heter Leif.

SPOODI: För mig är det Friska Viljor som finns i mitt hjärta sen barnsben och mitt gamla korplag : Ölme

Heja MoDo

Janne G: Kunde inte bry mig mindre om fotboll. Får säga Friska Viljor då för supporta Övik. Eller mitt gamla korpenlag Slickenbois.

Janne G: Hallå Janne G, George här! Kanske vi möts i en Grisfest! Funderar vidare på om Bengt Hedin hade en korkad förvirrad HR-kärring som skulle godkänna rekryteringar. Lägg ner HR, låt gubbar bestämma, haha!

SPOODI: det var sambon, du svarade inte på frågan 😀

Thors 22:
Tur att han inte varit bättre, lämnar inget stort tomrum.

Thors 22: Hovet är värdelöst. Det är snudd på omöjligt att få sig en öl i pausen. Hinner man till slut fram så hinner man inte dricka den klart.

Själv tycker jag Scaniarinken är betydligt bättre.

Thors 22: Hovet är en riktigt dålig arena håller inte måttet. Bara akustiken men plåttaket som är bra allt annat är skit.

SPOODI: Jag har som sagt en snygg DIF-pin/nål va fan från 80-talet som jag hittade i en låda. Kliar mig i örat med den nu framför datorn. Ljuger inte. Vill hon ha den, så meddela mig. Finns ju små skruvmejslar här istället.

SPOODI: Hovet är absolut bästa stället att se hockey på i Sthlm. Sen kommer Södertälje scaniarink... Globen är sövande tråkigt. Bajen lirar i ett tält på Kärrtorps IP men de är på g nu så Janne G o gnaget får se upp :)

Janne G: Min sambo är Djurgårdare. Inne på säsong 3 på säsongskort på Djurgården

SPOODI: vi får se hur det blir, är du möjligen en lappbajare😁

Janne G: Ja äntligen börjar det att närma sig. I slutspel kan allt hända så inget lag kan känna sig säker. AIK och MoDo har plockat ungefär lika många poäng så det är jämt skägg men AIK är dom enda i de nedre regionerna som vi spelat bra mot så det känns lovande.

SPOODI: Shot fire!

Janne G: Dags att riva hovet. AIK drar ingen publik oavsett ni kan spela i Väsby och Djurgården spelar på Globen.

1921ofHockey: Fast det kräver ju att vi tar 12/12 poäng och att BIK bara tar två, om dom tar tre klarar dom sig på målskillnad. Så den tanken kan vi ge upp.

Hägglundsmaffian: vi möts i kvarten, spännande, vi har fått tillbaka alla skadade och några matcher att slipa in oss, må bästa lag vinna, vi kommer sälja oss dyrt💪🏻 allt att vinna, ni är ju jättarna att slå

Hägglundsmaffian: Modos sista 4: VIK (b), BIK (h), IKO (h) och Almtuna (b).

BIK:s sista 4: Löven (b), Modo (b), Kalmar (h), SSK (b)

Hade vi varit ett bra lag den här säsongen hade jag trott på att vi skulle hinna knipa tredjeplatsen. Men det här är en sådan säsong där vi kommer få pisk med typ 5-1 av ett desperat VIK på fredag och Karlskoga slår Löven med 0-2.

Hägglundsmaffian: Utgången är given. Vi tappar inte sju poäng på fyra matcher. Även om vi skulle förlora tre, vilket vore ganska osannolikt i sig så vinner inte AIK alla.

snowden: att det blir AIK är självklart. Men vem av oss som får hemmaplansfördel är osäkert.

Heyerdal: Jag frågade AI om sannolikhet att Aik slutar 5a och att Löven vinner serien.

AIK slutar 5a: ca 85% chans
Löven vinner serien ca 95% chans

Vi kan nästan ringa in AIK i en kvart vilket känns kittlande och ett bra motstånd på fler plan. Skulle vi gå segrande så väntar Löven i semi OM vi inte får en skräll där någon av Kalmar eller BIK torskar sin kvart.

modomille: ikväll får, vi Tex emot oss lör väl göra sitt livs match, även Theo och Nordin i förstakedjan.

Gusse: Liten tankevurpa. Har vi varit speciellt mycket bättre när vi INTE har sparkat nån tränare då?🤣

JoJo2613: Kul att Malcom får chansen. Ironin i att Milton är sjuk just då. Skönt att OP är borta.

Såg nu att man satte Malcom i samma kedja som Måns och Topping i första matchen. Ingen lätt uppgift direkt.

Vikingmodo : Annat var det på den tiden då vi sparkade en tränare varje säsong, ibland två. Då jävlar. Då var vi bra.

Bad_Brett: Det är ju inte direkt så Modo jobbar. Här ska vi visa hänsyn och ha orubbat förtroende för tränare och sportchef ända tills situationen blir helt ohållbar. På ett sätt sticker vi ut från de flesta andra klubbar på den punkten

JoJo2613: kanske en sån här laguppställning som behövs för att prestera mot de sämre lagen.

Vikingmodo : Scrolla ner lite så ser du

Vikingmodo : Varför inte plocka in honom redan nu i sådana fall?

Målvakter
Adam Werner (Jakob Hellsten)

Backpar:
Jacob Bengtsson–Theodor Johnsson
Viktor Persson–Victor Berglund
David Rundblad–August Berg
Extraback: Hugo Hallin

Kedjor
Elton Hermansson-Alex Swetlikoff–Carl Mattsson
Malcom Gästrin-Måns Carlsson–Kyle Topping
Jesper Olofsson–David Granberg–Linus Andersson
Matt Anderson–Jacob Bjerselius–Sebastian Ohlsson

Saknas: Emil Larsson, Oscar Pettersson, Jakob Norén , Milton Gästrin, Tyler Kelleher, Gerry Fitzgerald..

Domsjö: Går rykten om att Modo ska vara ute efter Martin Filander som huvudtränare till nästa säsong. Är det någon som har nån artikel om det?

snowden: Jag håller med dig. Tycker ofta han kläcker ur sig nånting som känns lite ogenomtänkt.
Förstår faktiskt inte poängen med att vara stor i mun. Karlin var betydligt bättre på den biten.
Lite tråkig och "okaxig".

JoJo2613: dessutom tätt på matcherna idag, fredag och söndag med resdag till Västerås imorrn.

JoJo2613: inget slut på frånvaron för MoDo länge sedan vi var skadefria eller friska, trist.

« · 2992243 · »