1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536895 inlägg · 4132 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Han kan vi väl veva hem, även om det är backar vi ska ha nu. Killen vill säkert komma hit framöver.

{10015}: Här sitter man i godan ro och pimplar öl i solen, så har man glömt draften! Typiskt! Men fan va fint för LP!

Byss: Du är för bortskämd med NHL-lirare från Ö-vik!

Byss: Jag är också slö, men kul att vakna med Lidas och Foppa där i Vegas eller var fan de håller till,. Vi MoDofans tänker knappt på detta. LP är dock grym och grattis där!. Vill ha stabilt spelsystem och ett par feta backar. Hinken borde lösa detta med 5 mille kvar att spendera. Jag ska gå bort till Coop nu och spendera groggvirke för 30 kronor. Det är väl vad Löven har kvar i kassan.

Costanza: Du kan hockey och Grogg!

{10015}: Det vore ett kvitto på bra utvecklingsmöjligheter i Modo om man lyckas plocka in RR ett par säsonger för att sedan låta han åka tillbaka och ta plats i NHL.

Byss: Tycker att de flesta börjar kunna hockey ju mer MoDo-snack det blir. Blir grymt spännande att se vad Hinken vevar in. Hägg & vår Kärpät-vän och farsans gamla musikelev var inga dussinlirare direkt. De hade tagit upp ett stort antal 100 lök om de lirat. Varit kul med fd juniorer, men tar annat om de vill hit och bidrar.

Gavelo: Det är tre MoDoiter som vunnit NHLs poängliga. Tycker det är dags för en fjärde. Lill-Nyllet ligger väl närmast. Ni får gärna tala emot mig.

Costanza: Tror inte klubbstorleken stör där då va? Du vet väl

{8225}: Vad pratar du om Puffis? Kom ihåg att jag är drogad,

Costanza: N-ordet är ju kränkande för vissa, så kan man inte bara undvika det?

Enkel respekt för omgivningen.

alla är vi drogade, Trump har nog sprutat i oss ovett minsann

Gavelo: Blir nästan tragikomiskt inom hockey hur stor påverkan ”storleken” ska ha. Alexander Zetterberg som varit Småkronornas vassaste vapen offensivt och som egentligen har verktyg likt en förstarundare, är inte vald ännu vid 161.

{10015}: Är du så kort måste du ha ett riktigt vapen, såsom skott, spelsinne, skridskoåkning eller teknik och vara i hög klass på de övriga för att komma rill NHL.

Sedan kanske ham bedöms sakna vad som krävs för nästa nivå gällande träning. Kanske fruktansvärt endimensionell?

Att vara från Njurunda borde väl ses som positivt för det är väl det enda laget i den avkroken som tagit fram hyggliga spelare.

{5647}: Hela hans offensiv är hög klass. Hade han varit längre finns det inte en chans att NHL-lagen skulle låta han gå förbi tredjerundan. Men jag skulle tro att han inte gjorde det så bra på combine, att det är något med värdena som svackar. Självklart är han liten men det är DeBrincat som han ser upp till också.

{10015}: Kan ju vara personligheten också.
Sönsvallsbor kan vara rätt besvärliga.

{5647}: Det kan det vara. Han låter inte helt jordnära i de intervjuer som gjorts med honom.

{10015}: Zetterberg blev aldrig vald. Måste kännas hyfsat jävla tungt för honom.

{5647}: Vi som är så timida.

Costanza: Glömde ju säga att båda bröderna ju vann poängligan där i Nordamerika. En lite sämre hockeykontinent än Ångermanland. Det är rätt starkt för att blivit kallade mesar. En skogstokig Foppa som också vunnit skulle inte få låna pucken när bröderna börjar köra.

Gavelo: RR ser riktigt fan bra ut! Hoppa hinken ligger på som en igel där!

Byss: Ser sjukt avig ut och har näsa för målet, dessutom rightare. Han är väldigt osvensk och en quick release, märkbart iskall vid frilägen, gör det oväntade, skulle bra mycket hellre ha honom än tex Niederbach.

Costanza:

Och den här kan vi plocka hem snart och utbilda här hemma i stället!

Kompis med Maximilian Kilpinen

Silly: Modoprodukt va?

Silly: Nu känner jag mig plötsligt som NHL-lagen men jag tror inte han hade funkat hos oss.

