1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532367 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco & Paddan:

Min teori var att han råkade missbedöma tiden det skulle ta att...uträtta vissa behov. Om man iakttog honom när han väl dök upp såg det ju också ut som att han fick...vad ska man säga...avbryta mitt i. Nåväl. Kul var det i alla fall. Till och med speakern visade ju upp lite humor.

knaskamilla: Det applåderades faktiskt från en massa olika platser i Kempis när Husum-Jocke gjorde entré till sist perioden.
Undrar om han hade fått en släng av Hedinsjukan?

Paddan: Turco har bara 2 mål upp till Myllys rekord.

Paddan: Den bjästa ismaskinen är en Tjernobil. Det kanske är en sån som du behöver?

Kickelikickan: Det ingår inte i allemansrätten att köra ismaskin. Ändå är friheten att köra ismaskin i naturen större i Sverige än i något annat land i Norden. Den friheten slår vi bäst vakt om genom att använda ismaskinen på ett ansvarsfullt sätt.

Alkohol und Autofahren passen nicht...

ISMANNEN: Funderar på att tappa upp vattnet från den radioaktiva källan nära den by där jag är uppväxt och kunna använda det till att lägga isar med. Då borde man inte behöva någon belysning under kvällsmatcherna.

ISMANNEN: Ett tips. Kör inte ismaskin inom de närmaste timmarna.

Frisco: Du är väl visst norrlänning. Fråga en Fjollträskare så får du höra. De tror ju att alla "norrlänningar" talar exakt samma dialekt t ex.

Jag skulle aldrig kalla mig själv norrlänning. Jag är Norrborrning (och även i Norrbotten finns det ett stort antal dialekter. Allt annat än norrbottningar, och möjligen västerbottningar, är sydbottningar.

Paddan: Kör aldrig på okända isar. Säkraste sättet att undvika olyckor är att istället spola med kröken.

ISMANNEN: Jomenvisst, speciellt när man provsmakat det fina kaffe som vissa så generöst bjöd på. Då är man nog beredd att göra en fin ishockeyplan hela vägen mellan Övik och Ulvön.

Paddan: HockeySnack är ingen fredad zon för trafikonykterhet. Det är
lätt att komma för långt ut på svaga isar.

audiblegiraffe: Äh, då har du inte smakat kaffet i lärarrummet på Köpmanholmsskolan. Det är riktigt mumsigt, speciellt när det stått på värmeplattan i någon timme.

audiblegiraffe:

Inte mycket som slår kvällens "Kaffe" jag är "Pigg" än.

Jag gillar Cappucino överlägset bäst. Finns det nåt bättre än att ta en cappucino på vasagatan en mörk och kall vinterdag. Nope.

Frisco:

Aldrig förr har så starkt "kaffe" varit så ljust.

Frisco o Kickan: Jag gillar fruset kaffe. Iste går också vägen.

Kickan: Kaffet hade nog med visst Norrlandsinslag tror jag. Själv är jag ju inte Norrlänning men har vissa aningar.

Nu ska jag se fotboll på 4+. Ciao

Frisco: verkar som alla förr drack kaffet på fat. Gott såg det ut att vara. Värsta slörpret...

Frisco: Morfar dricker kaffe på bit. Kanske är det därför han står ut med tjäran han brygger medan vi andra - som inte har socker i/till kaffet - har såväl svårt att dricka det som är speedade i en vecka efter om vi lyckas dricka upp det.

Då gissar jag att ni grejade erat eget kaffe, av norrländsk sort.

Kickan: Kul med kaffehistorier:-) Min morfar drack alltid kaffe på fat.

Eftermiddagens kaffe var nog av den blaskigare sorten om man bara ser till kaffet. Dock var det starkt ändå.

så tänkte jag tipsa om en länk.
Mycket nöje!

...Wennerberg gjorde ett mål för Björklöven i 2-2 matchen mot Ex-Modo AIK

Tänk att Pihl inte kan göra någonting riktigt.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,562430,00.html

Frisco: Jepp, ja alltså inte mindre än de där thumbnails som finns på sidan.

