1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541712 inlägg · 4143 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Precis lika löjligt att peka ut en säsong av 15!
I övrigt begriper jag inte varför du argumentera för att spelar har utvecklats i Modo när jag aldrig har sagt något om det.

Vikingmodo : Löven städar av Östersund på bortaplan, dom känns redan homogena, Bogren vet vad han gör.

Gavelo: Började inte Björklöven som en vinnare förta säsongen också för att sedan bli sämre och sämre. Samtidigt övertygade inte Djurgården. Vi såg hur det gick till slut

Gusse:
Stjärnorna ligger rätt för Löven den här säsongen, det är deras tur nu.

Willow: nåväl jfk förklara du som vet allt för en modo röv hur fan vi har nada spel i egen zon? + boxplay omg! Utveckla gärna 👍

Gavelo: När jag hörde Björklöven skulle ta Bogren så blev jag orolig för Modos skull hur bra Björklöven skulle bli.

Gusse: Jag har för mig att dom började riktigt dåligt för att sedan öka i mitten och tappa i slutet, men jag kan ha helt fel för jag följde inte HA så noga förra säsongen.

Det som känns oroande för oss med årets löven är att deras unga spelare känns som spelare som inte viker ner sig, som kommer köra hela säsongen, tidigare har dom haft massa importer som kanske haft lite tveksam inställning ibland.

Vikingmodo : Ja Bogrens har bra meriter, riktigt oroande

Bössa 68: Jag respekterar dom som är positiva kring laget. Men dom lyckas aldrig förklara precis den fråga du ställer. Enligt mig är det fullt legitimt att vara helt tokless på lagets spel vid det här läget.

Gavelo: Allt föll väl för Löven efter man gjort tvåsiffrigt på Mora? Men jag minns inte riktigt heller

Vikingmodo : Egentligen så visar det bara att folk ser ishockey på olika sätt. Det är därför ett diskusionsforum är ganska kul. Skulle alla hålla med varandra så skulle det vara tråkigt rätt snabbt

Gusse: Han har väl inte mycket sämre meriter än Karlin? Han tog väl upp Rögle om jag inte minns helt fel? Oavsett kan man inte leva på gamla meriter särskilt när spelet ser ut som skit. (Som det gör i Modos fall).

Tyckte ni dömde ut.Eriksson.Ek, kanske ert försvar som inte höll måttet. Rätt stabil nu..
...

Walle2: spelar väl inte i SHL?

Gusse: Yes, det stämmer. Rasade efter den matchen. Har lite dåligt minne, men om jag inte har fel så har vi inlett de två senaste säsongerna med typ 10 raka vinster för att sedan bli skit.

Då har dock spelet sett riktigt dåligt ut, men lyckats vinna ändå pga att vi satte våra målchanser. Vi saknade helt grundspel.

Därför känns det annorlunda i år. Känns väldigt stabilt med bra offensivt och defensivt spel.

Sen tycker jag det är lite väl negativa toner här inne, ni har varit dåliga en match. Säsongen är lång. Ni är fortfarande favoriter.

Gusse: ja såklart det är bra att folk har olika åsikter. I Modos fall känner jag mig som en besserwisser eftersom jag anser att jag såg redan innan Modo gick upp att dom inte ändrar sitt spel så kommer det inte gå så bra i SHL. Jag är frustrerad eftersom det känns som att jag fick rätt och att många saker hade kunnat gjorts på vägen för att förhindra det haveri vi ser nu

Vikingmodo : Lugna ned dig. En förlorad match är inget haveri. Det är som du sprutar fradga över en match. Din reaktion är inte sund.

mightyquinn: Vi har inte varit bra någon match egentligen men ja igår var bottenlöst dåligt.

Vikingmodo : Karlin blev utmanövrerad av Blomqvist i kvalet, det säger väl allt man behöver veta egentligen.

Willow: Handlar i första hand inte om matchen igår

SPOODI:

Andersson är självkritisk efter förlusten.

