Costanza: Vad tror vi om premiären då MoDo vänner? Blir det tätt och målsnålt och vinst i förlängningen? Det är mitt tips. Pucken i kryllan av Sampo, här kommer stora starka MoDo med finsk sisu *Beep beep*
Jag hoppas MoDo startar i full fart som i början av förra åtet, men samtidigt försöker på att fokusera på att inte slarva med puck och uppspel i egen zon
Saleva: Följande är registrerade för att ha tippat SHL: Gäsp Jan-Erik SPOODI S-vikaren Från Hörnefors Majbrasan MorganaLefaey JoJo2613 Barnaby Gerdin dempa ValleyLeaf Bob Beers Bjelkeby Marrdin JonathanF Vikingen fjällman biff1 Cheese KRB
Och motsvarande för HA: Gurkan Gäsp Jan-Erik SPOODI S-vikaren Från Hörnefors Supertrött Werner Törna Rurik Idbyn Gusse KB Mikethebike Thors 22 Frontschwein Modomas Flytgubben skavsår Byss bengt88 Sigge
FRANS-MICHAEL: Hmm, antingen är det något fel på tipset Såsom att ett lag inte förekommer eller att det förekommer flera gånger eller motsvarande. Ska kika på ditt specifika tips senare, men det lättaste är att skriva tipset igen i rätt tråd.
{5647}: Jag hittade det. Eftersom jag skriver så pass lite var det bara några inlägg ner i min historik. Hur som helst så kopierar jag och lägger in en ny tippning
Sigge: Skrivit det förr men Bernhardt har ett jäkla jobb framför sig om han ska ha förlängt. Annars tror jag han hamnar i en toppklubb i HA som bäst om han stannar i Sverige nästa säsong.
Har han förutsättningar för att lyckas? Förtjänar han förutsättningarna? Är det fortfarande Norlinder, LaDue och Näsén som är dom tre backar som har tid i PP?
Brander: Vill också veta det. Är Sebastian utanför laget liksom, trots kugge i BP? Olofsson kvar nere i bottom 6? Troligen har det skett någon rockad sen sista rapporten
Tittar: Konstigt att vi alla tycker Bernhardt är dålig, men ändå gav Karlin honom över 20 minuter per match förra säsongen (Topp 19 SHL). Är det för att Näsen & Co fuskat med konditionsträningen?
biff1: Bernhardt och Byström känns inte som ett backpar som håller rent framför eget mål. Tror motståndarna får enkel väg mot avslut där. Men det är klart. Dom båda kanske visar andra takter nu när det blir spel om poäng… Men…
Det kan handla om om 5-7 matcher som det skulle vara aktuellt. Vanligtvis är det ett ickeproblem