Paddan: Är de mindre än dessa? www.modohockey.se/arena/bilder.html

...är det någon som vet om det ska följa med ett förstoringsglas till senaste numret av MoDoiten? Ger inte direkt mycket att studera 9 ganska små planritningar mm på 3 sidor. Eller ska man dubbelklicka på bilderna för att få de att bli större...

läges rapport:
ännu har jag inte sett röken av knas..

knaskamilla:
det är mer snö hos dej än hos mej.
jag jobbar ute i österforsse nu så jag har koll på dej i två tre mil till..

Så här ser det ut hos mig för tillfället:

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/sn.jpg[/bild]

ria-ra: Nu åker jag mot Östersund. Om du inte sett till mig inom två timmar har jag tagit mig förbi den hemska staden Sollefteå den här gången. Håll tummarna!

knaskamilla: aha.

Poffa: är det någon särskild poster du vill ha till tuggummituggandet?

ria-ra:

Nä. Jag tänkte mest att vi skulle ha några att ta med oss till Poffa. Han kanske har några särskilda önskemål, iofs?

knaskamilla:
nej jag har inga posters. inte min dotter heller. men hon har en hel hög med tidningen okej å där i finns det nog några du kan få. är det någon särskild jag ska titta efter?

ria-ra:

Förresten, har du några pojkbandsposters? Några du kan låna av din dotter, kanske? Det närmaste jag kommer sådana är nämligen en inteensinärhetenavfärdig teckning av Håkan Hellström.

knaskamilla:

Jag förstår att du tyckte det var en hemsk upplevelse. Sollefteå har den inverkan på oss normala människor.

ria-ra:

Men hur vet vi om det är pappa-Poffa eller mamma-Poffa vi ska hälsa på? Hmm...det får du i uppdrag att ta reda på.

Poffa:

Jag hoppas VERKLIGEN att min bil inte tänker fortsätta gå sönder när jag försöker passera Sollefteå. Huga.

Poffa:
jag tar med honom hem till dej då. ;-)

ria-ra:

Jo, men det är ju det vi alla vetat hela tiden. Innerst inne är LJ en mjukis som dricker mjölkdrinkar, lyssnar på pojkband och har mysiga hemmakvällar...

Poffa:
varför så anti?
till och med lumber jack lyssnar på pojkband.
typ slyer kristet å allt vad dom heter...

ria-ra:

Om ni skall föra den här diskussionen igen, så: nä, helst inte.

Poffa:
men jag ska ju på match då..
dessutom vill väl du vara hemma då vi ska hälsa på dej?

knaskamilla:

Med tanke på att det är slut på hockeyn för din del så får du väl hoppas på att din bil går sönder i närheten av Sollefteå lite oftare nu då...

ria-ra:

Ja, det får ni väl om ni vill. Men då måste ni ta med er era egna posters, era egna blandband och eget tuggummi. Med tanke på att Kamilla inte får gå på några fler hemmamatcher är det väl lämpligt att ni genomför det här på torsdag. Eller lördag. Eller måndag.

Poffa:

Jo, men nu är det ju faktiskt så att jag och ria-ra bor ganska långt ifrån varandra och bara träffas när det är hockey eller min bil gått sönder i Sollefteå... Och hör sen.

Poffa:
din säng då eller?

knaskamilla & ria-ra:

Skulle inte ni fjortisflickor kunna ta den här diskussionen någon annanstans? Typ, sittandes på sängen medans ni beundrar posters med pojkband och hockeyspelare, lyssnandes på just nämnda pojkband och tuggandes tuggummi med öppen mun.

"Ja ba, skulle typ ba vilja att Foppa satt i min fåtölj, typ ba..."

knaskamilla: Tja, du hade ju inga större estetiska krav sade du ju, så det är bara att ta fram pastellkritorna...eller fingerfärgen... och sätta igång

knaskamilla:
nej men det går väl att böja den?

ria-ra:

Har vi bytt ämne från affischer till levande personer nu?

knaskamilla:
skulle nog vilja prova att få foppa att sitta i min tvfotölj. min sambo somnar i soffan varje kväll så det vore kul med lite sällskap.

Paddan:

Och hur fint tror du det blir, på en skala?

« · 459200 · »