– Vi på tränarsidan måste se till att spelaran är förberedda och måste gå till oss själva, vi också, och se vad vi kunde ha gjort annorlunda. Vi gör det här som en grupp, som ett lag, och vi alla behöver titta på vad vi kan göra bättre. Sedan ligger såklart mycket på spelarnas individuella kapacitet, att göra sin roll så bra som möjligt varje byte.

Tyler Durden: Jascheck var en bra spelare. Kolla bara på vad han presterar i Finland nu. Det var Karlins fel!

Hägglundsmaffian: Tycker någon ska starta en namnlista där vi kan samla underskrifter för att få honom att avgå. 5 till 10 tusen bör räcka och kan nog fixas på nolltid efter den här förlusten.

nypåforumet: Jag undrar vad troll som du får ut av att förgifta forum med eran närvaro. Jag undrar, är det Brynäs eller Timrå du egentligen håller på? Du smutsar ner MoDomärket och jag hoppas att någon plockar bort dig här ifrån.

Från Hörnefors: Jag? Troll?

Väx upp och skaffa dig hår på skallen...

Hägglundsmaffian: Du menar kvalet där Lassi kastade in puckar i 4 matcher som kom från sjukt dåliga vinklar? Svårt att vinna då.

henkeiskogen: Damerna vann, U18 vann och U20 vann.
12 fina grön-vit-röda poäng. Katching.

"Allan McShane, Jonathan Wikström och Tom Hedberg kommer inte spela mot Modo.
– Ingen av dem spelar. Mer än så kan jag inte säga. Tom är redan hemma i Ljungby, Allan och ”Wiken” ska träffa läkaren på torsdag. Innan dess kan jag inte säga om det handlar om en vecka eller åtta veckor. Det är tufft, det är tre spelare som ätit mycket istid för oss."

Costanza: Då ska det bli tre poäng med det lag vi har på pappret. Eller är det orimligt att ställa ett sånt krav?

Hedberg minns jag som en spelskicklig och defensivt godkänd back för att vara så ung som 20 (när han spelade hos oss). Funderar lite på hur det hela mynnat ut i Troja/Ljungby när han nu ska vara i sina bästa år?

Kan det bli så att man går till SHL för tidigt och typ tappar lusten/tron på sig själv? Eller är det massa skador kanske.

Samma lag som förra matchen enda ändringen man gör är att byta plats på Kelleher och Hermansson.
Andersson vilar.
Werner i mål.

JoJo2613: Prestationsmässigt hittills kan jag helt klart tycka att Falkenhäll ska ha Hermanssons plats. Men tror man är lite färgade av Eltons takhöjd, samt att han är en hemmakille.

Vargen: 100%
Hermansson är en stor stor talang och extremt spännande men fortfarande för ung för att spela mot seniorer, det är riktigt bra att han får vara med och får lite erfarenhet men Falkenhäll är en bit före i dagsläget.
Jag hoppas att man vågar ge Falkenhäll chansen ordentligt nu, tycker han sett spännande ut och har en jäkla egenskap av att gå insida mot mål.
Vila OP eller Olsson några matcher ist

Gavelo: Inte lika stor talang som Costanza.

Men ja Falkenhäll förtjänar bättre än 13e forward sett till vad han tillför när han spelar.

Gavelo: passa på att vila Norén fram till påsk i samma veva. 54årige brashear hade gjort ett bättre jobb.

Fråga, är man en dålig människa om man myser lite av att Lehtinen förmodligen har blivit andramålvakt i HV? Bänknötarn!

Frontschwein: Kollade upp exakt hur dålig start vi hade för ett år sedan. Det var fem poäng och -19 efter omgång 9. Sen hittade vi in i något.

Kan Linköping hamna där i samma pissiga läge?