{10015}: Han är väl vassare offensivt, men mindre färdig än LP. Ser inte vad vi ska ha honom till. Lucas kan spela på alla offensiva positioner och är hygglig defensivt. Den där killen är ganska ensidigt offensivt, om än väldigt spetsig

{5647}: Jag vill ju ändå gärna få in Ritchie på något sätt, även om det (om det sker) skulle ske nästa säsong, så då skulle vi verkligen inte behöva Zetterberg. Han har självklart en vass offensiv men som du säger är han väldigt ensidig, och har rätt svårt för hans utstrålning. Och är Timråfostrad. Ritchie känns omöjlig att tacka nej till.

{10015}: Jag tror det blir svårt och ser hela tiden sonen Samuelsson där. Lysande försäsong och värdelös grundserie då han inte passade hos oss. Begränsat spelsinne och dålig skridskoåkning då.

{5647}: Ritchie? Hänger inte riktigt med. Att tyda av experternas utlåtanden inför draften och alla highlights låter han som någon med potential att bli riktigt bra på svensk is:
”Ritchie’s both a scoring and playmaking threat, he combines give-and-goes with crossovers and east-west movement, constantly shifting the defence and creating gaps. Just when opponents think they’ve figured him out, he cuts back and finds the trailer. His shot, in particular, is a constant threat. There are zero tells inside his release, transferring his weight suddenly and hiding his blade the whole time. He adapts to tricky passes and instantly fires them, even under pressure.”

Inte nog med det har han uttryckt att han väldigt gärna spelar för MoDo.

{10015}: Det var mer för jag fick de bilderna.
men, ser inte att han fungerar i vinter så...

{5647}: Nej men jag skrev också att det skulle ske nästa säsong som tidigast. Baserat på highlights hade jag tagit honom före Södergran, Niederbach och OP.

KulltorpsOlli: Zäta Zetterberg förtjänar att hamna i Hall of Fame. Smart kille rakt igenom. Han stod ju till och på MoDos ståplats där -94. Det säger allt om vilket hockeyöga han hade. Kanske inte enögd, men ändå. Vittnen säger att han drack det magiska kalla vattnet i hallen.

Costanza:
Rensade lite i juniortråden ni får fortsätta här!

Tarasov: Detta talar tyvärr onekligen för att det blir Byström som värvas på platsen för toppbacken. Trist.

{10015}: Nu målar du fan på väggen.

{10015}: lite som när man blir lovad flyg till disneyworld, men slutar med Bengts tivoli.
Kan bli kul ändå iof.

Frontschwein: Haha, med smått bakfulla arbetare som inte har säkerheten i centrum. Been there....

{8225}: Hade missat att Oves grabb nu hamnar i Jämtland. Skumt att 53 poäng på 105 matcher i Brynäs skrämt bort alla SHL-klubbar. Eller så är det att han under de säsongerna led av skador som spökar. Fint tillskott för ÖIK.

{8225}: Tycker ändå Lövarna och Stråhle gjorde det bra som orkade åka till ladan på Teg.

Frontschwein: Har du inte sett sedlarna Hinken har tejpat runt magen innan avfärden på Arlanda? Draken lyfter i motvind!

Framnäs: Tror det är ordet Brynäs som skrämmer :)

{8225}: Nu hänger vi här tills att det landar två toppbackar som Frontsy måste godkänna med en rödgrön VG-stämpel i vita pannan på de två transatlanterna yra på Umeå Airport.

Costanza: Jag kräver att vi värvar en back som ser ut och låter som Ivan Drago!

{10015}: du kan vara lugn

Costanza: Haha, då måste jag ta nåt starkt som håller mej vaken rejält länge. Men, när jag spanar in MoDos trupp och ser en tjeckisk flagga blir jag så glad. MoDo och Tjeckoslovakien är en bra kombo(Finland känns som givna för framgång)

Zource: Tyckte nästan H.Sedingrabben, unga fotbollsproffset i Vancouver såg ut som en ung Ivan Drago. Måste kolla om jämföra mot Dolph L. Ni vet att han bott i Kramfors va?

Timashov till Ryssland. Fräscht

Paninaro: Mycket nöjd att han aldrig kom hit. Hans karaktär har alltid varit bedrövlig. ”Kan inte göra något åt att jag har ryska rötter” säger han som någon med 2 hjärnceller.

Hoppas brorsan har högre IQ.

Paninaro: Det är inte mycket i världen som är ädelt, städat och snyggt. All sanning finns inte hos massmedia och deras 4 ägare. Har du aktier eller fonder hos Blackrock? Kika lite närmare.. Avsnitt 1: Gruvor och barnarbete i Centralafrika.

Costanza: Finns väl en politiksida? Inget personligt, men kan vi inte ta det där?

{8225}: Nu var det ändå hockeyrelaterat. Dima till KHL. Vi har värvat från KHL och NHL. Se inte för mycket på SVT :-)

« · 2713744 · »