Hägglundsmaffian: Självsäkra ord från Ludvig i ÖA:

”Är definitivt inte här för att bara se och lära. Vågar spela ut hela sitt register och är ett ständigt hot i anfallszon. Kommer vara omöjlig att peta framöver. Sätter säkert lite funderingar i Mattias Karlins huvud, vem ska man peta när Linus Andersson är tillbaka? Hermansson sitter säker i alla fall.
Fem ugglor till den här hemmadebuten!”

Framnäs: skillnaden i år är att det är flera lag nere i botten. Förra året var det bara HV och MoDo som var avhängda. Tar man ett par vinster så är man snabbt med i tabellen igen.

Vargen: Oj , det var stora ord!
Kanske lite därför jag nästan slutat lyssna på den podden med Honom och Pelle.
Pelle är Pelle och pratar hockey på rena känslor utan fakta och Gulliksson känns mer som en glad amatör som gillar Modo och råkar jobba på allehanda.

Hermansson var okej idag samtidigt som vi möter ett ruskigt dåligt motstånd, att dra så stora växlar att han är omöjlig att peta nu tycker jag blir ganska löjligt faktiskt.

Gavelo: Jo, Milton är gjuten men Hermansson vettefan. Positivt att se honom utnyttja sina lägen dock. Nästa år blommar han nog ut på allvar. Det syns att spelsinnet finns där, måste bara lära sig anpassa sina ”idéer” till seniornivå.

Fattar inte varför Pelle envisas med att köra på när han är typ 70 år och alla gnäller på honom.

Vargen: Milton är en sjuk överraskning, drivet i hans skridskoåkning är toppklass, fortsätter han såhär så kommer han fights om en plats i Capitals nästa säsong.
Hermansson har kanske större uppsida och jag håller med i allt du säger, hans tid kommer nästa säsong, låt denna bli en bra läropeng så blir det bra.

Jadu, jag vet inte…. Tycker mest han sitter och håller med Gullik bara i poddarna, blir rätt långtråkig lyssning.

Gavelo: Drivet i skridskoåkningen är nog hans främsta kännetecken men också förmågan att vara på rätt plats vid rätt tillfälle, tycker han påminner lite om Aagaard där, måltjuv. Dessutom fina ledaregenskaper, kapten i landslaget från U16 till Småkronorna. Tror han bidrar med bra stämning i gruppen! Kände på mig att han skulle vara så här bra redan förra säsongen i SHL, ser alltid oerhört stark ut på pucken.

Silly: Finnen är dum.

Silly: Måste vara rätt gött att sitta i ett bås och få ut 200 lax i månaden!

Zource: Östersund tar två poäng mot uppsnackade Kalmar.

Mora visar hur man tar sig an en bortamatch i Uppsala, bra inställning redan från första nedsläpp och var då bara en tidsfråga innan målen skulle komma. AIS fick bara till 14 skott på hela matchen när de fick möta ett fokuserat motstånd.

Ex-MoDoiten Frycklund tar sikte mot OS - med spel för Italien!

Vimmerby var på plats idag och kollade på MoDo´s träning.
Dom har också matchvärmning/istid 9.30 imorgon ifall något är intresserad. MoDo kör som vanligt 11.00-12.15 imorgon.

Rundblad var med och körde som vanligt på träningen idag. Andersson var tillbaka också. Roterade runt i en kedja med Kelleher, Topping och Larsson. Så kan tänka mig att Andersson börjar lite lugnt imorgon som 13e. Och sen får vi se vad Karlin hittar på till veckan om alla är friska och hela.

Förövrigt såg det ut som tidigare. Hermansson - Gästrin - Jeppe och sedan Mattsson - Swetlikoff - Carlsson

JoJo2613: Funderar på om man ska se HV - FBK eller Luleå - Cluben ikväll för att värma ens schadenfreude-hjärta... Vilka är troligast att förlora igen av bottenlagen?

Framnäs: Jag hejar på Eltifoso och Sven ikväll.

« · 2909541 · »